Toon posts:

Ongeldige diskette

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een vraag over bovengenoemd onderwerp. Als ik mijn pc iedere keer opstart, gaat de pc alles nalopen van geheugen tot floppy en harde schijf herkenning totdat het systeem met de volgende melding op mijn scherm komt: "Ongeldige diskette! Vervang de diskette." Punt is dat er zich helemaal geen diskette in het diskette station bevindt. Ik heb het station helemaal losgekoppeld. Helpt niet :( Bootvolgorde veranderd! Helpt niet :( Ik ben ten einde raad. Kan iemand mij wellicht vertellen wat de mogelijke oplossing zou kunnen zijn!!!

Groetjes Sopje

Verwijderd

Dan is de MBR van je HD waarschijnlijk verneukt, start het systeem es op met een bootflop en kijk wat er met je bootpartitie aan de hand is

• OProg
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-01-2022

OProg

Molletje

Als je toch geen dualboot hebt: Fdisk /mbr :{

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 18 januari 2002 00:06 schreef TweakGuy het volgende:
Dan is de MBR van je HD waarschijnlijk verneukt, start het systeem es op met een bootflop en kijk wat er met je bootpartitie aan de hand is
Waar staat MBR voor? Uit welke gegevens van de partitie kan ik opmaken waar de fout ligt en hoe kan ik dat oplossen?

Thanks Sopje

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:53

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

MBR = Master Boot Record

Als die verrot is, ben je nog niet klaar!! :(
.. heb er zelf geen ervaring mee.

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

• Marv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-05-2021
Die melding van "vervang diskette" geeft je pc ook als je HD leeg is (leeg of windows verwijderd)....

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 18 januari 2002 00:16 schreef Marv het volgende:
Die melding van "vervang diskette" geeft je pc ook als je HD leeg is (leeg of windows verwijderd)....
Thanks guys, jullie zijn allemaal geweldig!
Love ya tweakers!!!

Sopje

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Ben je nu blij??!! :?

Was 't je bedoeling soms .. !?

p.s. groeten onderaan een post schijnt op GoT niet gewaardeerd te worden (zie FAQ)
... heb er persoonlijk nix op tegen.

AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 18 januari 2002 00:19 schreef ing._Buttje het volgende:
Ben je nu blij??!! :?

Was 't je bedoeling soms .. !?
Nee, maar nu ben ik wel wat meer te weten gekomen. Wil alleen zeggen dat jullie geweldig zijn wat betreft response tijd! Thanks Sopje!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

R :+ FL

• nickv
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-03 10:39
Jeetje en dat voor een nacht :)

Is je probleem opgelost sopje?

Leef in het heden en nooit in het verleden. Carpa diem

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Hij's vast nog bezig ... >:)

:D

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

LOL!

Ey!! Macarena \o/

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:20

Richard

Kuru Kuru Kururin

Ik heb zelfde probleem, heb natuurlijk uit mezelf al fdisk /mbr gedaan, maar dan alsnog dezelfde melding. Als ik met een bootflop de HDD aanspreek, lukt het wel gewoon, en kan ik alles zien, alleen booten van de HDD gaat niet meer, wat is dan weer het probleem, is Fdisken echt de enige optie? Het is een Win95 bak, en die wil ik dus echt niet opnieuw gaan installeren vanwege driver problemen enzo.

20*350ZO45°

Verwijderd

Als je hem opstart met bootflop en commando sys c: geeft...

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:20

Richard

Kuru Kuru Kururin

Op dinsdag 22 januari 2002 21:42 schreef exter het volgende:
Als je hem opstart met bootflop en commando sys c: geeft...
Géén ruimte voor systeem op doeldiskette

20*350ZO45°

Pagina: 1