Toon posts:

Papst fan in Aopen 300watt voeding

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
De 4 papst 80mm fannen:

8412NGH

Prestatie: 79,0 m³/h (ca. 46,47 CFM)
Geluid: 37 dB(A)
Toerental: 3600 T/min (+/- 10 %)
Spanningsbereik: 8 - 13,2 V
Stroomverbruik: 2,2 W
Lager: Kogellager

8412NGM

Prestatie: 58,0 m³/h (ca. 34,12 CFM)
Geluid: 26 dB(A)
Toerentall: 2600 T/min (+/- 10 %)
Spanningsbereik: 8 - 15 V
Stroomverbruik: 1,3 W
Lager: Sintec-glijlager

8412NGML

Prestatie: 45,0 m³/h (ca. 26,05 CFM)
Geluid: 19 dB(A)
Toerentall: 2050 T/min (+/- 10 %)
Spanningsbereik: 8 - 15 V
Stroomverbruik: 0,9 W

8412NGL

Prestatie: 33,0 m³/h (ca. 19,50 CFM)
Geluid: 12 dB(A)
Toerentall: 1500 T/min (+/- 10 %)
Spanningsbereik: 8 - 12 V
Stroomverbruik: 0,6 W

Mijn vraag is nu, ik wil graag de Fan uit mijn Aopen voeding halen, die werkt termometrisch(ofzo), dus draait steeds harder als de voeding warmer wordt...alleen hij maakt nu behoorlijk wat lawaai, al na 5 min. Ik d8, ik zet wel een papst 80mm fan erin, stil en toch een redelijke airflow.

Is dit wel mogelijk? Heeft iemand dit al gedaan?
Maar welke van de 4 moet dan ik nemen?
Waar moet ik die papst dan op aansluiten?

Ik heb de search wel bekeken, veel mensen raden een enermax aan, maar ik heb geen poen voor een enermax.

• subsonik
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-05 16:46
Ik heb al bij 2 mensen een papst NGM in hun Aopen voeding gezet. Bij de ene heb ik de fan op 7V gehangen, en bij de andere heb ik die aan de thermische regelaar gehangen.

Bij beiden is de voeding nu erg stil. Ik moet er wel bijzeggen dat het 2 keer om een pentium 3 ging, die dus niet zoveel warmte maakt.

Heb je voldoende airflow in je case? Wat voor PC heb je, wat voor case en wat voor casefans?

Ik zou de papst NGM aanraden als je die op de regelaar aansluit, en de papst NGML als je die op de 12V aansluit. Je moet wel casefans hebben, anders haalt het nix uit.

Verwijderd

ze verplaatsen allemaal voldoende lucht. Als je er 1 neemt die wat meer lcuht verplaatst ( de twee bovenste ) dan kun je ze ook nog wel op 7v zetten. Dat koelt ook wel voldoende, als je persee je fan wilt vervangen dan zou ik gewoon de goedkoopste van die 4 nemen.

maar probeer eerst eens je oude fan op 7v te zetten en kijk eens hoe dat klinkt. Ik kan die van mij echt niet meer horen hoor.

Verwijderd

Dat wil ik ook gaan doen!!

welke materialen heb je zoal nodig om dit af te ronden???

bahlve die PAPST dan heh!

Heb je ook screenshots?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus een Aopen HQ45 midi-toren met een 300watt voeding, kast wordt rond 30 graden.

weet iemand waar ik goedkoop aan papst kan komen in omgeving Groningen?? bij okaphoon hadden ze alleen de 12db versie en is iets over 22 € of zo

Verwijderd

Op vrijdag 18 januari 2002 00:02 schreef Prikkeldraad het volgende:
...
Mijn vraag is nu, ik wil graag de Fan uit mijn Aopen voeding halen...
...
1. Is dit wel mogelijk?
...
2. Heeft iemand dit al gedaan?
...
3. Maar welke van de 4 moet dan ik nemen?
...
4. Waar moet ik die papst dan op aansluiten?

