zoek een heel goed visual c++ boek

Pagina: 1
Acties:

• Lord_T
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-07 09:50
zoek een heel goed visual c++ boek.

ik ben gewend om in Borland C++ wat te programmeren en heb verder nog geen enkele ervaring met het visuele deel van C++. Ik zoek dus of een heel heldere tutorial of een duidelijk boek hierover. Ik wil windowtjes kunnen maken en knoppen en dat soort ongein ;).
kortom gewoon de simpele dingen zoals je die ook in visual basic hebt (en ooit nodig hebt??).

ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06:24
Op vrijdag 18 januari 2002 10:50 schreef Lord_T het volgende:
kortom gewoon de simpele dingen zoals je die ook in visual basic hebt (en ooit nodig hebt??).
Verwacht niet dat je met Visual C++ op een even simpele manier even een Windows - applicatie in elkaar kunt boksen zoals je dat met Visual Basic kunt. Visual C++ is nl. niet echt RAD zoals VB dat is. Het is heel wat ingewikkelder. Als je snel een windows progje wilt bouwen met C++, dan beveel ik je eerder C++ Builder aan.

Wil je toch Visual C++ leren, dan heb ik hier een boek liggen:
Teach yourself Visual C++ in 21 days.
Auteur : Davis Chapman
Uitgever : SAMS
ISBN : 0-672-31240-9

https://fgheysels.github.io/

• Lord_T
cewl....
uhum is dat boek een beetje begrijpbaar??
ik bedoel de gewone strings ken ik wel natuurlijk omdat ik programmeren in C++ en geavanceeerd programmeren heb gelopen als blok voor mijn studie..
is de opbouw logisch? en de uitleg een beetje duidelijk?
ik heb btw visual c++ 6.0 weet niet of er een nieuwere versie is.. maar neem aan dat dat niet echt veel uitmaakt.

ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)

• bloody
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08:24

bloody

0.000 KB!!

c++ primer plus
steven prata (spel je het zo?)

nope

Verwijderd

Het is erg belangrijk dat je de basis kent om te programmeren in C++.
FFkennen we niet in C++.

Ik ben ooit eens begonnen met: Aan de slag met C++

Type : Andere
Uitgever : ACADEMIC SERVICE
Verschijningsdatum : 29/01/2001
ISBN : 9039510849

Succes,

xxx3

• bloody
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08:24

bloody

0.000 KB!!

Op vrijdag 18 januari 2002 12:48 schreef bloody het volgende:
c++ primer plus
steven prata (spel je het zo?)
http://www.amazon.com/exec/obidos/ASIN/1571691626/qid=1011354674/br=3-3/ref=br_lfncs_b_3/102-7096691-5024951

krijgt 4,5 ster!!

edit:
oh ik zie nu pas dat je boeken over windows programmeren zoekt :'(

nope

• whoami
Op vrijdag 18 januari 2002 12:51 schreef xxx3 het volgende:
Het is erg belangrijk dat je de basis kent om te programmeren in C++.
FFkennen we niet in C++.

Ik ben ooit eens begonnen met: Aan de slag met C++

Type : Andere
Uitgever : ACADEMIC SERVICE
Verschijningsdatum : 29/01/2001
ISBN : 9039510849

Succes,

xxx3
Er staat toch dat hij al vertrouwd is met C++

• Lord_T
Auteur : Davis Chapman
Uitgever : SAMS
ISBN : 0-672-31240-9
is dit ook in nederland te verkrijgen dat je weet??
ik zag namelijk op die site alleen country US staan
...

• whoami
Op vrijdag 18 januari 2002 14:45 schreef Lord_T het volgende:

[..]

is dit ook in nederland te verkrijgen dat je weet??
ik zag namelijk op die site alleen country US staan
...
Hmm waarschijnlijk wel. In Belgie is (was?) hij alleszins verkrijgbaar.

Verwijderd

Kijk eens in de catalogus van http://www.comcol.nl

Die zijn dus iig in Nederland te krijgen.
Wat je zoekt is denk ik een boek over programeren met de MFC libraries van MSVC++.

Ik weet niet wat je bedoelt met "ik heb al wat geprogrammeerd met borland C++", dus dit boek kan te basic voor je zijn. Het is wel heel goed om de basis principes van OO programeren in C++ te leren.
Van Academic service Leerboek Object georienteerd programmeren in C++ door D.J Duffy en J.C. Meeling.
isbn 90 395 0535 7

Ik heb een cursus gehad van Duffy en kreeg daarbij dat boek. Was een erg goede cursus. :)

• whoami
Ik heb hier ook nog een ander interessant boek liggen voor misschien iets verder gevorderde Visual C++ programmeurs (niet dat ikzelf daar bijhoor :) ).

Titel Windows 98 programming secrets
Uitgever IDG Books
ISBN 0-7645-3059-3
AuteurClayton Walnum

Dit boek handelt eerst over Windows proggen in het algemeen, het verschil tussen een plain C Windows programma, een Win32 programma en een MFC based programma.
Verder gaat het over de User Interface classes, ActiveX, DirectX, netwerk - classes, ...

• -_D_-
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-09 13:01

-_D_-

Polsbandje

Misschien een beetje offtopic, maar kan je niet beter leren C# en .NET leren. Het is net Visual C++ maar dan makkelijker.

