"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"
QnJhaGlld2FoaWV3YQ==
Die zone is er en het is aangevinkt dat is het rareOp donderdag 17 januari 2002 21:26 schreef Brahiewahiewa het volgende:
Je moet in je DNS server een forward lookup zone tomsworld.be aanmaken en daarin bij allow dynamic updates aanvinken "yes" of "only secure updates".
"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"
QnJhaGlld2FoaWV3YQ==
DNS server is gebonden aan 192.168.0.1 10.0.0.1 en inetipOp donderdag 17 januari 2002 21:43 schreef Brahiewahiewa het volgende:
In je events 5774 en 5775 staat ook het IP-adres van de DNS server waar je probeert te registreren; klopt dat met het IP-adres van je server? Heb je DNS gebind aan dat IP-adres?
Een recent stukje event log
Event Type:Error
Event Source:NETLOGON
Event Category:None
Event ID:5774
Date:17/01/2002
Time:21:54:43
User:N/A
Computer:PO
Description:
Registration of the DNS record '_ldap._tcp.tomsworld.be. 600 IN SRV 0 100 389 po.tomsworld.be.' failed with the following error:
DNS server unable to interpret format.
Data:
0000: 29 23 00 00 )#..
Time:21:54:57
Description:
Registration of the DNS record '_ldap._tcp.pdc._msdcs.tomsworld.be. 600 IN SRV 0 100 389 po.tomsworld.be.' failed with the following error:
Data:
Time:21:55:18
Description:
Registration of the DNS record '_ldap._tcp.gc._msdcs.tomsworld.be. 600 IN SRV 0 100 3268 po.tomsworld.be.' failed with the following error:
Data:
Time:21:55:34
Description:
Registration of the DNS record '_ldap._tcp.Default-First-Site-Name._sites.tomsworld.be. 600 IN SRV 0 100 389 po.tomsworld.be.' failed with the following error:
Data:
Time:21:55:50
Description:
Registration of the DNS record '_ldap._tcp.Default-First-Site-Name._sites.gc._msdcs.tomsworld.be. 600 IN SRV 0 100 3268 po.tomsworld.be.' failed with the following error:
Data:
Time:21:56:07
Description:
Registration of the DNS record 'tomsworld.be. 600 IN A 192.168.0.1' failed with the following error:
Data:
Time:21:56:23
Description:
Registration of the DNS record 'gc._msdcs.tomsworld.be. 600 IN A 192.168.0.1' failed with the following error:
Data:
QnJhaGlld2FoaWV3YQ==
Niet direct nuOp donderdag 17 januari 2002 22:17 schreef Brahiewahiewa het volgende:
Zie je ook een event 407 en 408 in je DNS eventlog staan?
Ik heb mijn eventlog moeten deleten omdat die warnings gaf over space. En ik heb ze niet bewaardt ik ga morgen nog es kijken de 5775 en 5774 is hij weer volop aan het produceren
Misschien moet die topic wel naar NT ???
Euh, je kunt ook gewoon je eventlogs groter maken . . .Op donderdag 17 januari 2002 22:22 schreef tomsworld het volgende:
[..]
Ik heb mijn eventlog moeten deleten omdat die warnings gaf over space.[..]
QnJhaGlld2FoaWV3YQ==
De server is niet meer herstart sinds gisteren maar enkel de id's 5774 en 5775 en ze komen en nog steeds bij.Op donderdag 17 januari 2002 22:17 schreef Brahiewahiewa het volgende:
Zie je ook een event 407 en 408 in je DNS eventlog staan?
Alle tips zijn welkom
Knowing others is to be clever.
Knowing yourself is to be enlightened.
Overcoming others requires force.
Overcoming yourself requires strength.
- Ga naar de %SystemRoot%\System32\Config folder;
- Maak een nieuwe folder genaamd "BackUp";
- Move de Netlogon.dns en Netlogon.dnb files naar die backup folder;
- Reboot de machine.
QnJhaGlld2FoaWV3YQ==
Dat ga ik proberen. Ik heb inderdaad omwille van een netwerkprobleem nic's verandert (netwerkprobleem lag uiteindelijk aan een kabel maar jaOp vrijdag 18 januari 2002 15:00 schreef Brahiewahiewa het volgende:
Als je inderdaad je domain naam of je netwerk kaarten hebt lopen veranderen kun je het volgende doen:
- Ga naar de %SystemRoot%\System32\Config folder;
- Maak een nieuwe folder genaamd "BackUp";
- Move de Netlogon.dns en Netlogon.dnb files naar die backup folder;
- Reboot de machine.
Ik ga straks dat eens proberen. Al bedankt.
Wat kan ik nog doen het bovenstaande heb ik geprpbeerd en heeft blijkbaar geen oplossing gebracht.
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Ik heb dat document eens grondig doorgelezen echter heb ik tot nu toe nog geen oplossing voor het probleemOp zondag 20 januari 2002 15:56 schreef BackSlash32 het volgende:
http://www.oucs.ox.ac.uk/windows/active/dns/localconfig.html
Misschien een handige link?
Mijn systemlog staat vol 5774 meldingen. Is er nog iemand die een oplossing weet hetzelfde probleem heeft gehad ?
Verwijderd
Een tijdje later las ik ergens dat de DNS-server van advanced server net even iets anders werkt als bijvoorbeeld UNIX Dns servers. En dat ze daardoor niet goed met elkaar kunnen communiceren. Misschien heeft het bij mij daar aan gelegen.
Ik zoek ook volop nog. Maar w2k herinstalleren daarvoor zie ik ni direct zitten hij draait nu stabielOp dinsdag 22 januari 2002 18:52 schreef dexter22 het volgende:
Ik heb precies hetzelfde probleem gehad, ik kwam maar niet van die meldingen af en mijn DNS deed het dus niet. Uit ellende heb ik toen Win2k maar opnieuw geinstalleerd en de AD zo ingesteld dat ie niet naar een extern domein verwees. (wat was dat ook weer precies, een local server ofzoiets???)
Een tijdje later las ik ergens dat de DNS-server van advanced server net even iets anders werkt als bijvoorbeeld UNIX Dns servers. En dat ze daardoor niet goed met elkaar kunnen communiceren. Misschien heeft het bij mij daar aan gelegen.
En er is inderdaad een probleem want bij het opstarten duurt preparing netwerkconnections zeeeeeeeeer lang
Verwijderd
Ik zit namelijk niet zo vaak op tweakers...