| www.everythingisspiritual.com | www.mosaic.org |
1. Dit is NOS (lees: GEEN WINDOWS)
2. Win95 is windows.
3. Windows trekt zich qua CD-ROM niets aan van autoexec.bat danwel config.sys. Deze zijn voor DOS.
2. Win95 is windows.
3. Windows trekt zich qua CD-ROM niets aan van autoexec.bat danwel config.sys. Deze zijn voor DOS.
You can't have everything. Where would you put it?
ehm ik wil niet lastig zijn hoor maar :
Non-Windows Operating Systems
btw , hier mn config.sys en autoexec.bat (hier krijg je dus een menu met 4 keuzes , 1 = win , 2 = dos , 4 = dos met dss (mp3 speler onder dos) 3 = dos met worms
config.sys
[menu]
menuitem=NOCD, WINDOWS (Standaard) "eerste waarde verwijst naar verderop in de config.sys 2e is wat je op t scherm ziet; menudefault is de standaard, het getal is te keuzetijd"
menuitem=CD, DOS met CD-ROM en MUIS
menuitem=WORMS, DOS --> Start WORMS
menuitem=DSS, DOS --> Start DSS
menudefault=NOCD,5
menucolor=7,0
[NOCD]
DEVICE=C:\WINDOWS\HIMEM.SYS
DEVICE=C:\WINDOWS\EMM386.EXE NOEMS
DEVICE=C:\WINDOWS\setver.exe
device=C:\WINDOWS\COMMAND\display.sys con=(ega,,1)
Country=031,850,C:\WINDOWS\COMMAND\country.sys
[CD]
device=c:\windows\command\ebd\oakcdrom.sys /D:mscd001
dos=high,umb
[WORMS]
dos=high,umb
[DSS]
dos=high,umb
Autoexex.bat:
@ECHO OFF
C:\PROGRA~1\TRENDP~1\PCSCAN.EXE C:\ "virusscanner" C:\WINDOWS\COMMAND\ /NS /WIN95 "deze regel geeft aan dat windows niet automatisch naar de windows shell moet starten zodat je ook naar dos kan en pas in onderdeel win naar windows gaat (als je dat dus opgeeft in menu v config.sys"
mode con codepage prepare=((850) C:\WINDOWS\COMMAND\ega.cpi)
mode con codepage select=850
C:\VIAUDIO\VIAUDIO.COM
SET BLASTER=A220 I5 D1 P330
"hieronder geeft aan wat er gebeurt bij bepaalde menukeuze"
IF "%config%"=="NOCD" GOTO WIN
IF "%config%"=="CD" GOTO DOSCD
IF "%config%"=="WORMS" GOTO WORMS
IF "%config%"=="DSS" GOTO DSS
:DOSCD
C:\windows\command\mscdex.exe /D:mscd001
C:\ctmouse\ctmouse.exe /v
c:\windows\command\doskey.com
GOTO QUIT
:WORMS
ECHO Start nu Dos en Worms
C:\dosshit.bat
:DSS
ECHO Start nu DOS en DSS
c:\dosshit.bat
:WIN
win
:QUIT
echo Ready...
hierbij heb ik aangenomen dat je wat van dos en win weet en dit menu is op een win 98 SE systeem..
