Toon posts:

wie heeft een dell 4100 of 8100 en woont in a'dam?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
was eigenlijk van plan me een toshiba 3000-514 te kopen, maar heb vandag het display gezien en dat vind ik echt niks.. was zowieso aan't denken aan een dell inspiron 4100 (is kleiner, vind ik beter) of een 8100, maar die kan je nergens bekijken, maar juist omdat het een laptop is zou ik graag eerder zien hoe ie eruitziet...

vandaar.. heeft iemand een dell & woont in amsterdam & heeft misschien zin en even tijd daarme ik hem kan even bekijken ?? zou te gek zijn..

vandag in die winkel was een sony vaio gr215mp, en de tft was echt stukken beter dan die van de toshiba.. vond hem zowieso heel soepel draaien, heeft iemand ervaaring met dit model?

Verwijderd

Is er geen winkel in Amsterdam die Dell spullen verkoopt? :?

Verder kan ik je helaas ook niet helpen (geen Dell en woon aan de andere kant van het land :)).

Verwijderd

Topicstarter
ik dacht dat je maar alleen via internet konde bestellen maar als iemand een winkel kent vind ik dat ook best!

• Kev0867
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-12-2020
jammer hij is alleen via internet te koop (is financieel aantrekkelijker voor ze))

Verwijderd

Topicstarter
??niemand????? :'(

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-08 12:15

ReseTTim

Chocolate addicted

ik woon in Heemstede dat ligt naast Haarlem ong. 30min van adam vandaan met de trein.

kheb een Dell Inspirion 4000, ben ik zeer tevree over..

btw je moet anderz ff kijken bij adam sloterdijk daar zit een vestiging van Dell.

btw kheb ooit is gevraagd aan Dell of ik mijn laptop kon komen ophalen scheelde weer verzendkosten, raad is wat ze zeiden... moet je wel een retourtje ierland nemen want daar worden ze gemaakt :D

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Verwijderd

Topicstarter
heb dell gemaild of ze een showroom hebben in sloterdijk, maar die zijden dat het niet kan maar "de laptop is 3d ronddraaiend  te bezichtigen op onze website, zelfs de onderkant kunt u bekijken" :D
haha..
zou een kratje bier aantrekkelijk zijn, of een fles goede wijn?? er moet toch iemand zijn, op het moment is de 8100 toch mijn favoriet, omdat ik gelezen heb dat de sound op de 4100 niet goed is.. helloOOO amsterdam... !!!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:23

Smarron

The bend

Kijk even in dit topic:

[topic=369163/1/50]

Hier hebben een aantal mensen een Dell laptop. (ik ook over een week, de 8100, maar woon niet in de buurt van Amsterdam, sorry!)

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Verwijderd

Topicstarter
ja, heb alles gelezen, ik ben er ook heel van overtuigt dat de 8100 supergoed qua display & performance is, maar het is toch iets anders als je hem eerst een keer met je eigen oogen kan zien... misschien ben ik daar de enige, maar vooral wat het gewicht betrefft zou ik het heel graag weten.. ook eerder wordt mij de toshiba 3000-514 aangeraden, maar in de winkel vond ik dan het tft heel slecht.
ik zit tussen 2 modellen:
de sony gr214mp (klein, licht, goed performance, eur 2300) of de dell 8100 (groot, zwar, heel goed performance, beter display) ik wil hem vaak meenemen, dus is het gewicht en de grote de kardinale punt, en dat zie ik denk ik alleen als ik eentje in mijn handen heb, vandaar...

Verwijderd

Ben zelf ook een nieuwe laptop aan het samenstellen , en mijn keus is ook gevallen op de 8100 .

Op dit moment heb ik een Inspiron 5000 en die is net zo zwaar als de 8100 , en geloof me als je niet te veel in de tas mee sleept , dan valt het gewicht echt wel mee.

Heb zelf ook nog even gekeken naar een sony ( FX 505 ) maar kwa specs haalt die het bij lange na niet bij de dell voor bijna dezelfde prijs

Dan bedoel ik meer de videokaart en scherm , als geheugen en cpu .

Mischien dat je hier www.pcworld.com ook nog even kan kijken , daar staat een behoorlijke test van 15 notebooks

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:23

Smarron

The bend

Op vrijdag 18 januari 2002 23:26 schreef Hunger het volgende:

Mischien dat je hier www.pcworld.com ook nog even kan kijken , daar staat een behoorlijke test van 15 notebooks
En dan deze pagina:

http://www.pcworld.com/reviews/article/0,aid,73857,pg,2,00.asp

Daar staat alles in een mooi overzicht. De Dell is weliswaar de zwaarste, maar overall de best verkochte en goedkoopste laptop!

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Verwijderd

Topicstarter
heb ik ook alles gelezen, voor mij is ook heelemal geen vraag dat ie uitstekend is, ik wil hem gewoon zien daarvoor.. als ie te dik en zwar is neem ik echt de sony, heb hem gisteren in een winkel gezien, en die is maar 2,8 kg.
specs (in het duits, www.holme.com, dan weten jullie ook hoezoe ik zo veel fouten maak in het nederlands :) )

Display: 14,1" TFT, XGA 1024 x 768
Gewicht: 2,88 kg
CPU: Intel Mobile Pentium III 1 GHz Speed Step
Cache: 512 KB 2nd Level
SDRAM:256 MB
Festplatte 20 GB
Laufwerk: 24x CD 8x DVD 8x R-write 4x RW-write
mit Win 2000 prof.

