Apple fanboy, Windows fanboy, Android fanboy en Gadgets fanboy..nuff said
vakantiewonng huren in Mendoza? www.airbnb.com/h/cuyoapartmza
Verwijderd
De cap zit wel degelijk in het modem zelf (de com21) en niet in de HCX. De HCX is diegene die de firmware (met cap en al) naar het modem stuurt, dat wel. Maar de modem capped de handel, niet de hcx.
check ook deze link voor meer info.
Dat is best een interresant stukje tekstOp donderdag 17 januari 2002 23:33 schreef hezik het volgende:
Dat is idd. de algemene misvatting.... etc etc..
check ook deze link voor meer info.
Verwijderd
Kan je dan bv. het com21 modem voor casema basic niet flashen met de firmware voor casema premium?Op donderdag 17 januari 2002 23:33 schreef hezik het volgende:De cap zit wel degelijk in het modem zelf (de com21) en niet in de HCX. De HCX is diegene die de firmware (met cap en al) naar het modem stuurt, dat wel. Maar de modem capped de handel, niet de hcx.
Moeten we natuurlijk eerst weten hoe we die kunnen lezen/flashen...
Maar ik zit nog te wachten op die ene persoon die dit verhaal aan ons goed kan uitleggen.
Verwijderd
Als je het verhaal goed leest dan is de clou het vervangen van de firmware. Die hackers willen dit remote doen maar als je het modem thuis hebt staan kun je het ook locaal doen imo.
2 'lastiger' dingen:
- je moet de flashrom kunnen benaderen (hebt een programmer nodig)
- je moet weten wat te veranderen
Daarnaast bereik je er niet zo heel veel mee. Je ISP komt er vanzelf achter en dan sluiten ze je gewoon af.
als je het dan zelf kan doen hoeft de ISP er niet achter te komen mits je de download waarde bescheiden houdt.
Een 50 Kb meer kan toch geen kwaad?
Ik bedoelde dus uitleg van iemand die dus precies vertelt welk pootje je moet doorknippen. Ik ben wel zelf langs een site langsgegaan waar stond dat je een groene kabel moest doorknippen. Maar de naam van de site is mij ontgaan.Op zaterdag 19 januari 2002 01:23 schreef hezik het volgende:
Het verhaal staat er anders redelijk goed uitgelegd imo.
Als je het verhaal goed leest dan is de clou het vervangen van de firmware. Die hackers willen dit remote doen maar als je het modem thuis hebt staan kun je het ook locaal doen imo.
2 'lastiger' dingen:
- je moet de flashrom kunnen benaderen (hebt een programmer nodig)
- je moet weten wat te veranderen
Daarnaast bereik je er niet zo heel veel mee. Je ISP komt er vanzelf achter en dan sluiten ze je gewoon af.
doen ze wel, als ze je een aantal weken nietmeer kunnen flashen, geven ze je wel een belletje ofzo....het is de bedoeling dat het modem voordurend online is namelijk...Op zaterdag 19 januari 2002 19:33 schreef ZuzZoo het volgende:
nou ,
als je het dan zelf kan doen hoeft de ISP er niet achter te komen mits je de download waarde bescheiden houdt.
Een 50 Kb meer kan toch geen kwaad?
En zeker asl het iemand lukt, het wordt bekend, @home hoord ervan, dan gaan ze zeker opletten naar mensen die niet te flashen zijn....
Lijkt mij ook idd. Elk single bitje dat wordt verstuurd kost namelijk geld voor een ISP. Dus een bescheiden 50 KBytes/sec. erbij blijft denk ik niet lang onbestraftOp zaterdag 19 januari 2002 19:46 schreef Cutebritney het volgende:
[..]
doen ze wel, als ze je een aantal weken nietmeer kunnen flashen, geven ze je wel een belletje ofzo....het is de bedoeling dat het modem voordurend online is namelijk...
En zeker asl het iemand lukt, het wordt bekend, @home hoord ervan, dan gaan ze zeker opletten naar mensen die niet te flashen zijn....
dat is dus master onzin... ze betalen voor mbit aan bandbreedte die ze moeten inkopen bij backbone providers en niet over ieder bitje die ze moeten betalen... al was dat wel zo waren onze rekeningen wel een stuk hoger.. en 1 mbit is errug duur vandaar dat we zo worden geknepen.Op zaterdag 19 januari 2002 21:02 schreef DJTimo het volgende:
[..]
