Mxstream Wireless

Pagina: 1
Acties:

• Funk414
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-01-2022
Wij hebben thuis dus zo'n pakket aangeschaft, bestaande uit een nokia adsl router/wlan station en een nokia wlan pcmcia kaart. Het is allemaal super simpel te installeren, behalve dan als je een oude laptop hebt die niet mee wil werken, maar dat is opgelost door win 95 te vervangen door 98. Nu ben ik alleen heel teleurgesteld over het bereik van het netwerk. Mijn vader kan vanuit zijn slaapkamer al geen verbinding meer krijgen. Is dat normaal en komt dat doordat het signaal door verschillende muren heen moet, of presteert Mxstream Wireless ondermaats. We hebben geen klein huis, maar de afstand van die slaapkamer naar de router is niet meer dan 20 meter en volgens de KPN moet het bereik 20-50 meter zijn afhankelijk van de obstakels.

Oftewel: terugbrengen die handel, of tevreden zijn met wat het te bieden heeft?

(Het werkt gelukkig wel op mijn kamer, anders het ik dit nu niet kunnen posten :))

• Glottis
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-11-2024
Nee, die wireless dingen hebben nou eenmaal vrij slecht bereik zodra er obstakels zijn. Bij ons thuis (Linksys wireless LAN) geld hetzelfde, soms kan het zelfs niet met maar iets van 10 meter ertussen. Het hangt af van de muren en ook volgens mij de bedrading die door het huis loopt.
Er zijn wel manieren om het signaal te versterken, moet je maar even naar zoeken. Success.

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

En als je thuis ook DECT telefoons hebt wordt het helemaal ellende

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Verwijderd

Als het kan zou je desnoods utp-kabel kunnen aanleggen binnenshuis, maarja daar neem je zo'n modem+zooi niet voor :P

Voor een laptop is het wel handig, daar is ook alles meegezegd ja
Van de zomer in de tuin (als je dat al haalt met zo'n bereik :() met morpheus wat mp3's leechen en afspelen natuurlijk 8-)

De apparatuur vind ik alleen een beetje te prijzig, gezien de prestatie van die dingen. Van een merk als Nokia had ik alleen meer verwacht ;(

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-08 21:25

tweakerbee

dus..?

Ik heb hier van Lucent wat spul staan, en voor mij was de oplossing het accespoint centraal in het huis te plaatsen. Ik heb nu een goede 20 meter bereik -> overal in huis en in de tuin internetten. :)

Helaas heb jij zo'n alles in een geintegreerd geval. Vervelend, maar kijk toch of ie niet op een centrale plaats kan. Anders terugbrengen, het kan beter en goedkoper.

Gewoon losse PCMCIA kaart, en los accesspoint kopen. Setjes van NetGear zijn niet duur, voor € 500,- ben je dan klaar. Helaas moet je dan ook nog wel even de € 200,- aansluitkosten bij KPN betalen en je modem tweaken.

Ben je in totaal EUR. 700,- kwijt. Veel geld, maar die wireless verbinding is wel HEEL GAAF.

Post dit trouwens van een wireless laptop op ADSL. :)

You can't have everything. Where would you put it?

• Funk414
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-01-2022
Ons huis ligt dus vol met DECT telefoons en de nokia router staat nog naast de DECT centrale ook. Ik had er niet over nagedacht dat dit nadelig zou zijn voor wlan. Dan moeten we maar weer overstappen naar telefoons met een draadje, we raken die dingen toch steeds kwijt. Nadeel van wireless adsl: ik ga nu pas :z en moet morgen om 7 uur op...

• paulhekje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-08 10:01
als storing met telefoons het probleem is, kan je proberen om je wireless netwerk op een ander channel te zetten. Andere oplossing: een 2e access point erbij zetten.

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

• mughato
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-05 21:48
Het accesspoint scheiden van je DECT centrale zal allicht helpen. Het is misschien zelfs makkelijker om je DECT centrale op een andere plek te hangen dan je MXSTREAM Wireless kassie. Ik weet niet of het mogelijk is om een extra antenne aan te sluiten op die Nokia spulleboel, maar ook dat kan helpen.
Pagina: 1