[VB] 2 vragen (problemen) over Registry uitlezen

Pagina: 1
Acties:

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Topicstarter
Momenteel ben ik bezig om een class module welke ik heb (voor het uitlezen van de Registry) uit te breiden met functie welke ik gebruik om Binaries uit te lezen. Dat werkt opzicht allemaal perfect, maar:

1. Wat kan ik met Binary waarden in de registry :?

Met andere woorden waarvoor worden ze gebruikt. Met String en DWORD snap ik het nog wel, maar bij Binary raak ik toch even de weg kwijt... Ik kan zo snel geen toepassing bedenken...

2. Hoe een DWORD value op de juiste manier uitlezen?

In eerste instantie gebruikte ik de DWORD values alleen voor het wegschrijven van Checkbox waarden (dus 0 of 1), maar zou het nu ook willen gebruiken voor het vasthouden van de Formulier positie, maar loop tegen het volgende probleem aan:

A. Ik schrijf waarde (bijvoorbeeld 256) naar de registry als DWORD, dat gaat goed...

Deze staat dan als volgt in het registry:
0x0000256 (598)
B. Uitlezen van de DWORD waarde...

Als ik nu de DWORD ga uitlezen krijg ik niet 256 terug, maar de waarde 598 :? Klopt dat, of moet ik er nog wat mee doen voordat het weer terugkomt in mijn oorspronkelijke waarden?

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-09 19:11

Crazy D

I think we should take a look.

Jij stuurt de 256 als numeriek er naartoe, maar het wordt opgeslagen als Hex. Bij het uitlezen krijg je 'm terug als nummertje, en laat 256 in hex nou net 598 zijn...

Exact expert nodig?

• Woudloper
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Topicstarter
Crazy_D :Jij stuurt de 256 als numeriek er naartoe, maar het wordt opgeslagen als Hex.
Aha, thanx... Dus bij het uitlezen moet ik nog even dit erbij plaatsen:
code:
1
Hex(uitkomst_dword)

Nog iemand een antwoord op de 1ste vraag?

• Woudloper
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Topicstarter
Niemand ooit met binary's gewerkt :?

Ik krijg hier toch wel het stellige vermoeden dat er eigenlijk niet echt wordt gewerkt met het lezen/schrijven naar een Binary waarden vanuit VB...

Momenteel heb ik een functie getweaked welke dus wel Binary waarden kan lezen/schrijven!? Heeft echt niemand het ooit gebruikt :'(

• mulder
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:26

mulder

ik spuug op het trottoir

Nee nog nooit, maar dit was de eerste hit bij Google:

http://www.ilook.fsnet.co.uk/vb/vbreg.htm

oogjes open, snaveltjes dicht

• Woudloper
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Topicstarter
El_Mundo: Nee nog nooit, maar dit was de eerste hit bij Google:

http://www.ilook.fsnet.co.uk/vb/vbreg.htm
Ja, en daarnaast hebben we er nog een hele boel... Ik heb die allemaal al gezien....

Het gaat mij er eigenlijk meer om wat kan ik doen met Binary waarden :?

DWORD en String zijn relatief eenvoudig te begrijpen, maar met Binary lijkt het wel of niemand er mee te maken heeft gehad...

• mulder
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:26

mulder

ik spuug op het trottoir

Communiceren met randapparatuur, weet ik veel...

oogjes open, snaveltjes dicht

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-09 19:11

Crazy D

I think we should take a look.

Je splashscreen logo als blob in de registry zetten :?

Exact expert nodig?

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-09 17:42

Gerco

Professional Newbie

Ik weet van 1 toepassing voor binary waarden in de registry.

In dat stukje van het "standaard" explorer context menu waar je "new" -> "Shortcut", "Folder", etc kan kiezen. Als je een filetype opgeeft om tussen die lijst te komen, kan je in een binary waarde de inhoud van de "lege" file opgeven.

