Toon posts:

Error: Memory Test Fail

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
'ello tweaker,

Laatst heb ik voor 200 piek een pc'tje gekocht (CPU Type: Cyrix 6x86 -=- CPU Speed: PR266) van mijn coach voor mn pa. Hij deed het helemaal goed maar het probleem ontstond toen ik er een netwerkkaart inplaatste.
Hij startte soms wel en soms niet op. Ik heb toen de bios defaults geladen en nou start hij wel op maar niet verder dan het detecteren van de HDD's.
Als hij dit gedaan heeft dan krijg ik de melding "Memory test fail".
Ligt dit aan mijn geheugen, moederbord (ASUS TPX$) of aan de versie van de bios (Award Modulair BIOS v4.51PG)?
Ik hoop dat er iemand antwoord heeft, als er iets onduidelijk is meldt het dan plz ff!
Grtz Peter

Verwijderd

Topicstarter
Het mobo is natuurlijk ASUS TPX4

Verwijderd

Is al een beestje op leeftijd dus. Ik zou hem eens op mijn gemak uitelkaar halen, afstoffen en alle kontaktjes schoonmaken. Daarna weer inelkaar zetten.

Best kans dat'ie dan weer gewoon werkt.

Verwijderd

Topicstarter
is ook al gedaan

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:51

The Legend

*Plop*

Zet er eens in ander dimmetje in ? Kan best zijn dat je geheugen brak is.

Ik ben toch malle pietje niet!

Verwijderd

Topicstarter
In mijn bios kan ik wel instellen wat de timers etc zijn van het geheugen, handmatig, 60 NS DRAM, 70 NS DRAM...heeft dit er niets mee te maken? Dat vermoed ik namelijk. Zijn er ook biossen die dit automatisch doen en zo ja hoe kan ik eraan komen? Ik heb gezocht maar kwam er niet uit :'(

Maar je tip had ik ook al aan gedacht maar het geheugen is nog goed want in een andere pc doet het geheugen het wel :?

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:51

The Legend

*Plop*

Controleer of je BIOS bv. Cas 2 heeft ingesteld, het geheuge wat je hebt is waarschijnlijk Cas 3. Misschien staat de snelheid ook wel op turbo ofsow ? FF terugzetten dan :)

Ik ben toch malle pietje niet!

Verwijderd

Vertel je BIOS eens dat default instellingen geladen moeten worden, dan weet je zeker dat het daar niet aan ligt.

Verwijderd

Topicstarter
Wat bedoel je met CAS2? Kan dat nergens vinden, turbo ook niet...en jah, I know das heeeeel vaag. Maar ik probeer het nu nogmaals met een ander geheugen chipje....enne de default instellingen zijn al geladen.

Ben over 10 min wel terug hier, c ya! Btw, wel bedankt voor jullie tips!

Weet iemand of er een bios bestaat die op dit systeem draait en alles detecteert?

Verwijderd

Topicstarter
hij start windows zelfs op maar loopt na ongeveer 1 min vast, HELP!

Verwijderd

probleem is opgelost???

ik heb hier hetzelfde probleem, 'memory test fail press F1 to continue, ik druk f1 en windows start gewoon
na het loaden van het default bios was het ff weg, maar naar een paar keer was het probleem weer terug.
tamelijk vervelend om elke keer F1 te drukken :Z
Pagina: 1