Non-Windows Operating Systems
btw , hier mn config.sys en autoexec.bat (hier krijg je dus een menu met 4 keuzes , 1 = win , 2 = dos , 4 = dos met dss (mp3 speler onder dos) 3 = dos met worms
config.sys
[menu]
menuitem=NOCD, WINDOWS (Standaard) "eerste waarde verwijst naar verderop in de config.sys 2e is wat je op t scherm ziet; menudefault is de standaard, het getal is te keuzetijd"
menuitem=CD, DOS met CD-ROM en MUIS
menuitem=WORMS, DOS --> Start WORMS
menuitem=DSS, DOS --> Start DSS
menudefault=NOCD,5
menucolor=7,0
[NOCD]
[CD]
dos=high,umb
[WORMS]
dos=high,umb
[DSS]
dos=high,umb
Autoexex.bat:
@ECHO OFF
C:\PROGRA~1\TRENDP~1\PCSCAN.EXE C:\ "virusscanner" C:\WINDOWS\COMMAND\ /NS /WIN95 "deze regel geeft aan dat windows niet automatisch naar de windows shell moet starten zodat je ook naar dos kan en pas in onderdeel win naar windows gaat (als je dat dus opgeeft in menu v config.sys"
mode con codepage prepare=((850) C:\WINDOWS\COMMAND\ega.cpi)
mode con codepage select=850
C:\VIAUDIO\VIAUDIO.COM
SET BLASTER=A220 I5 D1 P330
"hieronder geeft aan wat er gebeurt bij bepaalde menukeuze"
IF "%config%"=="NOCD" GOTO WIN
IF "%config%"=="CD" GOTO DOSCD
IF "%config%"=="WORMS" GOTO WORMS
IF "%config%"=="DSS" GOTO DSS
:DOSCD
GOTO QUIT
:WORMS
ECHO Start nu Dos en Worms
C:\dosshit.bat
:DSS
ECHO Start nu DOS en DSS
c:\dosshit.bat
:WIN
win
:QUIT
echo Ready...
hierbij heb ik aangenomen dat je wat van dos en win weet en dit menu is op een win 98 SE systeem..
thanx !! maar dit is een DOS-vraag..
ehm.. win95 trekt zich wel degelijk aan van DOS !!
ik ben bezig met een laptop waar een removable cdrom in zit...deze laptop heeft maar 1 removable connection dus de persoon kan kiezen tussen opstarten met cdrom of diskette station..
nu is dat 95-systeem zo belabbert, dat hij de cdrom niet herkent, en zegt in de configuratie van 95 dat er een diskdrive in zit, als er een cdrom in zit..
nu wordt de cdrom alleen gezien als ik de mscdex laad samen met de atapi.sys ...
nu hep die laptop nog een proggie wat in DOS loopt, en dit proggie hep 530kb aan mem nodig ..
dus als het systeem met cdrom wordt opgestart in DOS, is er te weinig mem voor het dos-programma'tje.
wil hij het dos-programma'tje gebruiken, moet hij opstarten zonder mscdex e.d. ...
dus een DOS-vraag..
ik ben bezig met een laptop waar een removable cdrom in zit...deze laptop heeft maar 1 removable connection dus de persoon kan kiezen tussen opstarten met cdrom of diskette station..
nu is dat 95-systeem zo belabbert, dat hij de cdrom niet herkent, en zegt in de configuratie van 95 dat er een diskdrive in zit, als er een cdrom in zit..
nu wordt de cdrom alleen gezien als ik de mscdex laad samen met de atapi.sys ...
nu hep die laptop nog een proggie wat in DOS loopt, en dit proggie hep 530kb aan mem nodig ..
dus als het systeem met cdrom wordt opgestart in DOS, is er te weinig mem voor het dos-programma'tje.
wil hij het dos-programma'tje gebruiken, moet hij opstarten zonder mscdex e.d. ...
dus een DOS-vraag..
Klop idd als een bus, Win95 kan soms nog wel gebruik maken van MSCDEX driver.
Achja, mensen die nooit DOS meegemaakt hebben en in win98 begonnen zijn weten toch niet waar ze over praten
Achja, mensen die nooit DOS meegemaakt hebben en in win98 begonnen zijn weten toch niet waar ze over praten
Hier had uw advertentie kunnen staan!
Verwijderd
Ik ben het met topicstarter eens.
config.sys en autoexec.bat horen toch echt bij msdos en niet bij Windows.
