hier ook al in geen maanden meer gepost maar ja, nu heb ik toch echt jullie hulp nodig 
Ik ben sinds kort bezig met C++, dus maar eens die compiler van borland gedownload, geen problemen mee, tot net. Nu weet ik niet of het aan de compiler ligt, of dat ik gewoon iets heel stoms doe, maar ik kan niet bedenken wat ik nou fout doe. Anyways, hier komt het stukje code:
Nou is het vreemde met dit ding, dat als ik die template in het argument niet const verklaar, hij het gewoon doet. Maak ik em echter constant zoals ie hier is, dan komt de compiler met een hele vage error:
Line 213 is die line waar dat if() statement begint. Enige wat ik kan bedenken waarom het niet zou kunnen werken is omdat hij cost templates niet leuk vindt ofzo? Maar misschien kunnen jullie me uit de droom helpen, en gewoon zeggen dat ik ergens een hele domme fout heb gemaakt.
Bij voorbaat dank.
Ik ben sinds kort bezig met C++, dus maar eens die compiler van borland gedownload, geen problemen mee, tot net. Nu weet ik niet of het aan de compiler ligt, of dat ik gewoon iets heel stoms doe, maar ik kan niet bedenken wat ik nou fout doe. Anyways, hier komt het stukje code:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| void LaatZien(const List<int> &rlijst)
{
cout << "Deze lijst bevat " << rlijst.GetLength() << " items:\n";
for(int i = 1; i <= rlijst.GetLength(); i++)
{
cout << "Lijst[" << i << "] bevat:\t";
if((rlijst[i])->GetPointer())
cout << *((rlijst[i])->GetPointer());
else
cout << "\tNULL";
cout << "\n";
}
cin.get();
} |
Nou is het vreemde met dit ding, dat als ik die template in het argument niet const verklaar, hij het gewoon doet. Maak ik em echter constant zoals ie hier is, dan komt de compiler met een hele vage error:
code:
1
2
3
4
| Error E2094 ListTest.cpp 213: 'operator+' not implemented in type 'List<int>' for arguments of type 'int' in function LaatZien(const List<int> &) Error E2094 ListTest.cpp 214: 'operator+' not implemented in type 'List<int>' for arguments of type 'int' in function LaatZien(const List<int> &) |
Line 213 is die line waar dat if() statement begint. Enige wat ik kan bedenken waarom het niet zou kunnen werken is omdat hij cost templates niet leuk vindt ofzo? Maar misschien kunnen jullie me uit de droom helpen, en gewoon zeggen dat ik ergens een hele domme fout heb gemaakt.
Bij voorbaat dank.
Only dead fish go with the flow