Toon posts:

Uploaden van Sony DSC-P50 naar PC lukt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 180 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem, en hoop dat iemand mij kan helpen. Laat ik ff vooropstellen dat ik geen verstand heb van computers, dus misschien is de oplossing wel heel simpel...

Ik wil voor het eerst foto's uploaden van mijn nieuwe Sony DCS-P50 naar m'n PC. Dus ik eerst de USB drivers geinstalleerd vanaf de bijgeleverde CD-rom, zoals in de handleiding staat beschreven. Daarna PC opnieuw opgestart, USB kabel ingeplugd aan beide kanten, camera aan. De camera springt netjes in de "USB-mode", maar volgens de handleiding moet m'n PC de camera herkennen als nieuwe hardware en de nieuwe hardware wizard opstarten. Dat doet-ie niet. Dus ik geprobeerd om de wizard nieuwe hardware handmatig op te starten, maar hij detecteert de camera nog steeds niet! Ik heb nu beide USB poorten geprobeerd, maar no luck...

Oh ehmz enne ik heb Windows ME mocht die info verder helpen...

Hopelijk kan iemand me helpen!!
Bij voorbaat dank!

• Tha BasZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-11-2024

Tha BasZ

- niks -

Ik hoop vandaag precies zo'n zelfde camera te kopen.
Dus je moet even wachten en dan zal ik even kijken.

Zijn er misschien niet nieuwere drivers te vinden die het probleem oplossen??

Verwijderd

Bij mijn camera (olympus) komt er gewoon een extra schijf te staan bij deze computer (naast de cd-rom).

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat zou bij mij ook moeten gebeuren, maar hij 'herkent' em op de een of andere manier niet... Het moet toch op te lossen zijn. Ik wor er zo gefrustreerd van als het nie werkt!

Verwijderd

Topicstarter
Ik lees net in de gebruiksaanwijzing dat de communicatie tussen PC en digicam niet goed kan werken als je batterijen gebruikt ipv adapter! Maar ik weiger zo'n adapter van 250 piek te kopen!!! Hoe doen andere mensen dit (die ook oplaadbare batterijen ipv accu gebruiken??

• NexuZ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-08-2025
Ik heb deze camera ook en gebruik ook gewoon mijn batterijen. Ze werken veel beter als die stomme accupacks. Maar nu ff het probleem. Hij moet je camera herkennen als een verwisselbare schijf die dan verschijnt bij deze computer. Probeer eens om eerst je computer aan te zetten en te laten opstarten. Dan je USB-kabel erin pluggen en je camera. Zet hierna je camera pas aan en kijk of hij dan een nieuwe verwisselbare schijf detecteerd.

• Tha BasZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-11-2024

Tha BasZ

- niks -

Ik heb dus een andere gekocht dan die Sony, namelijk een Nikon Coolpix 775 :9~
Maar ik dus gewoon zo'n card readertje gekocht die je op je USB moet aansluiten.
Echt mega handig zijn die dingen, je pleurt je kaartje erin en op je pc kun je ze makkelijk bekijken / bewerken / copieren.
Het is gewoon een schijf van me geworden nu ( me j:\ )

Verwijderd

De Oplossing :

zet je camera niet in USB-mode maar in PTP-mode!

Verwijderd

Topicstarter
Beide oplossingen geprobeerd, dus in PTP-mode zetten, werkt niet. Ook heb ik geprobeerd de pc opnieuw opstarten, kabel aansluiten en cam aanzetten, werkt ook niet. Op laptop van iemand anders werkt het overigens wel, dus het zal dan wel aan me PC liggen... :-((

Verwijderd

heb je het al geprobeerd met de nieuwste sony drivers?

Verwijderd

Ik heb de Sony DSC-S85 en het principe is hetzelfde als die van jou als ik dat zo lees, en werkt hier prima. Ff drivers installen en camera via usb aan pc pluggen en dan krijg je er gewoon een verwisselbare schijf bij waar je je pix af kan plukken. Heb geen Nieuwe hardswaregevonden schermpje van windows gezien trouwens :?
Pagina: 1