Ik heb de search wel bekeken, veel mensen raden een enermax aan, maar ik heb geen poen voor een enermax.
1. Ja.
2. Ja. o.a. ikkuh.
3. Papst 8412 NGM of 8412 NGML, zoals eerder gezegd. In principe wordt op de AOpen site minstens 35 CFM aangehouden als je in de specs kijkt, maar die zijn er natuurlijk op geschreven om de meest extreme omstandigheden (lees: hoge omgevingstemperaturen) aan te kunnen.
4. Meerdere mogelijkheden. Je kunt hem aansluiten op het de temperatuurgestuurde spanningsregelaar. Dat is de kleine print met een NTC (temp. afhankelijke weerstand), vastgeschroefd (met 1 schroefje) boven op de grootste heatsink in de voeding. De oude fan lossolderen en de nieuwe vast. Maar je kunt hem ook gewoon op je moederbord aansluiten of op een gewone 12/5-Volt connector. In dat geval moet je de kabel dus naar buiten leiden. Gebruik daarvoor gewoon de uitgang voor alle andere voedingkabels.

N.B. Pas op met demonteren van de voeding! De trafo zit aan het zijpaneel van de onderkant vast. Dus geen brute kracht gebruiken of je trekt de trafokabels naar de kl**e. :)

Ik had zelf trouwens een 30 CFM Just Cooler gemonteerd en geen Papst. Ook die zijn heerlijk stil! Maar goed, ALLES is stil vergeleken met die standaard sjitfan. :P

• WimB
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-03-2024
Ik zou graag wat fotootjes zien, want ik vertrouw het toch niet zo. Lijkt me toch wel redelijk moeilijk om te doen.

En, Prikkeldraad, is zo'n Noisecontrol Silverado echt zo stil asl ze beweren? Want daar lopen de reacties nogal over uiteen.
Trouwens, ik denk dat je systeem echt wel stil gaat zijn als je ook nog eens een stillere fan in de voeding steekt.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 18 januari 2002 18:06 schreef WimB het volgende:
Ik zou graag wat fotootjes zien, want ik vertrouw het toch niet zo. Lijkt me toch wel redelijk moeilijk om te doen.

En, Prikkeldraad, is zo'n Noisecontrol Silverado echt zo stil asl ze beweren? Want daar lopen de reacties nogal over uiteen.
Trouwens, ik denk dat je systeem echt wel stil gaat zijn als je ook nog eens een stillere fan in de voeding steekt.
hij is stil, veel mensen vinden cool prestatie tegenvallen, maar jij moet echt met alcohol de zilvere onderkant schoonvegen en dan artic silver er op de proc zetten...NOISECONTROL ROELS!!!

hij koelt 8 graad(op 8volt) beter idel dan mijn alpha pal 6035

Verwijderd

Moi Prikkeldraad!
Je kan gewoon die papst bestellen bij de Oka die je wilt. Heb je 12dBa al in huis gehad, onhoorbaar, en doet NIETS. Bestel die NGM maar.

Ik heb zelf op een rommelmarkt een oude Papst voor hlf5 gekocht, met fanguard. Das wel zo goedkoop!

And, the real noisecontrol is only provided by: Zalman! (8>

• JF_
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-05 00:41

JF_

Ik ben ook de 'gelukkige' bezitter van zo'n fijne noise-killer AOpen 300W PSU, maar hoe krijg je dat klereding open? Die vier kleine schroefjes (op de dichte bovenkant) los lukt wel, maar open gaat 'ie echt nog niet. En om nou alles los te draaien wat ik zie lijkt me niet zo'n goed idee (moet maar weer zien dat je 't vast krijgt :-)

Btw, is het iemand opgevallen dat die voeding behoorlijk volgestouwd is met gigantische heatsinks (wat ik er tenminste van kan zien door de roosters)? Zeker als ik m'n eigen Enermax bekijk is die veel 'ruimer' om te zien...

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 19 januari 2002 11:38 schreef Coolcase het volgende:
Moi Prikkeldraad!
Je kan gewoon die papst bestellen bij de Oka die je wilt. Heb je 12dBa al in huis gehad, onhoorbaar, en doet NIETS. Bestel die NGM maar.

Ik heb zelf op een rommelmarkt een oude Papst voor hlf5 gekocht, met fanguard. Das wel zo goedkoop!

oka heeft alleen 12db, ben donderdag al langs geweest

zijn er nog alternatieve 80mm fans?? redelijke cfm en lage dB? Sunnon?

Verwijderd

hier ook n gelukkige :( , Ik hoor dat meerdere mensen al stillere fannetjes in de voeding hebben gezet... heeft het veel zin? ik zit dr ook over te denken wat deze maakt teveel heriie ;( en heb geen zin om een andere voeding te gaan kopen.
(btw. heeft er iemand ook al een gat aan de achterkant van deze fantastische miditower gemaakt om outtakefans in te doen?, wat was het resultaat?)

