Toon posts:

Perfecte TV kaart voor XP

Pagina: 1
Acties:
  • 243 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ben al een tijdje op zoek naar een TV Kaart (capturing) voor XP. Hoor van fabrikanten dat XP problemen kan geven wat drivers betreft.

Zelf leek me de 'Pinnacle Studio PCTV pro' een goede kaart.

Perfect beeld is belangrijk.

Wie gebruikt er TV kaarten onder XP of welke raad je aan?

Verwijderd

Hauppage heeft drivers voor WinXP voor alle actuele modellen. Ik heb zelf een Hauppage WinTV/PCI zonder enig probleem geïnstalleerd onder WinXP. Dat is wel een eenvoudig kaartje (mono-geluid), maar de drivers zijn er ook voor de meest luxe uitvoeringen.
Beeld is bij Hauppage top! Neem vooral een wijdverbreid merk zoals Hauppage of Pinnacle, anders zul je altijd driverellende houden!

• voz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-08 22:08

voz

De echte kenner

HAHA wil je soms zeggen dat je met pinnacle geen driver ellende hebt? Als ik een bedrijf ken met slechte driver (en overige) support is dat wel pinnacle!

Systeemspecs
PV Installatie

Verwijderd

De beste tv-kaarten van dit moment komen van Miro (pinnacle) en Hauppage.

Beiden hebben nu ook XP drivers.

Ik heb zelf een PCTV Rave en de XP drivers vind je hier:
http://www.pinnaclesys.de/support/drivers.asp?product_id=622&type_id=4&lang=6

Maar over het algemeen zijn de drivers van tv-kaarten niet veel soeps. De originele drivers worden bijna nooit vernieuwd. En dat geld voor zowel miro als hauppage.

Verwijderd

Ikzelf heb ook een PCTV maar dan de Goedkoopste versie. Hiervoor zijn de 4.02 drivers bij mij een uitkomst. Deze zijn van de site van Pinnacle the downloaden. In ieder geval beter dan de drivers die bij de kaart standaard worden bijgeleverd

Verwijderd

Topicstarter
Hoe is de kwaliteit van Pinnacle's t.o.v. Happauge?

Zou je de keuze hebben en je kijkt niet op 100 piek omdat je goede beeld- en geluidskwaliteit wilt, wat is dan een aanrader?

• The Collector
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-08 11:15
'k heb 't in XP ook gewoon aan de gang gekregen met de originele drivers. Ze zijn niet toppie, maar ze werken... meestal... wel een beetje.

Anywayz, ik heb ook een open-source project gevonden die drivers maakt voor dit bekende BT8x8 chip. Ik heb ze nog niet goed aan de gang gekregen, maar 't schijnt wel fijn te werken als ik alle functies zie die ze aan kunnen:
http://btwincap.sourceforge.net/

Laat eens horen of jullie er meer succes mee hebben met die drivertjes!!!

• Raaptaar
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-08 11:41
Mijn PCTV kaartje (wel een paar jaar oud) heeft een erg slechte geluidskwaliteit. Om een of andere reden hoor je bijv. extra stoorgeluid op het moment dat je met je muis beweegt. Het komt NIET uit de geluidskaart want het is ook direct te horen op de line-out van PCTV kaartje zelf.

Ik weet niet hoe het met de drivers van hauppauge zit, maar die van pinnacle vind ik slecht. Mijn PC loopt wel vaker vast als ik 'toevallig' net iets met mijn TV kaartje aan het doen ben. En bij netmeeting staat het ge'capture'de beeld op zijn kop.

Verwijderd

Topicstarter
Heb inmiddels de Hauppage WinTV Radio gekocht (135 euro).
Standaard bijgeleverde CD-installatie niet perfect. Diverse zaken functioneerden niet.

Alles gedeinstalleerd en vervolgens met updates van de homepage voor XP opnieuw geinstalleerd. Probleemloos.

Zoek nu eigenlijk nog een goede captureprogramma. Weet alleen van VirtualDub en AVI_IO dat ze redelijk veel gebruikt worden.

