idee voor casemod (temperatuur indicator)

Pagina: 1
Acties:

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:34
Ideetje voor een casemod (weet niet of 't al een keer eerder is gepost)

minimaal 3 ledjes (liefst 7) van groen naar geel naar rood.
groen is koud rood is warm, per ledje 15 graden of zo. dus bij 50 graden branden de eerste 4 lampjes.
sensor voor op 't moederbord, cpu en in de kast zelf (3 rijen ledjes dus)

schema voor een verduidelijking van de rijen met ledjes. Deze rijen bevinden zich op/in zo'n 5"25 slot (cd-rom)

CPU o o o o o o o (links is groen rechts is rood)
MB o o o o o o o
CS o o o o o o o

mb = moederbord
cs = case (de kast dus)

hoe te maken (ledjes + kabels + sensors)?
hoe te programmeren (sensors/ledjes)?

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• NitroX infinity
Weet iemand hoe dit moet of kan ik de pot op?
zou trouwens handig zijn als je die temperatuur sprongen kan instellen (15 graden, 12 graden of iets anders)

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• reiker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:59

reiker

dan jij!

ik zou zeggen dat dit op dezelfde manier te realiseren is als een vu hdd meter in dezelfde opstelling. ik heb er niet zoveel verstand van, maar het kwam in me op toen ik je bericht las.

edit: in dit forum stond vanmiddag al een topic over een vu hdd meter. de search levert nog veeeeeeel en veeeeeel meer op.

edit 2: ik had niet goed gelezen, ik geloof dat ik (LED)kleurenblind ben :7

Zo gezegd, zo gedaan.

Verwijderd

idd heel simpel te maken ... zelfde ic'tje als voor de hdd vu is te gebruiken.

Ik zou zeggen alle CM'ers met vrije tijd en electronica kennis bedenk wat (heb zelf geen tijd :'()

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:07

Sjaak_Afhaak

Bleh!

groen is koud rood is warm, per ledje 15 graden of zo. dus bij 50 graden branden de eerste 4 lampjes.
Wat is het nut :? eerste 2 (of 3) lampjes branden altijd en de rest zal nooit iets doen, want mijn idle/stressed temps liggen max 5 graden van elkaar af.. misschien dat er nog een lampje extra gaat branden, als de temp op een grenswaarde ligt..

Hier staat tekst

• NitroX infinity
Je kunt dus ook per graad een ledje doen, die temperatuur aanduidingen zijn maar voorbeelden

Verwijderd

Op zaterdag 19 januari 2002 21:20 schreef Nitrox_Infinity het volgende:
Je kunt dus ook per graad een ledje doen, die temperatuur aanduidingen zijn maar voorbeelden
Dat lijkt me een beter idee

• NitroX infinity
5 graad per ledje is volgens mij het beste, passen er zat 20 in je 5.25" bay. (ik ga ervan uit dat niemand z'n temp boven de 100 komt :) )

Verwijderd

Het beste idee lijkt mij gewoon je temp-sensor direct op de VU-meter aan te sluiten, en daar dus weer de ledjes op, net zoals bij de HD-meter.

Misschien is het ook wel een idee om bijv het eerste ledje pas te laten branden bij een graad of 40 ofzo (ligt een beetje aan je gemiddelde system-temp natuurlijk).

Verwijderd

't Lijkt me ook wel cool om een een of andere decibel meter in je kast te maken als je een fanbus hebt.. Alle fans op 12v en al die ledjes branden omdat het zo'n lawaai is.. Een paar fans op 7v en er gaan er een paar uit, etc.. Maar over dit idee: zoals al eerder gezegd: Iemand met tijd, probeer het :)

• NitroX infinity
Dan zou je eigenlijk 2 decibel meters moeten hebben, 1 in de kast en 1 er buiten omdat die kast zelf het geluid een beetje dimt.

• Erik Jan
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Erik Jan

Langzaam en zeker

Zet je je muziek ff aan, vallen je fans in slaap :)

This can no longer be ignored.

Pagina: 1