Geforce TI200 voltage mod

Pagina: 1
Acties:

• hneel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:36

hneel

denkt er het zijne van

Topicstarter
Zie deze link op X-bit labs

Heeft iemand zoiets al geprobeerd?

Ik heb zelf een Asus 8200 Pure TI200, en net bij deze kaart is dit artikel niet helemaal duidelijk. Er wordt zowel gesproken over GPU voltage mod als mem voltage mod, maar er is eigenlijk maar 1 foto te zien met de mod:

Afbeeldingslocatie: http://www.xbitlabs.com/video/titanium-overclocking/t2-vmem.jpg

Maar welke weerstand is nu voor GPU en welke voor mem? Aangezien de TI200 dus geen goeie voltage regulator heeft voor het mem |:( durf ik het niet goed aan om dat voltage te gaan verhogen. GPU komt binnenkort een koolance cooler op, dus daar durf ik wel e.e.a. mee.

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://www.xbitlabs.com/video/titanium-overclocking/reference-s.jpg

The Vmem regulator is marked with "1", the Vcore regulator - with "2

staat gewoon in de text |:(

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
en om het mem Vmem ophoog te doen heb je 2 weerstanden nodig zie je plaatje.

om de Vcore te doen heb je maar 1 nodig. zie plaatje -->
Afbeeldingslocatie: http://www.xbitlabs.com/video/titanium-overclocking/vcore.jpg

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-08 01:10

Rick2001

9950X delidded en direct die

Op donderdag 17 januari 2002 22:10 schreef geforce5_guy het volgende:
[afbeelding]

The Vmem regulator is marked with "1", the Vcore regulator - with "2

staat gewoon in de text |:(
Dat is wel leuk, maar dat is alleen maar zo op het reference design GF3 van NVIDIA.
Bij de ASUS GF3Ti200 kaart werkt het ietsje anders. Er zit maar 1 regulator om de spanningen om te zetten. Bij de ASUS GF3Ti500 zit er een tweede spanningsregulator, maar dit is een heel ander model als de 1ste.
De Ti200 krijgt dus al meer spanning op het geheugen dan standaard zou moeten zijn.
Ik twijfel ook nog om de mod te doen, en of het wel zin heeft.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

• hneel

hneel

denkt er het zijne van

Topicstarter
Zoals Rick al zei: die andere foto's zijn van het Nvidia reference board, niet van de Asus TI200. De vraag is: in hoeverre zijn die vergelijkbaar. Het feit dat er op het reference board 1 weerstand geplaatst is en op de Asus 2, maakt me aan het twijfelen.

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

Rare mensen, ipv dat ze net zoals John Hoek een potlood streepjes manier uitvogelen gaan ze meteen met weerstanden in de weer. Dit is dus helemaal niet nodig. Net zoals met de RAdeon 8500 zitten er op de GF3 gewoon resistors waarmee je door een potlood streepje te zetten het voltage kan verhogen. Je moet alleen omdat niemand het doet het zelf uitvogelen.... ben ik ff blij dak een Radeon 8500 heb en John Hoek op deze forum post :+

MechWarrior || Monsters Game

• hellfire_ultd
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20-11-2025

hellfire_ultd

Effe checke!

Op vrijdag 18 januari 2002 09:34 schreef hneel het volgende:
Zoals Rick al zei: die andere foto's zijn van het Nvidia reference board, niet van de Asus TI200. De vraag is: in hoeverre zijn die vergelijkbaar. Het feit dat er op het reference board 1 weerstand geplaatst is en op de Asus 2, maakt me aan het twijfelen.
Gewoon op die site kijken, staan ook foto's van Asus 8200 T2 en T5 op. |:(

• hneel

hneel

denkt er het zijne van

Topicstarter
Op vrijdag 18 januari 2002 10:16 schreef hellfire_ultd het volgende:
Gewoon op die site kijken, staan ook foto's van Asus 8200 T2 en T5 op. |:(
Ja, maar die foto's waren nou net niet duidelijk. Daar ging mijn vraag over...
Er staat maar 1 foto voor 2 voltages tegelijk.

Verwijderd

En dan lees je dit....
We can now say for sure that it hardly makes any sense to modify GeForce3 Ti500 based cards for extreme overclocking purposes: the performance growth doesn't make up for all the trouble you will have to take. Of course, you could increase the Vcore and Vmem even higher, upgrade the cooling solution with something as powerful as Dragon Orb 3 or Volcano 6 for example, or even resort to Peltier elements, but it would be really extreme overclocking then. Moreover, the pains needed to change a graphics card into such a monster are unlikely to make you completely satisfied with its performance.

Thing stand a bit differently with NVIDIA GeForce3 Ti200 based cards. On the one hand, the top working frequencies of NVIDIA GeForce3 Ti200 chips make 220MHz-230MHz during traditional overclocking and 240MHz-250MHz in case of extreme overclocking. On the other hand, extreme overclocking of GeForce3 Ti200 provides a greater increase in the core frequency compared with the nominal level (175MHz), this way providing a greater performance gain in comparison with GeForce3 Ti500.
echt veel nut heb het dus niet voor een T5, T2 is wat meer eer aan te behalen

• hneel

hneel

denkt er het zijne van

Topicstarter
Awel. Ik heb net de bijbehorende CD eens bekeken, en daar vond ik het progje SmartDoctor. Dat geeft netjes de voltages en temperatuur aan. Ik ga gewoon eens beide weerstanden proberen, en dan checken met SmartDoctor. Dan zie ik snel genoeg welke weerstand voor welk voltage is.