Verder heb ik er nog nooit een toepassing van gezien, maar er zijn er een aantal te bedenken zoals gecrypte stuff of rauwe Port I/O commando's. Data van een extern apparaat om het te besturen, whatever.

In principe alles wat je normaal in een kleine <1KB file zou zetten.

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

• Woudloper
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Topicstarter
Op vrijdag 18 januari 2002 15:22 schreef Gerco het volgende:

[..]

In principe alles wat je normaal in een kleine <1KB file zou zetten.
Kijk dat is een beetje informatie die ik nodig hebt... Is het dan zo dat je een klein document welke je hebt eerst nog moet omzetten naar Binary en later weer terugzetten naar het document.... Dus met alle Crlf Esc characters, etc...

• Gerco

Gerco

Professional Newbie

Op vrijdag 18 januari 2002 15:39 schreef rwoudsma het volgende:
Kijk dat is een beetje informatie die ik nodig hebt... Is het dan zo dat je een klein document welke je hebt eerst nog moet omzetten naar Binary en later weer terugzetten naar het document.... Dus met alle Crlf Esc characters, etc...
:? Stel die vraag eens opnieuw, maar dan in het nederlands..

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

• Woudloper
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Topicstarter
Op vrijdag 18 januari 2002 16:14 schreef Gerco het volgende:

[..]

:? Stel die vraag eens opnieuw, maar dan in het nederlands..
Nou, hetgeen waar ik aan dacht... Is dat je dus waarde kan wegschrijven welke langer zijn dan de maximale String waarde..

Moet het in die situate dan nog wel zo zijn, dat je eerst je string moet omzetten naar Binary waarden :?

En als je de Binary dan weer uitleest moet je hem zeker weer van Binary terugzetten naar String ?

Ik geloof dat dat een beetje mijn vraag was... Maar wat is dan de maximale waarde van een Binary :?

• Gerco

Gerco

Professional Newbie

Op vrijdag 18 januari 2002 16:22 schreef rwoudsma het volgende:
Ik geloof dat dat een beetje mijn vraag was... Maar wat is dan de maximale waarde van een Binary :?
Geen flauw idee. Dat zal voor NT ook wel weer anders zijn als voor 9x. Kijk eens op msdn.microsoft.com.

Maar persoonlijk denk ik: Alles groter dan 1KB gaat in een file, dus als je een >1KB waarde in de registry wilt stoppen, ben je slecht bezig. Stop dan een filenaam in de registry en zet de data in een file.

Uit MSDN:
Value lengths are limited by available memory. Long values (more than 2048 bytes) should be stored as files with the filenames stored in the registry. This helps the registry perform efficiently. Application elements such as icons, bitmaps, and executable files should be stored as files and not be placed in the registry.

• Woudloper
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Topicstarter
Op vrijdag 18 januari 2002 16:24 schreef Gerco het volgende:

[..]

Stop dan een filenaam in de registry en zet de data in een file.
Maar daarvoor hoef je geen Binary veld te gebruiken, dan kan je net zo goed gebruik maken van een String...

Of toch niet, want stel dat je verwijst naar een UNC path op het netwerk met erg veel subdirectories... Dan moet je het zeker weer in een Binary plaatsen :?

• Gerco

Gerco

Professional Newbie

Op vrijdag 18 januari 2002 16:27 schreef rwoudsma het volgende:
Of toch niet, want stel dat je verwijst naar een UNC path op het netwerk met erg veel subdirectories... Dan moet je het zeker weer in een Binary plaatsen :?
Wat staat hierboven? Value lengths are limited by available memory. Er IS dus geen maximum lengte voor een String OF voor een binary.

• Woudloper
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Topicstarter
Op vrijdag 18 januari 2002 17:46 schreef Gerco het volgende:

[..]

Wat staat hierboven? Value lengths are limited by available memory. Er IS dus geen maximum lengte voor een String OF voor een binary.
Nou, nu snap ik dus helemaal niet meer waarom je dan wel een String en danwel een Binary gebruikt???

Wat van gegevens worden er dan als Binary opgeslagen?
Pagina: 1