- - Ik draai en maak muziek :) - -
It's not far back to sanity
At least it's not for me
And when the wind is right you can sail away
And find serenity

• Lord_T
ok...
ik zie dat mijn kennis van C++ even iets duidelijker kan ;)
uhhmm ik heb met onderwijs eigenlijk de volgende dingen geleerd:

basis:
* void main schrijven
* functies schrijven
* int/ long/ float / char dat soort dingen een beetje mee leren werken

jaar 2:
* object georienteerd programmeren in C++
kortom onder andere een NS case maken waarbij je een gegeven aantal passagiers hebt op een stuk van de intercity lijnen en je moet dan het geheel tot een graaf omzetten en er voor zorgen dat je met zo min mogelijk treinen de route zo kunt plannen dat je iedere dag precies uitkomt en op ieder station op het goede moment het juiste aantal treinstellen hebt staan.

Dus wat ik geleerd heb is voornamelijk de manieren om functies zo te schrijven dat ik er wiskundige problemen mee op kan lossen....

Uhhmm wordt denk ik niet heel veel duidelijker maar heb dus wel degelijk aardig wat uren c++ gedaan.....
C# en .NET heb ik nog nooit zelfs maar iets van gezien...

• The - DDD
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-09 16:40
Visual C++ is gewoon een IDE omgeving, net zoals Borland C++ dat is.

Wat je dus precies wil is mij niet duidelijk. Wil je schermpjes kunnen programmeren?

In dat geval zou ik als ik jou was niet gaan zoeken naar een Visual C++ boek, maar naar een boek over het platform waar je op wil werken. En dat is dus waarschijnlijk Win32. Op dat platform heb je twee opties.

-Direct op de Win32 API.
-Middels een abstractie doormiddel van MFC.
(Er was geloof ik nog wel iets.)

In wie denk je dat daar de beste boeken over heeft? Precies MS-Press. Klinkt erg, maar valt hard mee.
Voor de Win32 API zou ik is kijken naar Programming Windows - Petzold of Programming Applications for Windows - Richter.

Voor MFC hebben ze ook een aantal zeer goede boeken, neem aan dat je dat zelf wel uit kan vinden. Het zijn niet zozeer boeken die je bij het handje pakken en per hoofdstuk voorbereiden op de daarbij behorende opgaven aan het eind van het betreffende hoofdstuk.

Alle Visual C++ boeken gaan naar mijn idee teveel in op de omgeving. Als ik wil weten hoe dat kreng werkt dan kijk ik wel in de documentatie die er bij hoort.

• The - DDD
  • Laatst online: 03-09 16:40
Kijk in dit lijstje maar is. Visual C++ programmeren.
http://www.comcol.nl/bestel/biedm__3.htm
http://www.comcol.nl/bestel/biedme_4.htm

Enne, voordat je vraagt of een willekeurig boek ergens te krijgen is...

Noteer het ISBN nummer, kijk op amazon of het boek toevallig niet "out of print" is. Ga vervolgens naar een goede boekhandel, dus niet een campus winkel want hun eerste vraag is gelijk op welke lijst ie staat. Vervolgens bestel je op ISBN nummer, er wordt wat gerammeld in een computer, je krijgt de titel en schrijver te horen (check dit altijd even, is klote als er in een keer een verkeerd boek voor je besteld is). En bestellen maar. Moet ie uit de US komen, 3-4 weken max. anders vet hard gaan klagen. Uit de UK, 2-3 weken max. (vaak zelfs binnen een week). Of wie weet hebben ze hem op voorraad staan, (check in een boekhandel voor de informatica boeken altijd de meest afgelegen kast, op de bovenste verdieping, helemaal achterin de winkel, etc...

En ik ben een man met ervaring aangaande vage boeken bestellen. Belangrijkste is dat wanneer het echt te lang gaat duren dat je dan niet bang hoeft te zijn en in je recht staat om van de bestelling af te zien. Het is soms heel vaag, de ene boekhandel kan het boek gewoon niet leveren en terwijl de ander het boek binnen 2 weken heeft. Oh ja, laat je ook niet voor gek houden door prijsverhogingen als "speciale bestelling" en dergelijke. Je betaald voor een boek de huidige wisselkoers + maximaal 10% anders staan ze je te naaien.

Boek op amazon: $49,95
Boek op BOL: €60,11

$49,95 was €56,25 op moment van typen volgens de GWK koers converter (is dus een reële wisselkoers).

• vassago
  • Laatst online: 08:14
Op zondag 20 januari 2002 23:43 schreef Lord_T het volgende:
basis:
* void main schrijven
VOID main?

Dan wordt het toch een basiscursus C++ denk ik...

De funktie main "returned" een int. (int main dus)
(Dat de compiler void main slikt wil niet zeggen dat het goed is)

• whoami
Op zaterdag 19 januari 2002 11:19 schreef whoami het volgende:

Titel Windows 98 programming secrets
Uitgever IDG Books
ISBN 0-7645-3059-3
AuteurClayton Walnum
http://s1.amazon.com/exec/varzea/ts/exchange-glance/Y03Y5268674Y9060103/qid=1011600105/sr=1-2/104-2130331-2439951

Pagina: 1