BxHxT (mm): 312 x 35,5 x 261,2
Akku: Lithium-Ionen, bis 3,5 Std.
Modem V.90 56K flex
Ethernet
Grafik: ATI MOBILITY RADEON-M, mit16 MB DDR-SDRAM
Ethernet: 10 Base-T/100 Base-Tx
Garantie: 2 Jahre
Schnittstellen: i.LINK (IEEE 1394), 3xUSB, Line-In, TV-Out, Kopfhörer, RJ-11, Monitor, parallel, RJ-45, 1 x Type III oder 2x Typ I und II PCMCIA Card Bus kompatibel, Memory Stick Slot

EUR (incl. MWS, VAT): 2.128,99

• Excrusiator
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-02 20:19

Excrusiator

Say wha?

Op vrijdag 18 januari 2002 22:37 schreef codered het volgende:
ja, heb alles gelezen, ik ben er ook heel van overtuigt dat de 8100 supergoed qua display & performance is, maar het is toch iets anders als je hem eerst een keer met je eigen oogen kan zien... misschien ben ik daar de enige, maar vooral wat het gewicht betrefft zou ik het heel graag weten.. ook eerder wordt mij de toshiba 3000-514 aangeraden, maar in de winkel vond ik dan het tft heel slecht.
ik zit tussen 2 modellen:
de sony gr214mp (klein, licht, goed performance, eur 2300) of de dell 8100 (groot, zwar, heel goed performance, beter display) ik wil hem vaak meenemen, dus is het gewicht en de grote de kardinale punt, en dat zie ik denk ik alleen als ik eentje in mijn handen heb, vandaar...
Dell inspiron 4100:
vanaf 2,6KG
3,7CM dik

Dell inspiron 8100:
vanaf 3,6KG
4,4CM dik

Dell foldertje is handig ;)

<HunterPro> HAL: is Excru intelligent?
<HAL> HunterPro: Hijs weer lekker intelligent.
* Excru aait HAL

Verwijderd

Topicstarter
ja, ik zou ook de 4100 qua gewicht & groote nemen, alleen hoorde ik dat daar het geluid slecht is.. en met hetzelftde specs komt ie ook ~200 euro duurder dan de sony (wel dan met 1400x1050) en heeft nog geen firewire en maar 1 usb.. of heeft iemand andere ervaaringen met geluid..?
als iemand met een 4100 of 8100 online is, ik heb een kleine speedtest gebouwd, http://cryptix.de/andre/test/
is gewoon een rekenintensiefe director filmtje, wat voor framerates krijgen jullie op een dell?

• Solarsparc
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:21
Als je deze topic erop naslaat lees je dat een hogere resolutie niet persé beter hoeft te zijn. Ik persoonlijk vind het gek dat mensen een hogere resolutie (op hetzelfde formaat scherm) als "beter" beschouwen, als je nagaat dat een 14.1" scherm ongeveer het zichtbare oppervlak heeft van een 15" CRT, dan is 1024x768 net op het randje, 1400x1050 zou al te klein zijn. Ik heb zelf een GR214MP (1024x768), en ik heb helemaal geen behoefte aan een hogere resolutie.

Verwijderd

Topicstarter
dat klopt, was even nog in een winkel, en daar draaide 1400x1050 op een 15", en ik denk dat was perfect..
ik zit nu echt te denken om voor een dell (sony 15" is echt duur) te gaan, want ik gebruik veel director, afterfx enz, dus progammas met 100000 windows & paletten tegelijk.. is dan wel fijn als je een groter beeld hebt.
maar wat zijn jou ervaaringen met de sony? vind je het nog altijd een goede keuze of zou je nu voor iets anders gaan. heb je al video bewerkt? en hoe draait het kleine demo bij jou (ik kan het je anders sturen, kan je offline kijken..)

Verwijderd

Op zaterdag 19 januari 2002 16:20 schreef Solarsparc het volgende:
Als je deze topic erop naslaat lees je dat een hogere resolutie niet persé beter hoeft te zijn. Ik persoonlijk vind het gek dat mensen een hogere resolutie (op hetzelfde formaat scherm) als "beter" beschouwen, als je nagaat dat een 14.1" scherm ongeveer het zichtbare oppervlak heeft van een 15" CRT, dan is 1024x768 net op het randje, 1400x1050 zou al te klein zijn. Ik heb zelf een GR214MP (1024x768), en ik heb helemaal geen behoefte aan een hogere resolutie.
Het klinkt ongelofelijk maar het ziet er ontzettend scherp uit en ik zou niets anders meer willen. Je zit trouwens ook dichter met je hoofd op een laptop scherm als een normale monitor dus dat moet je ook wel even meerekenen.

Verwijderd

Op zaterdag 19 januari 2002 20:23 schreef Douwe het volgende:

[..]

Het klinkt ongelofelijk maar het ziet er ontzettend scherp uit en ik zou niets anders meer willen. Je zit trouwens ook dichter met je hoofd op een laptop scherm als een normale monitor dus dat moet je ook wel even meerekenen.
true, maar persoonlijk vond ik 1600*1200 net iets te veel van het goede (het met-je-neus-in-het-scherm effect)... 1400*1050 is heerlijk om te kijken op 15"... ook op een afstandje :P

edit:
je bent je muispointer/cursor ook niet iedere keer kwijt :+
Pagina: 1