Toon posts:

PIII 1Ghz fsb 133 op BX board

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
He weet iemand of het mogenlijk is om met bijv een converter een PIII 1000Mhz met een fsb van 133 op een BX board te laten lopen zodat het board gewoon een fsb van 100 houd...

Ik ben bang dat de rest van de hardware het niet prettig vind als de fsb op 133 staat....

Thankz :)

• joop3
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-01 16:52

joop3

je kan natuurlijk je FSB op 100Mhz houden, is imho alleen een beetje zonde van die cpu

Verwijderd

Nee, onmogelijk, je moederbord maakt die bussnelheid aan, je converter neemt dat gewoon klakkeloos over

Verwijderd

Is afhankelijk van je MB. Ik heb een Asus P3B (met 1GHz P3 fsb 133MHz) en die heeft een multiplier van 4 voor de PCI. Alleen de videokaart is overklokt naar 89MHz en die kan het goed aan. Verder staat de fsb op 133 en is het ding 100% stabiel!Maar niet veel MB's hebben de mogelijkheid van de multiplier!

Verwijderd

Topicstarter
Het is een MSI BXmaster....en ik weet niet zeker of dat nauw wel of niet kon...

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 09:18
Officieel kan het in ieder geval niet..

Zoals al eerder verteld kan de BX-chipset in praktijk vaak wel de 133MHz FSB halen, maar dan zijn er wat bussen die buiten hun specs gaan draaien! (AGP, en vaak ook PCI).

Verder is er geen converter die je FSB alleen op de converter omhoog gooit voor zover ik weet.. (en ik kan me ook niet goed voorstellen dat dat nou zo goed zou werken!)

Overigens zijn er wel PIII's op 1 GHz, met een 100MHz FSB, alleen zijn ze tegenwoordig wat moeilijk te vinden!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:07
Op vrijdag 18 januari 2002 09:53 schreef caliban het volgende:
Het is een MSI BXmaster....en ik weet niet zeker of dat nauw wel of niet kon...
Ik meen dat de BX Master juist prima toegesneden is voor een 133MHz FSB :) (lees: de juiste PCI devider). Als je de bus op 100 instelt zal de cpu op slechts 750MHz draaien en dat is zoals gezegd zonde. Ik zou zeker proberen voor de 133MHz FSB te gaan, een goed BX bord heeft daar écht geen problemen mee, en een fatsoenlijke/recente grafische kaart ook niet; heb ook twee BX'en 100% stabiel op 133. Daarenboven is een BX op 133 behoorlijk snel.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
oke zou een asus gforce 1 (V6800) er moeite mee hebben???

Verwijderd

Topicstarter
heeft er soms iemand ervaring met een MSI BXmaster mobo...om deze op fsb 133 te zetten...

• digifun
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

digifun

Ik heb een msi bx bord, dit loopt prima op 133 fsb. Alleen de videokaart kan het niet altijd goed aan 'Gainward geforce 2 mx golden sample'. Er ligt nu een celly 1000 in en dat loopt perfect.

u can fool all people some time and fool some people alltime

Verwijderd

Topicstarter
He thankz allemaal ik denk dat ik het maar ga proberen...mischien dat iemand nog suggesties heeft voor een goed reslutaat....bijv welke converter ik het beste kan gebruiken....

als ik er aan denk dan laat ik het wel weten hoe het gegaan is..

• niq
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20-08 16:40

niq

Eet nooit gele sneeuw!

Ik heb ook een BXmaster van MSI.

Een PIII 866 op 133.

Geen enkel problem gehad, enkel mijn USB HUB trok het niet.
Maar met alle andere dingen moet het geen probleem zijn.

Verwijderd

Topicstarter
wat voorn converter heb jij gebruikt???

• digifun
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

digifun

Neem wel een converter waarbij je ook het voltage in kunt stellen. Zelf heb ik die van msi.

u can fool all people some time and fool some people alltime

Verwijderd

Topicstarter
OKe iets om rekening mee te houden...

