A3D doet het niet met xlerate pro in CS

Pagina: 1
Acties:

• ernstblaauw
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online
Hey, ik heb een computer met daarop WIndows XP.
In de computer zit een soundblaster audigy. Omdat ik nog ergens een terratec xlerate pro had heb ik die er ook bij gestopt (dan heb ik in spellen A3D 2.0 en ook een optische digitale uit). Hij is nu op zich goed herkend door WIndows XP, maar als ik CS wil spelen met A3D geactiveerd, crashed Counter-Strike meteen.
Als ik een LAN-game start gebeurd dat dus meteen als ik op done heb gedrukt in het "create" menu'tje.
Ik heb de Terratec XLerate Pro ingesteld als standaard afspeelkaart in het confugratiescherm, ik krijg er wel geluid door als ik A3D uitzet, en ook de demo's van aureal doen het. Heeft iemand hier een idee voor?

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ja, dat het niet aan je kaart ligt maar aan dat specifieke spel en dat ik het topic daarom in [forum=12] mik :)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• punisher007
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-11 12:37
Kun je vergeten dude XP wil niet met A3D 2.0 werken. Zelfde prob bij Win2k :) Vandaar dat ik win98 draai. BTW Een aureal A3D 2.0 soundcard is nog stukken beter ;)

http://blog.bjornhouben.com

• ernstblaauw
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online
Nu start ie wel maar als ik schiet dan gaat ie terug naar windows :(

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:30
Welkom in de wondere wereld van A3D 2.0

Heb hier nog een prachtige A3D 2.0 card liggen (nee doe ik niet weg), maar weiger om op mijn game pc nog dat bagger OS te draaien (98SE dus) en zo helaas geen A3D 2.0 voor mij, XP (NT) ondersteunt geen A3D 2.0 zoals Punisher al zegt

Flickr | Lego collectie

• NaLiN
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

NaLiN

Muziek moet ragge

die terratec kaartjes hebben dacht ik geen a3d 2.0 , om dit aan de praat te krijgen moet je a3dapi.dll in je root van halflife folder wegmikken/renamen , s_enable_a3d in console en knalluh

hallo

Verwijderd

Op vrijdag 18 januari 2002 11:00 schreef NaLiN het volgende:
die terratec kaartjes hebben dacht ik geen a3d 2.0 , om dit aan de praat te krijgen moet je a3dapi.dll in je root van halflife folder wegmikken/renamen , s_enable_a3d in console en knalluh
zeker wel, terratec xlrate pro heeft een vortex2 chipset, maw kan a3d2.0 en 3.0 maar zeker ook 1.0 aan

• Danfoss
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:27

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

Op donderdag 17 januari 2002 23:05 schreef TAG_Speedy het volgende:
XP (NT) ondersteunt geen A3D 2.0 zoals Punisher al zegt
Ik heb anders met beta-drivers A3D wel aan de praat gekregen onder w2k hoor. Heerlijk was dat.. kon ik eindelijk HL spelen onder w2k.

In XP nog niet geprobeerd, heb al jaar lang HL niet meer aangeraakt (moest stoppen i.v.m. licht beginnende rsi)

Sys Specs

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 02-11 19:20
Op zondag 10 februari 2002 00:46 schreef Danfoss het volgende:

[..]

Ik heb anders met beta-drivers A3D wel aan de praat gekregen onder w2k hoor. Heerlijk was dat.. kon ik eindelijk HL spelen onder w2k.

In XP nog niet geprobeerd, heb al jaar lang HL niet meer aangeraakt (moest stoppen i.v.m. licht beginnende rsi)
Er zijn altijd uitzonderingen, er zijn ook wel patches die het probleem kunnnen verhelpen, maar ik heb het hier nooit aan de praat gekregen. Telkens bij het eerste de beste geluidje klapte die terug naar Windows 2000 en/of XP.

Ik heb dit van genoeg mensen gehoord, maar er zijn er ook genoeg die het wel lukt..

Je moet dus een beetje mazzel hebben, maar houd er grote rekening mee dat het gewoon simpelweg niet werkt. Het word gewoon officieel niet ondersteund. Dat is dus ook een grote reden voor mij om nog met Windows 98Se te draaien, puur en alleen voor het A3d2.0 in HL CS>.

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:30
Op zondag 10 februari 2002 00:46 schreef Danfoss het volgende:

[..]

Geef eens een link? Want die van vortexofsound doen dat dus niet, heb nog een reghack uitgevoerd en het enige wat eruit komt is normaal geluid.

Flickr | Lego collectie

Pagina: 1