Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

jumper op moederbord

Pagina: 1
Acties:

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:00
het leek me een goed idee om me pc voor 's nachts tijdens het downloaden in een stealth mode te laten draaien, proc. kracht heeft hij dan toch bijna niet nodig, en dat scheelt een hoop herrie, nu zit er op me moederbord een jumper, en als ik die verbind loopt hij ipv 1.4, 1.0 Ghz. nu vroeg ik me af of ik die jumper zomaar om kan zetten, of dat dat moet gebeuren als de pc uit staat??

ook vroeg ik me af of ik die 1.0 kon veranderen in bijv 0.5 , omdat je die 1.4 in principe ook in 2.0 kan veranderen (mits je koeling in orde is natuurlijk)

als de snelheid dan laag genoeg is kan me cpu fan uit en dat scheelt een hoop!

PSN: DutchTrickle PVoutput

Verwijderd

gewoon ogen dicht slapen en dan hoor je niks meer
of baybus bouwen ik zet s'nachts al mijn fans op 7v scheelt ook heel veel :D

• Maverick
ik heb er geen last van, me ouders wel :P

als ik me cpu fan "zomaar" op 7 volt laat draaien dan wordt me proc volgens mij te warm, maar als ik die jmper gelijktijdig om kan zetten is dat idd een optie!

• Professor_Botje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-11 18:28

Professor_Botje

Administrator

Ik heb het hiero ooit getest op een P1 133
die kon aldraaiende op 150 geklocked worden

later heb ik het bij mijn toen P3 650 100Mhz naar 133 aldraaiende geschroeft dus 866Mhz maar die bleef gewoon op 650 lopen...

MAAR je kan wel softfsb gebruiken :)

dat werkt in windows dus...

Intel 80486 Dx4, 100@158MHz 4x 32Mb EDO FP mem, Quantum Bigfoot 8Gb 3200RPM 256KB/cach VESA-Localbus 2Mb Tseng Labs ET4000 Windows95usb www.Professor-Botje.nl

• W1LL3M
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-11 11:00

W1LL3M

⭐⭐⭐⭐⭐

Op donderdag 17 januari 2002 23:58 schreef dave_hagenaars het volgende:
het leek me een goed idee om me pc voor 's nachts tijdens het downloaden in een stealth mode te laten draaien, proc. kracht heeft hij dan toch bijna niet nodig, en dat scheelt een hoop herrie
proc maakt nooit lawaai, fans wel!
dus: maak een baybus oid en laat je fans op 5 of 7V lopen als je de proc niet veel belast (~idle dus) DAT scheelt dus wel in de herrie.......

edit:
ok je bedoelde waarschijnlijk wel de fan (uit) maar das alleen mogelijk met errug grote heatsink (op 1000mhz iig) en switchen op mobo moet je niet on the fly doen......
cpu fan dus niet uit, maar op 5/7V als ie niet belast wordt

Verwijderd

Wat je wel kan doen is met SoftFSB of een ander programmatje de snelheid verlagen....kan je gewoon doen als de PC aan staat.

• chromeeh
  • Laatst online: 15:07

chromeeh

the Gnome

JupZ, want 'm overzetten als je comp loopt is nie echt gezond en bovendien heel waarschijnlijk loopt tie ook vast dan...

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

Verwijderd

?
Maar goed,
als je er een schakelaartje op zet en de machine uitzet, schakelaatje om, en dan weer booten, moet het denk ik goed gaan.

Dus als het ware .. :+

• Maverick
dus ik kan hem wel downclocken terwijl hij aan staat, maar dan niet met het jumpertje, maar met softfsb, en dan kan ik me fans afhankelijk van de snelheid op 7 5 of 0 volt zetten.

aan wat voor snelheid moet ik denken voordat de fans op die bepaalde voltages kunnen??

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-11 16:08
Op vrijdag 18 januari 2002 09:51 schreef dave_hagenaars het volgende:
dus ik kan hem wel downclocken terwijl hij aan staat, maar dan niet met het jumpertje, maar met softfsb, en dan kan ik me fans afhankelijk van de snelheid op 7 5 of 0 volt zetten.
Proberen en temperatuur in de gaten houden!

En verder kun je MBM nog instellen dat hij uitschakeld bij een bepaalde temperatuur (als beveiliging!)