Win95 is ook niet veel meer dan een shell bovenop dos
Hij mag dus lekker in NOS blijven staan
Tweakerbee, ik zal maar niet ingaan op je argumenten okee?
config.sys en autoexec.bat horen toch echt bij msdos en niet bij Windows.
Win95 is ook niet veel meer dan een shell bovenop dos
Hij mag dus lekker in NOS blijven staan
Tweakerbee, ik zal maar niet ingaan op je argumenten okee?
hehe thanx nelske
ja maar er staat dus OOK win op t systeem? Nou dan is t simpel , dan kan je je config.sys aanpassen (zoald de mijne ) met menus en voor de ene keuze doe je dan wel mscdex in autoexec en voor de ander niet (let op er moet wel een goto quit en een :quit op t eind van elk onderdeel want anders voert ie alles uit de autoexec uit
Een van de redenen waarom ik maar al te graag zou zien dat DOS en aanverwante artikelen onder WOS zouden vallen i.p.v. onder NOS. Waarom is dat eigenlijk niet zo, al die bagger M$ Win9X shit is toch gebaseerd op DOS, dus wat moet die crap hier!?Op donderdag 17 januari 2002 23:47 schreef whitehouse het volgende:
thanx !! maar dit is een DOS-vraag..
No flame intended naar mensen die het gebruiken (vallen m'n ouders bv. ook onder)....maar mijn geheel persoonlijke mening is gewoon dat spullen die met DOS te maken hebben vallen onder Microsoft-spullen en daarmee thuishoren in Windows Operated Systems, en niet hier in NOS!
[Edit: ook Nelske vind blijkbaar dat het hier wel hoort - OK wat mij betreft, ik zal er niet verder over zeiken, maar WAAROM? Laat die MS-people die zooi toch lekker in hun eigen forum houden zeg ik! Een goede uitleg waarom het hier moet en ik zal er verder niet meer over mekkeren OK?]
Verwijderd
Het is heel simpel. Je haalt twee dingen door elkaar. Te weten Microsoft en Windows.
[forum=11] heet niet "Microsoft's eigen vragenforum" o.i.d.
In principe is DOS gewoon gescheiden van Windows. Het is een apart OS. Een os dat gewoon net als Linux/Unix en alle andere OS'en in NOS besroken wordt dus. Tja dat DOS nu eenmaal redelijk nauw verwant is met Windows, zorgt misschien voor wat verwarring. [forum=11] is zoals de naam al zegt puur voor het Windows besturingssysteem. Ik kan in DOS toch echt maar bijzonder weinig Windows ontdekken (de shell van DOS>5.0 niet meegerekend
)
Verder is het meestal zo, dat het echt specifieke DOS vragen zijn. In NOS lopen aardig wat mensen rond, die vroeger veel met DOS gedaan hebben (ik gok meer mensen dan in WOS) en zodoende daar dus ook goed bij kunnen helpen.
Overigens mag de mening over MS en de mensen die het gerbuiken wel iets milder Wilke
[forum=11] heet niet "Microsoft's eigen vragenforum" o.i.d.
In principe is DOS gewoon gescheiden van Windows. Het is een apart OS. Een os dat gewoon net als Linux/Unix en alle andere OS'en in NOS besroken wordt dus. Tja dat DOS nu eenmaal redelijk nauw verwant is met Windows, zorgt misschien voor wat verwarring. [forum=11] is zoals de naam al zegt puur voor het Windows besturingssysteem. Ik kan in DOS toch echt maar bijzonder weinig Windows ontdekken (de shell van DOS>5.0 niet meegerekend
Verder is het meestal zo, dat het echt specifieke DOS vragen zijn. In NOS lopen aardig wat mensen rond, die vroeger veel met DOS gedaan hebben (ik gok meer mensen dan in WOS) en zodoende daar dus ook goed bij kunnen helpen.
Overigens mag de mening over MS en de mensen die het gerbuiken wel iets milder Wilke
Pagina: 1