Toon posts:

[LCD] Regel 1 en Regel 3 branden constant...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Jow... ik heb zojuis mijn LCD schermpie gesoldeerd, en de potmetertjes werken perfect... ik kan de backlight instellen in het contrast. Alleen branden regel 1 en regel 3 constant... en als ik een lcd-proggie opstart gebeurd er niks...

Ik heb mijn LTP poort al op normal gezet, en heb nu 3 progjes geprobeerd.

Volgens mij heb ik al welleens een topic gezien waarbij ook iemand alleen regel 1 en regel 3 constant brandend had, maar ik kan hem niet vinden via de search :(

Heeft iemand een oplossing of een idee waar het aan kan liggen ?

Alvast bedankt...

Verwijderd

Gewoon even kijken of alles perfect (ok.. goed) contact maakt lijkt me? Of beweeg de draadjes is en kijk of ze het dan wel doen. Dan maakt er dus iets niet goed contact..

• koffercomputer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-08 09:16
Misschien heb je toch een fout gemaakt bij het solderen. Loop de aansluitingen van het LCD scherm nog maar eens na; best kans dat je ze verkeerd het doorverbonden met de connector naar de PC.

Ik heb het opgegeven om nog correct Nederlands te blijven typen. 22.10.02

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb alles al zeker 5 keer nagelopen voor ik hem aanzette :) het zit iig goed aangesloten... Ik denk zelf dat het of aan mijn printerpoort instellingen ligt, of aan de software die ik gebruik...

Ik heb btw een 4x20...

Verwijderd

welk aansluitschema heb je gebruikt?

mijn 4x20 display deed het eerst ook niet, maar naderhand bleek ik een verkeerd aansluitschema te pakken te hebben |:(

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-08 22:18

ThaHandy

Discovery Channel

je LCd is goed...
dat heb ik ook als ik em aan doe
bij mij als ik "die" clockb2 ff uitvoer issie weer normaal
ik heb een 4*40

Verwijderd

Dat hoort zo !!

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 17 januari 2002 21:32 schreef ThaHandy het volgende:
je LCd is goed...
dat heb ik ook als ik em aan doe
bij mij als ik "die" clockb2 ff uitvoer issie weer normaal
ik heb een 4*40
Waar zou ik dat kunnen vinden ? want ik wil graag heeeeeel ff IETS zien op mijn lcd :9 wat dan ook :9~

• marco899
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-05 20:50

marco899

Know's what he wants.

Normaal lees je toch eerst wat achtergrond informatie als je hieraan begint. Dan had je geweten dat dit normaal is en de lcd eerst een reset moet hebben. Om je te helpen hier is de link voor lcdinf http://www.bosselaar.net/lcd/
moet werken, anders is er toch echt wat verkeerd.

Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-08 21:00

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Mocht je LCDinf gaan draaien, pak dan niet de beta versie. Die lijkt het goed te doen, maar als ie een paar uur draait dan crasht ie redelijk hehe..
Ben bezig aan een nieuwe versie.. met support voor elke LCD size (1x16 tot aan 4x40), en ook wat nieuwe features..alleen moet ik er weer eens wat tijd voor maken om een nieuwe versie te bakken

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Verwijderd

Dat topic wat je had gelezen zou wel eens van mij kunnen zijn :D
Ik was dus zo dom geweest om 2 draadjes om te draaien (RS/RW)
kijk het nog eens heeel erg kritisch na!
Nu loopt het wel maar na een tijdje geven zowel die Winamp plugin van die Stuart dude als Smartie na een aantal minuten vreemde tekens op het scherm en verspringt de boelvan bijvoorbeeld 1,1 naar 20,3 :r
Pagina: 1