Iemand goede ervaringen met een bepald programma?

Verwijderd

Topicstarter
Heb zowel VirtualDub als AVI_io inmiddels geprobeerd. Tevens Dscaler en WINDVR geprobeerd.

===========
Resultaten:
===========

* VirtualDub 1.8*
heeft veel verloren frames en kan alleen gebruikmaken van WDM drivers. Maximale reolutie is 352x288.
(freeware)

* AVI_io 03.22 *
kan ook alleen maar cappen met WDM drivers en niet de drivers van Hauppauge. Nul verloren frames. Maximale reolutie is 352x288.
(non-freeware)

* Dscaler *
kan geen 'Overlay Surface' creeren en werkt helemaal niet!
(freeware)

* Intervideo WinDVR 1.8 *
ziet er gelikt uit. Autoscan is beter dan die van WinTV2000. Kan alleen in MPEG of MPEG2 cappen, maar wel met 720x576 resolutie. Resultaat is goed! Geluid is niet optimaal.Maakt geen gebruik van WDM, maar van Hauppauge drivers.
TV-Viewen is scherp. Heeft ook de mogelijkheid om op bepaalde tijdstippen op te nemen.
(non-freeware)

==========
Conslusie:
==========

Overduidelijke winnaar is de WinDVR. Niet alleen wat capturen betreft, maar ook als TV-tuner. Jammer alleen dat er niet uncompressed gecapt kan worden.

==============
Specificaties:
==============
- Hauppauge WinTV Radio
- WinXP Pro
- AMD Athlon 1.4, 256Mb DDR, RivaTNT2 32Mb

Verwijderd

Ik heb zo'n PCTV RAVE, een goedkoop dingkie van enkele jaren terug. Op mijn celeron 466 onder 98 was ie instabiel als de pest. Op mijn athlon 1GHz onder ME was ie instabiel als de pest. Nu op mijn nieuwe athlon 1GHz @ 1,55GHz is ie retestabiel. Gewoon de nieuwste drivers geinstaleerd. Ik mkan vergroten/verkleinen/scrolen zonder de eeuwige vastlopers.

• coramoor
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 30-05-2022

coramoor

pyoro!

Als je echt superkwaliteit wilt capturen dan denk ik dat je beter zo'n ATI radeon 8500DV kaart kan kopen zit iets speciaals op zodat het er veel beter uitziet. Als dat te duur is moet je es kijken naar die goedkopere Radeon met tvattenne in es kijken. Heb er zelf geen ervaring mee, maar volgens de vele reviews is het in iedergeval beter als die brakke tvkaarten dingen

• DaZZle
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 29-06 08:14
Ik zie bij take it now een tv kaart van ati voor €85 te koop:
TV Woner pci tv tuner PAL
http://www.ati.com/na/pages/products/pc/tv_wonder/index.html
iemand daar ervaring mee? Ziet er goed uit, stereo tv en ook VCR software meegeleverd. Ook zit er een Video input in enzo.

Verwijderd

Topicstarter
ATI All in one is een veel beschreven kaart. Heb echter niets specefiek over XP gevonden.

Uit specificaties kan deze alleen MPEG capturen. Beter is, als je een snelle PC hebt, om zonder compressie ('gewone' avi) te capturen. Met Huffyhuf 2.11 kun je lossless (bijna zonder verlies/compressie). Dit is een gratis codec.

Zag dat de USB versie wel AVI kon capturen, maar je.... 't is een USB --> juck !

Iemand ook goede ervaringen met andere capture software behalve VirtualDub en AVI_io?

Verwijderd

Topicstarter
DAZZLE:
Op maandag 21 januari 2002 12:06 schreef DaZZle het volgende:
Ik zie bij take it now een tv kaart van ati voor €85 te koop:
TV Woner pci tv tuner PAL
...
Waarom neem je geen Dazzle DVC II

Soort zoekt soort ;-)
Pagina: 1