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:04

Wildfire

Joy to the world!

Ik ga binnenkort de fan van m'n Enermax 350W ook maar eens wat aanpassen... op 7V zetten. Is 'ie tenminste heel wat rustiger...

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• subsonik
  • Laatst online: 14-05 16:46
@ Prikkeldraad --> Sunon fans zijn goedkoop, maar redelijk luidruchtig. Panaflo fans zijn te vergelijken met papst. Je kan anders eens kijken of je "Innovative" fans te pakken krijgt, die kan ik hier in België bij m'n Velleman dealer kopen. Die zijn ook erg stil én heel goedkoop! (5 EUR voor een 92mm)

Hoe je die Aopen voedingen openkrijgt: 4 schroefjes aan de bovenkant van de kap losschroeven. Dan blijft er nog één verankeringsschroefje over, dat zit waar de kap in de bodem schuift, in één van de hoeken. Als je die 5 schroefjes eruit hebt, kan je voorzichtig de kap erafhalen. Geen geweld gebruiken, er hangt een dikke spoel aan de kap, en als je te hard trekt kan je de draden van die spoel beschadigen.

Verwijderd

Topicstarter
ok, waar is in groningen een zaak die fan verkoopt?

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-05 17:02

Sick Nick

Drop the top!

Op zaterdag 19 januari 2002 11:38 schreef Coolcase het volgende:
Moi Prikkeldraad!
Absoluut *D Als je echte stilte wilt hebben moet je er een 80mm zalman fan in zetten. Ik heb zelf een zalman voeding met die fan erin en is niet hoorbaar!

Verwijderd

Op zaterdag 19 januari 2002 13:05 schreef JF_ het volgende:
Ik ben ook de 'gelukkige' bezitter van zo'n fijne noise-killer AOpen 300W PSU, maar hoe krijg je dat klereding open? Die vier kleine schroefjes (op de dichte bovenkant) los lukt wel, maar open gaat 'ie echt nog niet. En om nou alles los te draaien wat ik zie lijkt me niet zo'n goed idee (moet maar weer zien dat je 't vast krijgt :-)

Btw, is het iemand opgevallen dat die voeding behoorlijk volgestouwd is met gigantische heatsinks (wat ik er tenminste van kan zien door de roosters)? Zeker als ik m'n eigen Enermax bekijk is die veel 'ruimer' om te zien...
Welke voeding heb jij? Kijk op de voeding naar 'MODEL NO'. Die van mij is een FSP300-60BT en heeft vier schroefjes aan de onderkant rondom het luchtrooster (N.B. de vijfde in het midden is van de trafo!!!) en nog één kleiner schroefje in een bovenhoek aan de zijkant, dus aan de kant waar ook de 2 schroefjes zitten waarmee de trafo is bevestigd. Deze 5 moeten los. Aan de bovenkant zitten inbusschroeven, maar deze moet je niet losdraaien. Hier zit namelijk de printplaat van de voeding aan vast!

En ja, er zitten inderdaad grote heatsinks in de voeding. :)

Edit: er zaten wat teveel hoofdletters in deze tekst. ;)

Verwijderd

Op zaterdag 19 januari 2002 13:52 schreef Fixus het volgende:
Heeft het veel zin?
Jazeker! Ik heb hier nog een gemodde Aopen liggen, maar ik heb een Enermax gekocht vanwege de traploos instelbare fansnelheid, de dubbele (en stille) fans, de fanguards (scheelt ook lawaai!) en de perfecte afwerking. :)
Heeft er iemand ook al een gat aan de achterkant van deze fantastische miditower gemaakt om outtakefans in te doen? Wat was het resultaat?
Ja: ikkuh. Het resultaat is minder lawaai en een betere airflow. Je bedoelt een AOpen H600A? Die heb ik namelijk zelf. :)

Verwijderd

Je kan volgens mij bij de Okaphone die dingen dus echt BESTELLEN. Vraag maar es.

