[SUSE 7.2] Monitor probleem

Pagina: 1
Acties:

• Drama
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-11-2024
Het volgende is het geval, nadat de software pakketten op de HD zijn gecopieerd dan is het tijd om het beeldscherm te configureren (in det geval een highscreen ms1460p), deze kan ik selecteren en dan wil ik testen of dit inderdaad kan. Dan reageerd het systeem niet meer en het beeld blijft zwart. druk ik op esc. dan gebeurt er ook niets. Stel ik een VESA beeldscherm in dan gebeurt er precies hetzelfde.
Nu vind ik dit raar want ik heb meerdere SUSE 7.2 systemen draaien die identiek zijn aan deze, en daar doen ze het allemaal wel maar bij deze niet. Ik heb de videokaart al omgewisseld ander beeldscherm genomen maar nix helpt.

Iemand ervaring en een oplossing?

BVD.

\0/

Verwijderd

YaST zuigt gewoon...

Handmatig instellen?

• Drama
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-11-2024
Dat werkt niet...

Nog meer oplossingen c,q suggesties?

\0/

• beerns
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-02 14:37

beerns

it is I, Leclerc

sorry dat ik dit probleem weer omhoog trek, maar ik heb een identiek probleem. Ik heb suse 9.2 geinstalleerd en bij de vesa installatie bleef ie hangen in een scherm waarbij ie volg .mij aangaf dat het beelscherm de standaard instellingen bij de installatie gewoon niet aan kon. Nu heb ik de txt installatie gedaan, maar als ik dan na de installatie KDE op wil starten zegt ie dat m'n display niet geinstalleerd is.
Nu ben ik niet zo'n held met suse, dus wie heeft een idee hoe ik m'n display kan instellen via de prompt en wel op zo'n manier dat ik 800X600 krijg met een vrij standaard videokaart (oudje sis6326). Xconfigurator werkt niet (kent ie niet) en met xset blijft ie maar zeggen dat m'n display niet goed is.

Erik heeft bij ons in het dorp best wel een slechte naam. Ik geloof Hans ofzo, of Rob.....

• Ti_Uhl
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-09-2012
je kan de config file voor X handmatig editten ?
deze vind je in /etc/X11/XF86Config of /etc/X11/XF86Config-4 naargelang welke server je gebruikt het kan ook zijn dat je Xorg gebruikt maar daar weet ik de config file niet exact van maar normaal gezien steekt die ook ergens in de /etc dir dus mischien moet je daar eens kijken :)

• beerns
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-02 14:37

beerns

it is I, Leclerc

Nou, ik heb het dus niet voor elkaar gekregen. Dus heb ik het maar op een andere manier gedaan. ik kon via de vesa manier de installatie niet voor elkaar krijgen. Dit bleek te liggen aan de standaard instellingen waarmee hij de boel wil installeren (1600X1200 op een 15 inch werkt niet). Dus heb ik de boel maar ff achter een 19" gehangen. De boel geinstalleerd, de juiste resolutie ingesteld en toen was ik de txt only mode niet meer nodig en kan ik dus mooi werken via suse. Waarmee ik dit bericht ook post.

Erik heeft bij ons in het dorp best wel een slechte naam. Ik geloof Hans ofzo, of Rob.....

Pagina: 1