Momenteel ben ik bezig om een class module welke ik heb (voor het uitlezen van de Registry) uit te breiden met functie welke ik gebruik om Binaries uit te lezen. Dat werkt opzicht allemaal perfect, maar:
1. Wat kan ik met Binary waarden in de registry
Met andere woorden waarvoor worden ze gebruikt. Met String en DWORD snap ik het nog wel, maar bij Binary raak ik toch even de weg kwijt... Ik kan zo snel geen toepassing bedenken...
2. Hoe een DWORD value op de juiste manier uitlezen?
In eerste instantie gebruikte ik de DWORD values alleen voor het wegschrijven van Checkbox waarden (dus 0 of 1), maar zou het nu ook willen gebruiken voor het vasthouden van de Formulier positie, maar loop tegen het volgende probleem aan:
A. Ik schrijf waarde (bijvoorbeeld 256) naar de registry als DWORD, dat gaat goed...
Deze staat dan als volgt in het registry:
Als ik nu de DWORD ga uitlezen krijg ik niet 256 terug, maar de waarde 598
Klopt dat, of moet ik er nog wat mee doen voordat het weer terugkomt in mijn oorspronkelijke waarden?
1. Wat kan ik met Binary waarden in de registry
Met andere woorden waarvoor worden ze gebruikt. Met String en DWORD snap ik het nog wel, maar bij Binary raak ik toch even de weg kwijt... Ik kan zo snel geen toepassing bedenken...
2. Hoe een DWORD value op de juiste manier uitlezen?
In eerste instantie gebruikte ik de DWORD values alleen voor het wegschrijven van Checkbox waarden (dus 0 of 1), maar zou het nu ook willen gebruiken voor het vasthouden van de Formulier positie, maar loop tegen het volgende probleem aan:
A. Ik schrijf waarde (bijvoorbeeld 256) naar de registry als DWORD, dat gaat goed...
Deze staat dan als volgt in het registry:
B. Uitlezen van de DWORD waarde...0x0000256 (598)
Als ik nu de DWORD ga uitlezen krijg ik niet 256 terug, maar de waarde 598