Toon posts:

Reservoir/Pomp

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben een beetje een newbie in watercooling, maar de opstelling gaat zo worden:

Reservoir --> Videokaart --> Rad --> CPU --> CPU --> Rad - Reservoir

Dit moet een behoorlijke weerstand hebben volgens velen, is dit ding genoeg daarvoor?

https://www.overclockershideout.com/Merchant2/merchant.mv?Screen=PROD&Store_Code=o&Product_Code=COMPRES1.0&Category_Code=WC

Trekt hij dat?

• subsonik
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-08 00:27
Aangezien er bijna geen specs van die pomp bijstaan, is het moeilijk daar een antwoord op te geven.

Ik zou je eerder aanraden een gewone 230V pomp te kopen, met zo hoog mogelijke opvoerhoogte. Hogere opvoerhoogte betekent meer druk, en om voldoende waterflow door jouw systeem te hebben, heb je véél druk nodig.

Het nut van die radiator na je vid. kaart zie ik niet echt in...

Verwijderd

Topicstarter
Dat was aangeraden op het waterkoeling forum :( Misschien is het wel handiger om het zo te doen:

Res --> Vid -->CPU -->Rad-->CPU-->Rad.

Of zouk beter twee pompjes van hun gebruiken.

Zoals ze eigelijk aanraden bij de AMD dual kit?

Res --> Vid --> CPU --> Rad -->Res

Res --> CPU --> Rad --> Res

Dus dat ik twee verschillende aansluitingen heb?

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Wel goed lezen he.

Wat je is aangeraden door Marcel is:

RES. -> POMP -> CPU'S -> RAD. (Danger Den) -> VGA -> RAD. (Z4)

Overigens maakt het allemaal niet zo heel veel uit. Als je een goede waterflow kan creeren, zijn de temperatuursverschillen van het water minimaal (0,5-1 graad) dus de temp verschillen tussen de verschillende onderdelen ook minimaal.

Wat ik heb voorgesteld als mogelijke optie, is de rads (die een hoge stromingsweerstand hebben) parallel te zetten. Dat scheelt een hoop weerstand, en dus een betere waterflow, en minder temp verschillen. De rads moeten dan wel een vergelijkbare weerstand hebben, anders krijgt de een nauwelijks water.