Verwijderd

Op vrijdag 18 januari 2002 09:51 schreef jabero het volgende:
Is afhankelijk van je MB. Ik heb een Asus P3B (met 1GHz P3 fsb 133MHz) en die heeft een multiplier van 4 voor de PCI. Alleen de videokaart is overklokt naar 89MHz en die kan het goed aan. Verder staat de fsb op 133 en is het ding 100% stabiel!Maar niet veel MB's hebben de mogelijkheid van de multiplier!
Zelfs mijn oude bordje kan op 133/33 ingesteld worden met het nieuwste bios. En ik dacht dat de meeste recentere bx borden deze optie wel hadden.

Verwijderd

Op vrijdag 18 januari 2002 09:46 schreef TweakGuy het volgende:
Nee, onmogelijk, je moederbord maakt die bussnelheid aan, je converter neemt dat gewoon klakkeloos over
WRONGGGGGG!!!

De convertor van PowerLeap.
Die kan zelfs de Celly-2 aan op een BX board.

www.powerleap.nl

Ik heb hem ook besteld voor mijn Gigabyte opwaardering

Verwijderd

Op vrijdag 18 januari 2002 13:33 schreef Mad_Cookie het volgende:

[..]

WRONGGGGGG!!!

www.powerleap.nl

Ik heb hem ook besteld voor mijn Gigabyte opwaardering
Die convertor staat alleen vermeld op de usa powerleap site en verandert trouwens niks aan de bussnelheid hoor. Wel aardig is dat hij nu schijnbaar wel de p3-s tualatin's ondersteunt en dat waarschijnlijk de 1.4/512 p3 er nu dus ook op kan. :)

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 09:18
Op vrijdag 18 januari 2002 13:33 schreef Mad_Cookie het volgende:
WRONGGGGGG!!!

Mjah, maar die celly-2 tualatin heeft ook maar een FSB van 100MHz.. Verandert dus niks..

Overigens staat die converter wel op de NL site ;)

• Unex
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik heb ook een BX-Master. Nu loopt ie op 126 Mhz (PIII700@882) Maar dat is omdat die CPU weigert hoger te gaan, zelfs op 2V :(

Ik heb op die plankie een PIII450@630 100% stabiel laten lopen (=FSB van 140). Pci divider idd op 1/4 en agp, tja, die loopt wel hoog, maar mijn geforce (volgens mij trekken alle GF et wel) vind het geen probleem.

Ik heb er trouwens ook een convertor op, van MSI.

specs

Verwijderd

Jeppers, ik probeer sinds mid oktober 2001 een 1GHz 100MHz FSP intel-3 te bestellen. Nog steeds niet binnen, maar ik geef het nog steeds niet op >:)
Op vrijdag 18 januari 2002 09:55 schreef Twynn het volgende:
Officieel kan het in ieder geval niet..

Zoals al eerder verteld kan de BX-chipset in praktijk vaak wel de 133MHz FSB halen, maar dan zijn er wat bussen die buiten hun specs gaan draaien! (AGP, en vaak ook PCI).

Verder is er geen converter die je FSB alleen op de converter omhoog gooit voor zover ik weet.. (en ik kan me ook niet goed voorstellen dat dat nou zo goed zou werken!)

Overigens zijn er wel PIII's op 1 GHz, met een 100MHz FSB, alleen zijn ze tegenwoordig wat moeilijk te vinden!

Verwijderd

Op vrijdag 18 januari 2002 13:53 schreef Twynn het volgende:

[..]

Mjah, maar die celly-2 tualatin heeft ook maar een FSB van 100MHz.. Verandert dus niks..

Overigens staat die converter wel op de NL site ;)
niet op de www.powerleap.nl site hoor, wel op de www.powerleap.com site, kijk nog maar eens goed. :)

edit:
staat er een beetje verstopt(bijna onvindbaar) toch bij ja, maar niet op de frontpage en erg onduidelijk
Pagina: 1