• Maverick
is er echt geen enkele manier om je snelheid dmv een schakelaartje te veranderen tijdens het draaien??

dit leek me zo'n goed idee! ;(

• scarhand
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-06-2021
Op vrijdag 18 januari 2002 10:27 schreef dave_hagenaars het volgende:
is er echt geen enkele manier om je snelheid dmv een schakelaartje te veranderen tijdens het draaien??

dit leek me zo'n goed idee! ;(
die is er wel, zit een speciale schakelaar op iedere pc. meestal een de voorkant, staat zoiets op/onder/naast/bij van: Power, of ON/OFF, wedden dat je hem bijna niet meer hoort en je snelheid verandert? :+

• Maverick
he, het werkt! tnx :+ ;)

btw, weet iemand waar ik softfsb kan vinden, ik heb de search gebruikt, en ALLE links die gegeven worden kloppen niet meer, ik zie dat er meer mensen zijn die het progje zoeken, dus denk dat het een algemeen probleem is.

heb em gevonden! maar moederbord staat er niet tussen. ;(

• Maverick
heb ff gekeken, ik kan me fsb ook niet in me bios veranderen, alleen met jumpertjes op me moederboard, maar dat zijn van de schakelaartjes ipv conectortjes (of hoe je zo'n ding ook noemt) kun je dat veranderen?? (gewoon de ding eraf slopen, waardoor de pinnetjes bloot komen te liggen?)

• kRyPtO
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-11 18:28
wat heeft het voor een nut om hem langzamer te laten lopen?
die fans blijven toch draaien, ik denk dat je beter een baybus kan maken ofzo.
of stillere fans kopen heb ik laatst ook gedaan.
als je dan zorgt voor een goede flow dan kan je ook nog je kast dicht doen, dan heb je ook al minder herrie.
maar dat langzamer laten lopen zou ik niet doen, alleen maar veel gekloot en misschien gaat het nog verkeerd ook.
en als de proc 's nachts toch niet zoveel gebruikt wordt word hij natuurlijk ook niet heel erg warm, dus kan je makkelijk die fans wat langzamer laten gaan.

• Maverick
ik wil hem langzamer laten lopen omdat hij dan koeler blijft, en me fans zachter/uit kunnen.

ik wil er ook een soort baybus van maken, zodat ik met 1 schakelaar mijn proc langzamer en fans zachter kan zetten

snap je?

• Maverick
kunnen die jumpertjes wel veranderd worden tijdens het draaien??

want je kunt je fsb ook met een programma in windows veranderen, kan het met die jumpertjes dan ook??

• Maverick
niemand? :? ;(

• David
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-11 19:52
Ik denk toch echt dat je het beste zelf kunt proberen. Ik denk niet dat er snel iets kapot gaat, en als het werkt heb je een prachtoplossing.

Succes!

Dato DUO synth voor twee

• Maverick
hm, een maat van me verteld me net dat als ik het doe tijdens het draaien, ik mooie vonkjes zien en me mobo vervolgens dood is, dus zomaar proberen is mischien geen goed idee :+

of iemand met meer verstand ervan dan hij (die meot er vast zijn! ;) ) moet me vertellend at ik het veilig kan proberen..

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18:07
Op vrijdag 18 januari 2002 22:04 schreef dave_hagenaars het volgende:
hm, een maat van me verteld me net dat als ik het doe tijdens het draaien, ik mooie vonkjes zien en me mobo vervolgens dood is, dus zomaar proberen is mischien geen goed idee :+

of iemand met meer verstand ervan dan hij (die meot er vast zijn! ;) ) moet me vertellend at ik het veilig kan proberen..
zo erg zal het ook wel niet zijn... het ergste geval is een kortsluiting en dan gaat je pc gewoon uit.... en that's it

https://wren.co/join/Devian

• Glorificationer426
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-11 19:21

Glorificationer426

come we hero rush yes?

Hm, ik wil 'm ook wel eens 's avonds aan laten, maar met een DragonOrb 3 op 7000 toeren(wordt ook gebruikt als motor in die nieuwe Joint Strike Fighter die defensie wil kopen) laat je dat wel uit je hoofd, moet de volgende dag weer werken :)
Tips iemand?

(@DiscWout) omg
(@DiscWout) bijna over mn nek :D
(@DiscWout) echt zo een boer laten, hele mond vol kots :D

• m-m
  • Niet online

m-m

ik heb een mn turboknop doorverbonden met FSB jumpertje zodat ik mijn PI-133 tussen 133 en 150 kan switchen, doe ik dit terwijl ie aanstaat krijg ik een keiharde freeze maar een paar posts hierboven kon het geloof ik ook met een 133 wel, het dus dus waarschijnlijk mobo-afhankelijk en ik zou zeggen, probeer t eens :)
edit:

doh t was al gelukt, ik moet beter lezen

• Maverick
iemand vertelde me dat het verlagen van de fsb totaal geen temp daling veroorzaakt :? klopt dit?

