Toon posts:

adsl + msn ????

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand waarom ik wel kan chatten met msn, maar geen bestanden kan versturen via msn? ontvangen lukt wel!

Heb I-net via adsl (MX-stream+planet, usb-modem van alcatel). Maak gebruik van een server met W98 SE, hieraan hangt een netwerk met 3 pc's met resp. WinME, WinXP en W98SE. Maak verder gebruik van Wingate en Zonealarm op alle pc's. (Binnen het lokale netwerk is dit probleem er niet!!!!)

Server heeft nog een probleem. Deze kan alleen chatten als andere partij zich eerst aanmeldt. Dit geldt niet voor overige pc's. Vind het heel vreemd..... Hoop dat iemand mij kan helpen *D

Verwijderd

dat je geen bestanden kan sturen komt omdat je 8ter een server hangt... daar heb ik ook last van..

en dat laatste wat je zei.. begrijp ik nie helemaal eigenlijk...
bedoel je dat je alleen op de server kan chatten (via msn) als al die andere 3 pc's aanstaan??

Verwijderd

hmm doet icq / trillian t wel ?

Verwijderd

Op vrijdag 18 januari 2002 03:13 schreef vanderpee het volgende:
Weet iemand waarom ik wel kan chatten met msn, maar geen bestanden kan versturen via msn? ontvangen lukt wel!

Heb I-net via adsl (MX-stream+planet, usb-modem van alcatel). Maak gebruik van een server met W98 SE, hieraan hangt een netwerk met 3 pc's met resp. WinME, WinXP en W98SE. Maak verder gebruik van Wingate en Zonealarm op alle pc's. (Binnen het lokale netwerk is dit probleem er niet!!!!)

Server heeft nog een probleem. Deze kan alleen chatten als andere partij zich eerst aanmeldt. Dit geldt niet voor overige pc's. Vind het heel vreemd..... Hoop dat iemand mij kan helpen *D
Heb je de firewall wel goed geconfigureerd :?

De goede poorten open gezet :? of zou je dan ook niet kunnen ontvangen?

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 18 januari 2002 09:29 schreef de_koeievanger het volgende:
dat je geen bestanden kan sturen komt omdat je 8ter een server hangt... daar heb ik ook last van..

en dat laatste wat je zei.. begrijp ik nie helemaal eigenlijk...
bedoel je dat je alleen op de server kan chatten (via msn) als al die andere 3 pc's aanstaan??
Ik hang idd achter een server, maar de server zelf heeft ook het probleem van het niet kunnen zenden van berichten via msn :?

Enne met dat laatste bedoel ik NIET dat de andere pc's aan moeten staan, maar dat een "vriendje" via de msn wel een chat met mij kan beginnen, maar ik niet met hem/haar...(geldt dus alleen voor de server)