[Debian] Telnet server

Pagina: 1
Acties:

• Tomaat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-05 13:50
Ik ben vandaag begonnen met Debian. Ik draai nu meer dan een jaar Red Hat, dus het leek me wel eens leuk om wat anders te proberen. Ik heb Debian nu aardig draaien, maar de Telnet server nog niet. Kan iemand mij vertellen hoe ik deze aan kan zetten?

Verwijderd

Waarom wil je perse telnet?
Je installeert hem door 'apt-get install telnetd' te typen.
Ik zou gewoon alleen de SSH daemon installeren, dat is een ge-encrypte telnet (zodat je passwords e.d. niet plaintext over het netwerk vliegen).

• Tomaat
Dat maakt nu nog niet zoveel uit. Ik ben Debian nu nog aan het "ontdekken" dus... Maar alvast bedankt! :)

• yeadder
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
ooow ja als je dan de ssh demon neem dan de nonfree versie
code:
1
apt-get install ssh-nonfree

deze versie was wel stabiel of zo iets

• Tomaat
hmmz, ik heb nu dus telnet geinstallerd, maar nu kan ik niet connecten :( Als ik op de Debian bak zelf "telnet 127.0.0.1" intyp, dan werkt het, maar vanaf een andere pc dus niet. Dan zegt ie nix. Ook geen Connection denied o.i.d Hoe los ik dit nu weer op??

Verwijderd

Op donderdag 17 januari 2002 23:38 schreef da_man98 het volgende:
Dan zegt ie nix. Ook geen Connection denied o.i.d Hoe los ik dit nu weer op??
Is je netwerk goed geconfigureerd? Pingen werkt bv. wel?

• Tomaat
yup, ik kan hem gewoon pingen, ik kan ook gewoon vanaf die Debian bak, via mijn Red Hat server het internet op dus. Ik heb die Debian bak er nu gewoon even bij gezet om te kijken hoe Debian werkt.

Verwijderd

Staat het IP-adres van de machine waar vanaf je telnet ook in de /etc/hosts file van die Debian?

Verwijderd

heb je toevallig iets van een firewall actief ? :?

• Tomaat
Op donderdag 17 januari 2002 23:43 schreef pret het volgende:
heb je toevallig iets van een firewall actief ? :?
Voor zover ik weet niet. ik heb er tenminste nog nix op gezet. Wordt telnet dan standaard geblocked?

• Tomaat
Oke dan! Het was dus de hosts file. Wel raar, dat hoefde bij Red Hat niet. Nou jah, het werkt. Bedankt all! :)

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 16:08

deadinspace

The what goes where now?

Op donderdag 17 januari 2002 23:49 schreef da_man98 het volgende:
Oke dan! Het was dus de hosts file. Wel raar, dat hoefde bij Red Hat niet. Nou jah, het werkt. Bedankt all! :)
Dit is omdat sshd een reverse DNS lookup doet als iemand probeert te connecten. Dat wil zeggen dat hij de naam bij het IP probeert te vinden dat connect.
Om die naam bij het IP te vinden moet die computer in /etc/hosts staan of moet DNS op het netwerk in kwestie werken.
Als de reverse resolve niet lukt, mag je alsnog connecten overigens, maar het duurt gewoon erg lang.

• Tomaat
jah, ik weet het. Maar nu duurde het wel heeeel erg lang hoor.

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
edit: Laat maar, ik heb niet goed uit mijn ogen gekeken!
Pagina: 1