[Pricewatch] extra categorieen voor software

Pagina: 1
Acties:

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Een ideetje dat uit Devtrack kwam rollen is het volgende:
Op dit moment is het zo dat er een redelijk aantal software titels in de categorie 'Overigen' staan vermeld in de pricewatch.

Om het een en ander wat overzichtelijker te maken, heb ik in devtrack een ideetje neergezet om een aantal categorieen m.b.t. software toe te voegen.

Het probleem wat volgens Femme misschien op komt dagen is dat er teveel troep in deze nieuwe categorieen komt te staan. Femme kwam met het idee om een paar extra categoriën voor besturingssystemen, business applicaties en server applicaties toe te voegen. Eventueel kunnen de games daar ook bij, maar er mag niet teveel wildgroei ontstaan.

Om te kijken of dit plan een goed plan is, zou ik graag jullie mening willen horen. Daarbij moet je denken aan:
- Denk je dat dit een toegevoegde waarde heeft voor de pricewatch?
- Vind jij het nuttig om aparte categorieen te maken voor software?
- Welke categorieen zou jij graag bij bovenstaand lijstje willen hebben, of juist niet :) ?
- Hoe 'breed' moeten de categorieen worden? Rekenen we bijvoorbeeld een pakket als Exact Factuur of Office tot business applicaties? (misschien is dit pas voor latere zorg)
- Op welke manier zou dit eventueel geimplementeerd kunnen worden? (of moet dit over worden gelaten aan de T.net crew?)

Voor het laatste puntje heb ik zelf een ideetje:
Op dit moment is de lijst van de categorieen een lange lijst van de categorieen. Om de scheiding tussen hardware en software duidelijk te maken, zou ik het volgende willen voorstellen: Het stukje Categorieen wordt uit de tabel gelift, en hiervoor komt Hardware te staan. Onderaan de tabel komt of een nieuwe tabel, of er komt een tabel aangeplakt met Software in dezelfde stijl als Hardware, dus met een grijze achtergrond van de cell.

Uw reacties graag :)

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Lijkt me idd erg handig als software appart vermeld wordt. Wie gaat ooit software bij 'overige' zoeken (als je niet eerder op tweakers.net bent geweest of het van iemand hebt gehoord)???

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Op donderdag 17 januari 2002 23:31 schreef blackd het volgende:
- Denk je dat dit een toegevoegde waarde heeft voor de pricewatch?
Mwha, de prijzen van software fluctueren niet zo gek veel toch? Om het compleet en makkelijk te houden is het wel natuurlijk wel makkelijk.
- Vind jij het nuttig om aparte categorieen te maken voor software?
Eén lijkt me genoeg, en dan voor besturingssystemen en zakelijke/professionele software. Geen spellen dus.

Het grote 'probleem' met het toevoegen van een categorie software aan de pricewatch is dat het dan ook meteen een categorie in V&A wordt, en daar hebben (i.v.m. het hoge risico op illegale handel) liever geen software in. Ik zeg niet dat het daarom onmogelijk is, maar er moet wel rekening mee gehouden worden natuurlijk, en er zullen regelmatig toch spellen e.d. uitgevist moeten worden :)

Professioneel Hyves-weigeraar

• blackd
  • Niet online
Op donderdag 17 januari 2002 23:46 schreef Wouter Tinus het volgende:

[..]

Mwha, de prijzen van software fluctueren niet zo gek veel toch? Om het compleet en makkelijk te houden is het wel natuurlijk wel makkelijk.
Daar heb je gelijk in, maar het geeft wel een goed beeld waar de software het goedkoopst is! Dit hebben we echter ook in de categorie 'Overigen' natuurlijk. Maar ook voor de overzichtelijkheid denk ik dat het misschien(zie onder) makkelijker is.
[..]

Eén lijkt me genoeg, en dan voor besturingssystemen en zakelijke/professionele software. Geen spellen dus.
Ok
Het grote 'probleem' met het toevoegen van een categorie software aan de pricewatch is dat het dan ook meteen een categorie in V&A wordt, en daar hebben (i.v.m. het hoge risico op illegale handel) liever geen software in. Ik zeg niet dat het daarom onmogelijk is, maar er moet wel rekening mee gehouden worden natuurlijk, en er zullen regelmatig toch spellen e.d. uitgevist moeten worden :)
Kijk dat 't dan een categorie in V&A wordt wist ik niet. Dit maakt 't al een stuk onaantrekkelijker als deze er niet makkelijk uitgevist kan worden (uit V&A dan he).

Regelmatig even nakijken door admins/users van deze categorie zal toch voorkomen dat er spellen lang blijven staan? :)

• GiLeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

Op donderdag 17 januari 2002 23:50 schreef blackd het volgende:

[..]

Regelmatig even nakijken door admins/users van deze categorie zal toch voorkomen dat er spellen lang blijven staan? :)
Zal proberen m'n best te doen :P

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

• blackd
  • Niet online
Op donderdag 17 januari 2002 23:53 schreef gellie het volgende:

[..]

Zal proberen m'n best te doen :P
Hiervoor hebben we ook 't Pricewatch meldpunt, dan kunnen users ook een nuttige bijdrage leveren aan de pricewatch, en kunnen users er toch ook op letten dat de categorie en zijn beleid gehandhaafd wordt? :)

Is er een mogelijkheid om een 'begeleidende tekst' bij een categorie neer te zetten, of moet hier de boel ook voor omgebouwd worden? In die begeleidende tekst kan dan komen te staan dat er geen games mogen e.d., en wat dan wel mag.

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11:09

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Het is instelbaar of een categorie in de pricewatch en/of V&A zichtbaar moet zijn. Dit hoeft dus niet zo'n probleem te zijn.

Als we software gaan doen dan moeten we ons beperken tot busturingsystemen en professionele appliacties (office spul, content creation, server software). Huis-tuin-en-keuken progsels van Data Becker e.d. horen er niet in thuis.

• blackd
  • Niet online
Op vrijdag 18 januari 2002 05:04 schreef Femme het volgende:
Het is instelbaar of een categorie in de pricewatch en/of V&A zichtbaar moet zijn. Dit hoeft dus niet zo'n probleem te zijn.
Kijk, da's goed nieuws
Als we software gaan doen dan moeten we ons beperken tot busturingsystemen en professionele appliacties (office spul, content creation, server software). Huis-tuin-en-keuken progsels van Data Becker e.d. horen er niet in thuis.
Dan kunnen we het gewoon bij 1 categorie behouden toch? Hoeft ook de hele layout niet veranderd te worden.
En wat zijn de mogelijkheden voor die 'begeleidende tekst' die ik in mijn vorige post beschreef?

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-02 22:20

PcDealer

HP ftw \o/

Software -> OS
Software -> Apps.

LinkedIn WoT Cash Converter

Pagina: 1