Toon posts:

Freesco en w2k

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb thuis 2 w2k prof pc's en een p75 waar ik freesco op wil draaien. Maar nou moet ik in de configuratie van freesco een domain opgeven, maar ik werk dus thuis met een werkgroup, moet ik hem nou op de default instelling laten staan of moet ik de naam van mijn workgroup opgeven?

Verwijderd

Gewoon de naam van de werkgroep, dit is verder niet echt van belang hoor. Alleen als je naar de web interface gaat dan ziet dat er zo uit: http://routernaam.domein:82

Verwijderd

Topicstarter
dat heb ik dus gedaan maar als ik dus de freesco pc opnieuw opstart gaat hij vragen naar een inlognaam en wachtwoord als ik hier mijn administrator login + ww intyp die ik ook op de ander pc's gebruik geeft hij aan dat de login niet klopt, wat doe ik fout ?

Verwijderd

Topicstarter
als ik trouwens probeer de freesco pc te pingen vanaf een andere pc, krijg ik geen respons

Verwijderd

Dus de een doet het wel en de ander niet of begrijp ik dat nou verkeerd?
En als je dat scherm krijgt en je voert in admin+wachtwoord, dan doet hij wat?
Misschien kun je iets duidelijker zijn, en wat meer info geven?

Verwijderd

trouwens: Als je echt achter de computer zit moet je inloggen met root als gebruiker.

En als je van een PC niet kan pingen,
komt het misschien omdat een poort en de uplink van een hub vaakt gedeeld worden. waardoor de router en de pc op die hub niet kunnen communiceren, maar anderen wel en onderling ook. Effe andere poort proberen dus

• DarkHelmet
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 17:11
Je Freesco bak heeft NIKS te maken met je windows netwerk.
Alleen op TCP/IP niveau.
Dat wil zeggen dat je Freesco bak een ander IP moet hebben dan de rest van je Windows bakken, en in hetzelfde subnet.

Verder kun je gewoon je eigen interne domein aanmaken, bijv:
router.lan in te stellen in Freesco. Nu nog even de interne DNS aanschakelen, named.hst en named***.rev instellen, en je hebt een intern domein om te gebruiken.
Kun je bijv. ping pietjepuk.lan doen....
Handig toch?

"A study in the Washington Post says that women have better verbal skills than men. I just want to say to the authors of that study: Duh."

• DarkHelmet
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 17:11
Trouwens vergeet ik bijna te zeggen:
tik eens in 'installpkg dnetc'
}:O

"A study in the Washington Post says that women have better verbal skills than men. I just want to say to the authors of that study: Duh."

Pagina: 1