• m-m
  • Niet online

m-m

Op zaterdag 19 januari 2002 10:48 schreef dave_hagenaars het volgende:
iemand vertelde me dat het verlagen van de fsb totaal geen temp daling veroorzaakt :? klopt dit?
lijkt me niet, als je fsb lager is is je procsnelheid lager en zal die haast wel minder warmte moeten geven, een stuk minder zelfs

Verwijderd

Op zaterdag 19 januari 2002 10:48 schreef dave_hagenaars het volgende:
Niet in de chipset nee, tenminste niets spectaculairs. Maar aangezien de CPU dan langzamer gaat, wordt die wel minder warm.

Tenzij je 10x133 Mhz met 13x 100 Mhz vergelijkt. Dat maakt verdomd weinig uit, omdat het beide 1.3 Ghz is.. ;)

Glorificationer :
Neem een schuif-schakelaartje dat de fan van de Dragon Orb op 7 volt zet (Kun je in de search vinden hoe) en de fsb jumper omzet. Een twee maal (dubbele sectie) dubbel polig-om schakelaartje dus.

Systeem uit, schakelaartje om, rebooten en stilte.. :Y)

• Maverick
Op zaterdag 19 januari 2002 12:47 schreef Hooi het volgende:

[..]

Niet in de chipset nee, tenminste niets spectaculairs. Maar aangezien de CPU dan langzamer gaat, wordt die wel minder warm.

Tenzij je 10x133 Mhz met 13x 100 Mhz vergelijkt. Dat maakt verdomd weinig uit, omdat het beide 1.3 Ghz is.. ;)

Glorificationer :
Neem een schuif-schakelaartje dat de fan van de Dragon Orb op 7 volt zet (Kun je in de search vinden hoe) en de fsb jumper omzet. Een twee maal (dubbele sectie) dubbel polig-om schakelaartje dus.

Systeem uit, schakelaartje om, rebooten en stilte.. :Y)
juist dat van glorifator was ik van plan, ik ben erachter dat ik me fsb zo om kan zetten, maar er is dan een klein probleempje, hij veranderd helemaal niet, blijft gewoon gelijk ook bij reboot, alleen als ik em uit en weer aan zet pakt hij de nieuwe fsb |:( daar heb ik nog nix aan!

• Maverick
ok, fsb kan ik dus nix mee, nu heb ik nog een andere jumper, en dies niet van defsb, maar dat andere( *D) als ik die pinnetjes verbind dan gata hij geen 133 maar 100 Mhz, kan die zomaar omgezet worden toevallig?? of gaat ie dan stuk?

• SlinkingAnt
  • Niet online
das toch ook je fsb?
Die andere is je multiplier (denk ik dan)

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

• Maverick
?? multiplyer is toch hetzelfde als fsb ?? :? dacht ik hoor

• SlinkingAnt
  • Niet online
Nope. Je Multiplier is meer de snelheid van je cpu. Je fsb de snelheid van je geheugen.
fsb x mp = clockspeed
fsb=100
mp=6
clock=600mhz

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

• Maverick
ah, welke is dan degene waar Mhz achter staat??

en kan die "on the fly" veranderd worden of niet (dat niemand dit bijna weet mensen! |:( )

• Vinz
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-12-2021
Heeft iemand dit ondertussen nog geprobeert of hoe zit dat? Om daaraan mijn gloednieuwe computer te wagen vind ik ook weer overdreven. Misschien iemand die het per ongeluk heeft gedaan?

minds are like parachutes, they work only when opened.

• Ruuddie
  • Laatst online: 20-11 11:29
vinz schreef op 19 september 2002 @ 02:36:
Heeft iemand dit ondertussen nog geprobeert of hoe zit dat? Om daaraan mijn gloednieuwe computer te wagen vind ik ook weer overdreven. Misschien iemand die het per ongeluk heeft gedaan?
Oplossing is héél simpel (zo doe ik het altijd).
Case open zetten waardoor de casefan uit kan, en dan een 12-->10 V verloopkabeltje van de NO3 IA tussen je CPU fan rossen. Maakt dat ding opeens een stuk minder herrie zonder dat de temp fors stijgt.
Enige probleem zijn de hd's :| Maarja, daarvoor moet je gewoon pax.mate kopen, en dan je hele kast daarmee volhangen :) Kunnen je koelers ook aanblijven :)

Verwijderd

als ik slaap hoor ik meestal niks :+

en zeg nou niet dat je niet kan slapen, dan ga je gewoon tot mega laat in het officiele bikkel topic zitten, dan word je vanzelf moe dan kun je slapen en je pc staat gowoon aan :) en je downloads lopen gewoon door.. btw onder werktijd doune kan ook helpen,,,
Pagina: 1