Verwijderd

Op zondag 20 januari 2002 14:14 schreef Mace33 het volgende:

Ja: ikkuh. Het resultaat is minder lawaai en een betere airflow. Je bedoelt een AOpen H600A? Die heb ik namelijk zelf. :)
Nee ik bedoelde zo'n HQ-45, zo'n kast met dat blauwe randje, maar die kasten zullen wel allemaal ongeveer gelijk zijn. Hoe heb je dat gat er trwns in gekregen? weer met de beruchte dremel? (zo'n ding heb ik dus niet...) of kan je de hele zooi ook decoupeerzagen? Ik wil trwns ook 2 stille fannetjes kopen, maar liefst niet bestellen (DAT vindt ik nou egt zuigend...) woon hier in den haag dus er MOET hier toch wel een winkel zijn waar je zoiets kan kopen 8-)

Verwijderd

Op zondag 20 januari 2002 16:09 schreef Fixus het volgende:
Hoe heb je dat gat er trwns in gekregen? weer met de beruchte dremel? (zo'n ding heb ik dus niet...).
Yep. Vorig jaar van m'n vriendin gekregen voor m'n verjaardag... O+ Supergereedschap!
Of kan je de hele zooi ook decoupeerzagen?
Lijkt me niet handig... En al zou het kunnen, voor de afwerking heb je veel meer aan een Dremel. Daarvoor zijn namelijk honderden snij-, frees-, schuur- en polijstextensies verkrijgbaar. :)
Ik wil trwns ook 2 stille fannetjes kopen, maar liefst niet bestellen (DAT vindt ik nou egt zuigend...) woon hier in den haag dus er MOET hier toch wel een winkel zijn waar je zoiets kan kopen 8-)
Waarvoor ga je die fannetjes gebruiken? Ik heb hier nog 5 Just Coolers van 30 CFM/27 dbA liggen die amper gedraaid hebben... Maar als je bijvoorbeeld voor Papst fannetjes gaat, kom je er bijna niet onderuit om te bestellen. Wat zuigt daaraan dan? Wat echt zuigt, zijn de prijzen die je in de 'gewone' winkel ervoor op tafel moet leggen! :7

Verwijderd

Op zondag 20 januari 2002 14:29 schreef Coolcase het volgende:
Je kan volgens mij bij de Okaphone die dingen dus echt BESTELLEN. Vraag maar es.
Je kunt ze bij meerdere zaken bestellen, waaronder bij PC Center Geleen, Space Promotion etc. Maar het ging nu even om het modden van de fan in de voeding, los van het type fan dat je erin wil zetten. :)

Verwijderd

Ronde gaten BOREN we met een gatenzaag. Een beetje dure boor, maakt superstrakke gaten, in metaal en hout en kunststof natuurlijk. Wel duur, dus ik hoop dat je 1 hebt of kan lenen...

Met een fijne decozaag kom je ook een heel eind. Als je er een achthoek van maakt, netjes uittekent, dan wordt het prachtig!

Verwijderd

Op zondag 20 januari 2002 16:42 schreef Coolcase het volgende:
Ronde gaten BOREN we met een gatenzaag. Een beetje dure boor, maakt superstrakke gaten, in metaal en hout en kunststof natuurlijk. Wel duur, dus ik hoop dat je 1 hebt of kan lenen...

Met een fijne decozaag kom je ook een heel eind. Als je er een achthoek van maakt, netjes uittekent, dan wordt het prachtig!
Heb ook ergens gelezen dat iemand een kolomboor van het werk (metaalbewerkingsbedrijf) gebruikte.

Verwijderd

Daar kan ik niet tegenaan...

Verwijderd

Op zondag 20 januari 2002 16:48 schreef Coolcase het volgende:
Daar kan ik niet tegenaan...
Kolomboor was helaas te duur. Daarom heb ik maar een Dremel voor m'n verjaardag gevraagd. :)

Verwijderd

bwah... verkoopt dr dan geen enkele zaak een normale stille fan :( nouja dat wordt dus bestellen >:)

de 1e gatenzaag van 80 mm moet IK nog tegenkomen.. dacht dat de meeste maar tot 60 gingen... en dat gat herriegeven :( dus dat doen we maar niet, ga wel n 8-hoek of n vierkant decoupeerzagen, bagger alleen dat die achterkant niet uit die kast kan )

• TiMMieJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:43

TiMMieJ

PSN: Orixez

Ik heb net in me A-open voeding van 300 Watt die in me HQ-08A zit een evercool 80MM die echt nix geen herrie produceert. En dit werkt perfect. Lkkr stil alleen wel jmmr dat die gare maxtor schijven zon herrie maken.

Verwijderd

jah zo'n 7200 toeren schijffie hebbik ook nog (IBM) ... ff kijken wat ik aan die klere-hoge toon ga doen :7

Verwijderd

Topicstarter
ik ga morgen een enermax kopen...klaar

Verwijderd

Ik heb een Zalman voeding besteld.... die zijn stiller...

meteen maar een CNPS6000 Al-Cu erbij, nun hopen dat het stil wordt in huis...

