• Timmey
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik ga deze zomer op vakantie naar Amerika, nu wil ik daar ook eventueel kunnen bellen naar Nederland, maar vooral bereikbaar zijn.

Nu weet ik dus dat je een telefoon geschikt voor het 1900 netwerk nodig hebt om in amerika te bellen. Welke telefoon kan ik daarvoor het beste kopen?
Los huren is geen optie, voor 3 weken amerika betaal je een dikke 50 euro per week om een telefoon te huren.

Een andere vraag is: Is het goedkoper om in Amerika een telefoon aan te schaffen? Ik kijk dan naar een los toestel, of eventueel een toestel met prepaid. Natuurlijk moet ik dan wel rekening houden met de geldigheid, maar aangezien ik volgend jaar zomer ook in Amerika zit zou een geldigheid van een jaar geen probleem zijn.

Graag jullie advies en ervaringen :)

Verwijderd

Een vriend van mij heeft extra daarom een Ericsson T39 aangeschaft. Volgens mij veel goedkoper dan een gsm in de VS kopen (lees trouwens: volgens hem); maar het ligt er natuurlijk ook aan hoe veel je wilt gaan bellen. Veel plezier in ieder geval! :)

• jant
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Motorola heeft ze en nokia 8890 is geschikt voor 900 en 1900. Die kun je dus hier ook gebruiken voor libertel en kpn.

Overigens is het misschien een idee om een te kijken of het niet handig is om daar een setje met prepaid kaart aan te schaffen. Ik weet uberhaubt niet of ze die daar hebben.

Mijn ouders doen dat ook als ze overwinteren in Spanje. Scheelt enorm in de kosten; je krijgt geen rekening meer gepresenteerd als je gebeld wordt ;)

Een album per dag; een selectie: https://open.spotify.com/playlist/6s3nNLl8pJpCwLR3LPligA?si=dddc51153b2a49e8

• Timmey
  • Niet online
*schop :)

Verwijderd

Libertel bood geloof ik gratis tijdelijk een 1900-telefoon aan als je naar Amerika gaat. Moest je wel via hun blijven bellen natuurlijk. Ik weet niet of ze dit nog steeds aanbieden :?

• Kev0867
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-12-2020
via hun bellen kost lekker $$$, maar is misschien toch goedkoper dan een aparte toestel juist voor dat korte tijd te kunnen aanschaffen..

Verwijderd

Zover ik weet:

Eriscon T39M, T68M;
Motorola P7389,T250,T280,V60, V66
Siemens S40

Nokia heb ik nog niet gezien met tri-band, wel met US uitvoeringen zoals xx60 enzo.
Telefoon kopen daar is veel te duur, abo daar is veel te duur. Beter is hier een 3band te kopen met goede roaming.
En SMS-en is goedkoper dan bellen :-)

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Hou je wel rekening met de beperkte dekking van GSM in de USA? Als je op natuurtrektocht gaat dan heb je in weze niets aan een GSM, en kun je beter bellen vanuit hotels etc...

Ik ga in April naar de USA (voorgoed, ik emigreer) en zal dan eens kijken naar een prepaid.

Verwacht trouwens niet dat een prepaid zoveel goedkoper is dan huren trouwens.... Je kunt namelijk met prepaids vaak niet eens internationaal bellen zonder eerst weer een smak geld neer te leggen. (en moet het vaak ook nog geactiveerd worden.... en dat is niet altijd binnen 24 uur) Nog niet eens te spreken over de tarieven die dan berekend worden....

Trouwens, ik vind EUR 150 helemaal geen hoog bedrag.... als je het geld neer kan tellen voor tickets en hotels, moet dat ook geen probleem zijn. Best wel een optie dus. Goedkoper dan de aanschaf van een nieuw toestel :)

Het goedkoopst is bellen vanuit hotels.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

omdat je maar 3 weken gaat hoeft het natuurlijk niet een toestel voor veel geld te zijn.

de 'verouderde' Motorola Timpeport was een van de eerste GSM in NLD die tri-band was en dat GSMtje zal nu niet meer zo duur zijn.

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

• Timmey
  • Niet online
Thx voor de reacties :)

Een telefoon in Amerika kopen is dus duidelijk geen optie.

Het punt van het kopen van een telefoon is omdat ik in 2003 EN 2004 ook in Amerika zit, maar dan voor een langere tijd. Ook dan zal ik niet continu op dezelfde plek zitten maar voornamelijk in grote steden. Daarom is het makkelijk om dus nu al een telefoon aan te schaffen aangezien ik dit jaar ook ga.

Ik heb wel de Motorola T250 gezien, momenteel zo'n beetje de goedkoopste Triband telefoon op de Nederlandse markt. Lijkt mij een goed model om aan te schaffen voor dit soort dingen. Want ja, het belangrijkste is in dit geval dus gewoon dat ie belt :)

• XKB
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 05-04-2021

XKB

Anonymous functional

Denk er idd wel aan dat GSM niet het meest voorkomende netwerk in de USA is. Zij gebruike vaak een andere standaard waarvan ik de naam ff niet weet.. iets met een C dacht ik..

Succes

Choose for Choice! Choose Linux! | src van icon

Verwijderd

70% Van de USA is niet of niet goed GSM gedekt, heb ik me laten vertellen. Maar ja, beter iets dan niets.

Als je toch een toestel gaat kopen en er niet teveel voor wilt betalen zou ik een Ericsson T39M kopen incluis KPN of Vodafoon abo. De heel lange standby-tijd is ook een plus.

Ben je net zo debiel als ik, dan koop je voor ca. €560 een Motorola v66, met daarbij een high-capacity accu (ca. 10 dagen standby). Ik heb er veel nut van in o.a. de USA. Collega van mij heeft de T39M in de USA gebruikt maar was niet echt te spreken over de signaalontvangst terwijl de v66 daar geen last van had.

• Timmey
  • Niet online
Op zondag 20 januari 2002 22:15 schreef ALepH het volgende:
70% Van de USA is niet of niet goed GSM gedekt, heb ik me laten vertellen. Maar ja, beter iets dan niets.

Als je toch een toestel gaat kopen en er niet teveel voor wilt betalen zou ik een Ericsson T39M kopen incluis KPN of Vodafoon abo. De heel lange standby-tijd is ook een plus.

Ben je net zo debiel als ik, dan koop je voor ca. €560 een Motorola v66, met daarbij een high-capacity accu (ca. 10 dagen standby). Ik heb er veel nut van in o.a. de USA. Collega van mij heeft de T39M in de USA gebruikt maar was niet echt te spreken over de signaalontvangst terwijl de v66 daar geen last van had.
Kijk, daar heb ik wat aan.
Ik zal voornamelijk in grote steden zitten, dus ik denk niet dat ik veel zonder bereik zal zitten. Of heb ik dat verkeerd?

En wat betreft die T39, is dat echt veel minder bereik? Of dat je zegt dat de gesprekskwaliteit af en toe wat minder is dan de V66?
Pagina: 1