• hneel

hneel

denkt er het zijne van

Topicstarter
Op zaterdag 19 januari 2002 11:58 schreef Natte_beschuitbol het volgende:
En dan lees je dit....
[..]

echt veel nut heb het dus niet voor een T5, T2 is wat meer eer aan te behalen
Klopt. Dat is ook een reden dat ik voor TI200 heb gekozen. TI500 vond ik overigens sowieso nog te duur. Ik vraag me af of er uberhaupt wel verschil in de chips zit. Wel worden TI500 meestal uitgerust met geheugen van 3.8ns, ipv 4ns bij de TI200 en is er een verschil in voltage.
Dus zo te zien zit de TI500 al aardig aan zijn maximum en is er met de TI200 nog een hoop te winnen.

• hneel

hneel

denkt er het zijne van

Topicstarter
Op zaterdag 19 januari 2002 21:31 schreef hneel het volgende:
Awel. Ik heb net de bijbehorende CD eens bekeken, en daar vond ik het progje SmartDoctor. Dat geeft netjes de voltages en temperatuur aan. Ik ga gewoon eens beide weerstanden proberen, en dan checken met SmartDoctor. Dan zie ik snel genoeg welke weerstand voor welk voltage is.
WTF? Heb ik dus beide weerstandjes gesoldeerd, geeft SmartDoctor vrolijk dezelfde lage waardes als eerst! |:(

Wat is er nou weer aan de hand? Zegt SmartDoctor soms zomaar wat? :?

Verwijderd

het kan ook gewoon niet werken :)

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08 15:10

chromeeh

the Gnome

Met dit sorrt mod is het altijd maar weer afwachten of het werkt want het is een edit aan de bestaande hardware....

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

• hneel

hneel

denkt er het zijne van

Topicstarter
OK.

Ik heb het dus maar met een echte voltmeter gemeten. SmartDoctor is rotzooi. Dat programma zegt maar wat. :r

Conclusie: weerstandje tussen pin 3 en pin 10 (mag ook naar pin 20) is voor vmem.
weerstandje tussen pin 18 en pin 20 is voor vcore.

Zodoende heb ik mn voltage kunnen verhogen van 1.52 naar 1.68. Ik ben benieuwd wat voor resultaten het geeft. Binnenkort heb ik waterkoeling op mn GPU, dus dan zal ik de GPU freq eens flink gaan testen.

• Rick2001

Rick2001

Op zondag 27 januari 2002 18:36 schreef hneel het volgende:
OK.

Ik heb het dus maar met een echte voltmeter gemeten. SmartDoctor is rotzooi. Dat programma zegt maar wat. :r

Conclusie: weerstandje tussen pin 3 en pin 10 (mag ook naar pin 20) is voor vmem.
weerstandje tussen pin 18 en pin 20 is voor vcore.

Zodoende heb ik mn voltage kunnen verhogen van 1.52 naar 1.68. Ik ben benieuwd wat voor resultaten het geeft. Binnenkort heb ik waterkoeling op mn GPU, dus dan zal ik de GPU freq eens flink gaan testen.
Je kunt toch nu wel testen hoeveel hoger dat je komt, niet ?
Ik ben wel benieuwd of het geheugen wat hoger gaat komen, want dan doe ik die mod natuurlijk ook.

En welke weerstandjes heb je precies gebruikt ?

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

• hneel

hneel

denkt er het zijne van

Topicstarter
Op zondag 27 januari 2002 18:47 schreef Rick2001 het volgende:

[..]

Je kunt toch nu wel testen hoeveel hoger dat je komt, niet ?
Oh ja, ga ik zometeen denk ik eens proberen. Ik kan allicht eens kijken hoe ver ik kom. Alleen met dat kleine fannetje op die GPU (Asus 8200 T2 PURE) ben ik bang dat ie snel te warm zal worden.
Ik ben wel benieuwd of het geheugen wat hoger gaat komen, want dan doe ik die mod natuurlijk ook.

En welke weerstandjes heb je precies gebruikt ?
Ik heb er eentje van 1k op gezet.

De vmem mod durf ik niet aan. Als je het artikel leest zie je dat Asus daar al een te hoge spanning op gezet heeft. Dat mem heeft 2 voltages nodig: 3.3 en 2.5. En Asus heeft, om een paar centjes te besparen, maar doodleuk een voltage regulator weg gelaten en zet gewoon 3.3 op beide spanningen. |:( Dus als dat voltage nu al te hoog is, durf ik het niet nog hoger te zetten.

Alternatief zou zijn om zelf alsnog die weggelaten spannings regulator er op te zetten. Dat lijkt me wel een leuke uitdaging. :)

• Rick2001

Rick2001

Ja, over die extra regulator had ik ook al gedacht, maar ik weet niet of er nog meer onderdeeltjes bijhoren. Gewoon dat ding weglaten lijkt me niet te werken, vandaar.

Verwijderd

deze mods heb ik ook uitgevoerd , maar van de v core heb ik die er weer afgehaald , omdat ik de warmte van de core niet weg kan werken , deze loopt nl zonder vmod ook op 250.
voor de mem werkt ie aardig deze is nu 575.
dis een gewone gforce 3 van leadtec 200/460 250/575. :P
op hogere mem snelheid krijg ik toch wel artifacts verder.
Pagina: 1