Verwijderd

Op woensdag 23 januari 2002 00:16 schreef Mad_Cookie het volgende:
Ik heb een Zalman voeding besteld.... die zijn stiller...

meteen maar een CNPS6000 Al-Cu erbij, nun hopen dat het stil wordt in huis...
Welke koeler heb je nu dan erin zitten? Ben zelf erg tevreden over de CNPS6000-Cu. De Zalman fan is stil, maar je kunt nog altijd (zoals ik) een Papst 92x92 of zelfs een 120x120 fan monteren. :)

Verwijderd

Op zondag 20 januari 2002 18:39 schreef TuRk het volgende:
Ik heb net in me A-open voeding van 300 Watt die in me HQ-08A zit een evercool 80MM die echt nix geen herrie produceert. En dit werkt perfect. Lkkr stil alleen wel jmmr dat die gare maxtor schijven zon herrie maken.
Stiereschijt man! Maxtor is hardstikke stil! Heb zelf een 30Gig 7200rpm en hoor em niet, maar dat komt ook omdat ik 10 fans in m'n kast heeft!

Verwijderd

Hmm ik woon ook in belgie waar hebben zie die papst dan bij Velleman. Want ik zie de goede niet op de site, daar lopen ze op 230 of 115 Vac (wat is dat ac?). Want er zitten er wel een paar in de buurt, die zou ik wel willen hebben :)
edit:
http://www.velleman.be/Product.asp?lan=2&id=4688
hier staat een 40mm fan, zou deze stiller zijn dan mijn iceberg coolers (die nu op mijn athlon slot a zitten)?
die maken nogal een geluid, ik weet het het zijn 40mm maar toch.
Wat is nou de beste keus voor case- en voedingsfans bij deze winkel.. of is het een keten..
www.velleman.be

Verwijderd

Op woensdag 23 januari 2002 13:18 schreef Reino het volgende:
Hmm ik woon ook in belgie waar hebben zie die papst dan bij Velleman. Want ik zie de goede niet op de site, daar lopen ze op 230 of 115 Vac (wat is dat ac?). Want er zitten er wel een paar in de buurt, die zou ik wel willen hebben :)
edit:
http://www.velleman.be/Product.asp?lan=2&id=4688
hier staat een 40mm fan, zou deze stiller zijn dan mijn iceberg coolers (die nu op mijn athlon slot a zitten)?
die maken nogal een geluid, ik weet het het zijn 40mm maar toch.
Wat is nou de beste keus voor case- en voedingsfans bij deze winkel.. of is het een keten..
www.velleman.be
AC = wisselstroom. :)

Een 40 mm fan zal per definitie niet stil zijn omdat ie veel toeren moet maken voor een beetje airflow. Kijk eens op www.papst.de of www.papstplc.com. En overweeg een grotere fan/koeler! :)

edit:

O ja, de geluidsproduktie wordt uitgedrukt in dbA en de airflow in CFM. Als je wil vergelijken met je huidige fans, moet je dus achterhalen wat de genoemde waarden hiervoor zijn. Je moet streven naar zo min mogelijk dbA en zo veel mogelijk CFM. Zoals je zult merken, werken deze 2 elkaar tegen. ;)

Verwijderd

Bedankt voor de uitleg, maar ik weet het verschil tussen CFM en dB(a) gelukkig nog wel. Ik wil ook wel een grotere koeler maar ik heb er nog nooit 1 gezien voor mijn athlon (is wel slot a he). Maar ja, ik ga mijn nieuwe systeempje bestellen (athlon XP) en daar komt een silverado op denk ik. Maar ik zoek dan nog goede case-fans (en ook heel stil) en ook misschien de voedingfan vervangen, zoals in dit topic.
Maar nou vroeg ik me dus wel af welke fan hier nou het best voor zou zijn dvan die site...