Lijkt mij ook idd. Elk single bitje dat wordt verstuurd kost namelijk geld voor een ISP. Dus een bescheiden 50 KBytes/sec. erbij blijft denk ik niet lang onbestraft
probeer zelf maar is een offerte voor een backbone op te vragen kan je zien wat ze moeten betalen
Dus als een ISP een aantal mbit huurt en er zitten op die aantal mbit mensen die de zaak lopen te flessen dan kunnen er dus minder mensen gebruik maken van die lijn. Dat kost dus een aantal aansluitingen terwijl zij er zelf wel voor betalen. Daar missen ze dus inkomsten uit, want het rendement is veel te laag.Op zaterdag 19 januari 2002 21:06 schreef Weps het volgende:
[..]
dat is dus master onzin... ze betalen voor mbit aan bandbreedte die ze moeten inkopen bij backbone providers en niet over ieder bitje die ze moeten betalen... al was dat wel zo waren onze rekeningen wel een stuk hoger.. en 1 mbit is errug duur vandaar dat we zo worden geknepen.
probeer zelf maar is een offerte voor een backbone op te vragen kan je zien wat ze moeten betalen
Ze zullen dus wel degelijk het aantal verzonden/ontvangen bitjes in de gaten houden.
(ze zullen zichzelf in de vingers snijden als ze dat niet doen lijkt mij)
dat is ook de reden dat chello traag gaat omdat de backbone te vol zit doordat er groot gebruikers zijn die de volle 1,5 mbit telkens vol trekken... want als ze een backbone hebben van 1 gbit hebben ze maar voor een man of 900 plaats als er 1000 man komt die tgelijk gaat downloaden op 1,5 mbit krijgt iedereen maar 1 mbit maar ze zijn erop berekend dat neit iedereen tegelijk volluit trekt hoeven ze niet voor iedere klant in te kopen ze hebben ongeveer 75% tot 90% meer bandbreedte dan er gemiddeld over de dag verstookt word om dus niet in de problemen te komen en komen er klanten bij komt er bandbreedte... waarom denk je dat tweakers.net gesponsort word door true server... trueserver heeft 1,3 gbit aan backbones liggen onbeperkt data verkeer... en ze hebben de afspraak ze mogen zoveel trekken als ze willen als de backbones maar niet dicht getrokken worden... tweakers trekt gemiddeld 3,5 tot 4 mbit/s dus dat is op 1,3 gbit niks maar ze kunnen wel onbeperkt door gaan.. anders zou trueserver binnen de kortste keren de deuren sluiten...
hosting providers betalen ook per mbit/s maar als je 1 mbit/s verbruikt heb je ongveer 310 GB per maand die je kan gebruiken en dan kost 1 mbit 500 a 600 euro... en dat moeten ze eruit halen dus laten ze mensen per giga byte betalen want een normale user gebruikt nooit 1mbit/s...
beetje vaag uitgelegd maar in ieder geval komt erop neer dat provider per mbit/s betalen en niet per GByte
een huurlijn van 2 mbit/s kost ook ongeveer 1100,- euro per maand... en dan heb je een gegarandeerde bandbreedte van 2 mbit/s...
je kabel abbonoment heeft lagere snelheden en niet eens gegarandeerd en dat voor 50 euro per maand... daarom betaal je per mbit/s en niet per verstookte byte
Hoe denk je dat modem goed te kunnen flashen? ga er maar niet vanuit dat je dat zo met een relaxte webinterface ofzo kan doenOp zondag 20 januari 2002 03:51 schreef ZuzZoo het volgende:
jongens we dwalen af.
Dus WAAR ik die L pootje moet knippen of solderen. In verschillende posts hier op tweakers.net zie je soms van die opmerkingen die hier allemaal wat ik schrijf mee te maken hebben.
bv. er schreef iemand:,, gewoon de kap openhalen wat solderen en!
En dus werd ieder vermoeden die ik heb keer op keer weer bevestigd.
Hoe zit dat in bijv Enschede op de campus dan ? Die 10 mbit lijntjes of hoger ? ook gesponserd ?Op zaterdag 19 januari 2002 21:47 schreef Weps het volgende:
nog 1 voorbeeld..
een huurlijn van 2 mbit/s kost ook ongeveer 1100,- euro per maand... en dan heb je een gegarandeerde bandbreedte van 2 mbit/s...
je kabel abbonoment heeft lagere snelheden en niet eens gegarandeerd en dat voor 50 euro per maand... daarom betaal je per mbit/s en niet per verstookte byte