Verwijderd

Op woensdag 23 januari 2002 15:58 schreef Reino het volgende:
Bedankt voor de uitleg, maar ik weet het verschil tussen CFM en dB(a) gelukkig nog wel. Ik wil ook wel een grotere koeler maar ik heb er nog nooit 1 gezien voor mijn athlon (is wel slot a he). Maar ja, ik ga mijn nieuwe systeempje bestellen (athlon XP) en daar komt een silverado op denk ik. Maar ik zoek dan nog goede case-fans (en ook heel stil) en ook misschien de voedingfan vervangen, zoals in dit topic.
Maar nou vroeg ik me dus wel af welke fan hier nou het best voor zou zijn dvan die site...
Ik zou eerlijk gezegd deze site laten voor wat het is en zoeken naar iemand die de Papst 8412 NGML kan leveren. Velleman heeft niet zoveel keus in 12V DC-fans...

Verwijderd

Tja, en dat in zo'n onderontwikkeld land als belgië..
check de prijzen bij deze winkel http://www.belgonet.be/pccenter/configurator.htm
Super goedkoop!

ff serieus, het is wat lastiger hier aan goede winkels te komen, en belgen die zich beledigd voelen:
bewijs het tegendeel >:)

• Fault
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-03 16:43
Kan je die oude fan die in die aopen voeding zat gewoon losknippen van dat printje? Ik sluit die papst toch 'extern' aan op 12v. Wie kan mij dit vertellen?

Verwijderd

Op donderdag 24 januari 2002 13:07 schreef Fault het volgende:
Kan je die oude fan die in die aopen voeding zat gewoon losknippen van dat printje? Ik sluit die papst toch 'extern' aan op 12v. Wie kan mij dit vertellen?
Lossolderen of zo dicht mogelijk bij de print/soldeer afknippen. Geen enkel probleem. En de fan is bij mij regelrecht de prullenbak in gegaan. >:)

Verwijderd

/me heeft dus ook die AOpen 300 Watt voeding (HQ-08 kast)

Kun je daar nou écht het best een Papst inzetten? Tegen lawaai
zijn dat geloof ik de RR onder de koelers, maar waarom bijv.
geen Sunon? 't Is geen Delta (met z'n staalmotoren) en geen
Papst (met z'n stilheid), maar gewoon goeie koeling met een
acceptabel geluidsniveau...

Of koelen die Papst nog goed ook, naast hun "stilheid"?

• Fault
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-03 16:43
Er zijn veel verschillende papst zoals je kan zien aan het begin van dit topic. De een is iets stiller en heeft een kleinere luchtverplaatsing en de andere iets luidruchtiger en verplaatst iets meer lucht...

Verwijderd

Op donderdag 24 januari 2002 17:27 schreef _Brake_ het volgende:
/me heeft dus ook die AOpen 300 Watt voeding (HQ-08 kast)

Kun je daar nou écht het best een Papst inzetten? Tegen lawaai
zijn dat geloof ik de RR onder de koelers, maar waarom bijv.
geen Sunon? 't Is geen Delta (met z'n staalmotoren) en geen
Papst (met z'n stilheid), maar gewoon goeie koeling met een
acceptabel geluidsniveau...

Of koelen die Papst nog goed ook, naast hun "stilheid"?
Natuurlijk hoef je niet per se een Papst erin te zetten! Had zelf een Just Cooler SF-801 (30 CFM, 27 dbA) gemonteerd en het resultaat was uitstekend. Maar ik lees ook veel goede verhalen over YS-Tech, Sunon, Zalman. De beste verhouding geluid/airflow wordt zonder meer door Papst geleverd. Tegen een hogere prijs, maar stilte is voor mij onbetaalbaar als ik uren achter m'n scherm zit te werken. :)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb dus een enermax gehaald bij asci voor 90€

stil genoeg

• Sebasstk
  • Laatst online: 19-04 19:53
ik heb een papst ngl (12 volt) in me AOpen 300 Watt voeding (HQ-08 kast)

hij doet ut nogsteeds :)

Amd Athlon XP 2000+ en Alpha 8045t + Papst ngm, 56.0 °C Stress | Msi K7T266 Pro2-RU| 512MB DDR (Crucial/Micron) CL=2.5 | 2x Maxtor 80GB (D740X, 7200rpm) raid0 | Maxtor 120G | Ati Radeon 8500 Retail | 19 Inch Panasonic | Pioneer dvd 116 | Liteon 52/24/52

Verwijderd

Op donderdag 24 januari 2002 19:38 schreef Prikkeldraad het volgende:
ik heb dus een enermax gehaald bij asci voor 90€

stil genoeg
Heb ik zelf ook (zie sig). Op de laagste snelheid hoor je hem niet eens. :Z Maar de AOpen modden is natuurlijk een goedkopere oplossing. ;)
Pagina: 1