Casemod op de Aldi PC

Pagina: 1
Acties:

• ImPrEzA
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-02 09:44

ImPrEzA

</breezah> Impreza

Topicstarter
Ik ben van plan om mijn Aldi kast onder handen te nemen. Nu wil ik het blauwe gedeelte (zie pic) zilver metallic en de rest van de kast zwart maken.

Nu is mijn vraag: zijn er meer mensen die de Aldi PC hebben gemod en zo ja: zijn er tips?? Ik krijg bijvoorbeeld niet eens het blauwe front van de kast |:(

Afbeeldingslocatie: http://www.computerchannel.de/hardwaretest/rechner/aldi_medion_900/729_aldi_medion_900_2k.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.computertotaal.nl/testlab/illustraties/supermarktpc/aldi_front.gif

Blackbird singing in the dead of night, take these broken wings and learn to fly... all your life... you were only waiting for this moment to be free. ][ Wanna fight for human rights? www.amnesty.nl

Verwijderd

Op donderdag 17 januari 2002 20:59 schreef ImPrEzA het volgende:
Ik ben van plan om mijn Aldi kast onder handen te nemen. Nu wil ik het blauwe gedeelte (zie pic) zilver metallic en de rest van de kast zwart maken.

Nu is mijn vraag: zijn er meer mensen die de Aldi PC hebben gemod en zo ja: zijn er tips?? Ik krijg bijvoorbeeld niet eens het blauwe front van de kast |:(

[afbeelding] [afbeelding]
voorkant is niet (zo heel erg) belangrijk. De zijkanten en bovenkant wel. Die krijg je er toch wel af hoop ik :+ :+

• ImPrEzA

ImPrEzA

</breezah> Impreza

Topicstarter
Op donderdag 17 januari 2002 21:01 schreef McD_Rulz het volgende:

[..]

voorkant is niet (zo heel erg) belangrijk. De zijkanten en bovenkant wel. Die krijg je er toch wel af hoop ik :+ :+
ja :P

maar moet het blauwe gedeelte er niet af als ik die in een aparte kleur wil?

Blackbird singing in the dead of night, take these broken wings and learn to fly... all your life... you were only waiting for this moment to be free. ][ Wanna fight for human rights? www.amnesty.nl

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

kan je beter wel doen ja, anders moet je hem helemaal afplakken

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Verwijderd

Op donderdag 17 januari 2002 21:02 schreef ImPrEzA het volgende:

[..]

ja :P

maar moet het blauwe gedeelte er niet af als ik die in een aparte kleur wil?
yep, maar dat kreng moet toch gewoon met clips vastzitten... eerst de zijplaten en bovenkant eraf halen, dan moet je de clips waar ie mee vastzit kunnen zien. Misschien zit ie met schroeven vast... Of vastgeplakt :(

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Als je de zijwanden er af haalt zul je waarschijnlijk een paar schroefjes zien die naar voren steken. Probeer die eens los te draaien. Ik heb geen Aldi-pc, maar dit lijkt mij het meest logisch.
Ik wilde ook mijn voorkant loshebben, al een hoek beschadigd, en toen ik de zijwanden er af haalde zag ik schroeven zitten => voorkant alleen nog aan plastic tuitjes die door het metaal steken.
Dat gekleurde vlak zal wel vastgelijmd zitten.
(of gewoon alle schroeven van je kast er uit draaien, en zien wat er overblijft)

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• ImPrEzA

ImPrEzA

</breezah> Impreza

Topicstarter
ik zal zo ff kijken.

En als ik de voorkant er af heb gewoon de stappen uit de FAQ volgen, of is het bij zo'n blauw ding anders?

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:04
check mijn icon, ook een aldi pc (wel een andere..)

edit:

sorry voor de nuttloosheid van deze reply, net vannacht dit icon gemaakt en ik was een beetje blij

Strava

• Muse
  • Niet online
Op vrijdag 18 januari 2002 09:05 schreef Prulleman het volgende:
check mijn icon, ook een aldi pc (wel een andere..)
hehe, die heb ik ook :)

on-topic:
Een kennis van mij heeft ook die Aldi-pc en ik dacht onthouden te hebben dat die voorkant gewoon vastgeklikt zat, but I'm not sure.

Verwijderd

Is het niet veel vetter om het bl;auwe deel blauw te laten en de rest metallic zilver te spuiten ?

Verwijderd

Dit heb ik al gedaan aan mijn aldi bak !

Afbeeldingslocatie: http://dogbits.com/pics/uploads/zijkant%20case%20met%20fan.JPG
Afbeeldingslocatie: http://dogbits.com/pics/uploads/Case%20Achterkant.JPG

Sorry webcam pics!
Nog niet zoveel, maar er wordt aan gewerkt ;)
Ik heb trouwens probs met de tempertuurmeter op het mobo, die geeft compleet absurde temps aan in MBM 5, en ook in speedfan! (85°,71°,-125°)
Kan ik hier iets aan doen???????
Greetzzzz
Killer1

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Op vrijdag 18 januari 2002 09:42 schreef Muse het volgende:

[..]

hehe, die heb ik ook :)

on-topic:
Een kennis van mij heeft ook die Aldi-pc en ik dacht onthouden te hebben dat die voorkant gewoon vastgeklikt zat, but I'm not sure.
Yep, die voorkant zit gewoon vastgeklikt, tenminste bij mij dan. Ik denk dat het bij jou(ImPrEzA) ook zo is. Als je de voorkant los wilt halen moet je wel alle cd drives eruit halen, en je floppystation ook, anders kan je niet bij de klemmetjes komen. Ik heb het hele front er een keer af gehaald, heb nu een zwarte ipv een paarse starknop

[Muse=> hoe krijg je die TNT2 Pro op 165/190? Slaat jouw chipsetfan wel aan? Die van mij niet nl. Moet je hiervoor nog wat doen? ik haal nu nl. max 150/175 en 1150 3dMarks2k1. Hoeveel haal jij? Ben wel benieuwd namelijk
En heb jij ook CPUFSB @ 147MHz bus? Ikke ook, net als Prulleman. Scheelt wel wat :P]

• breinonline
  • Laatst online: 08:57

breinonline

Are you afraid to be known?

Op vrijdag 18 januari 2002 14:00 schreef Killer1 het volgende:
[blaat]
Ik heb trouwens probs met de tempertuurmeter op het mobo, die geeft compleet absurde temps aan in MBM 5, en ook in speedfan! (85°,71°,-125°)
Kan ik hier iets aan doen???????
Greetzzzz
Killer1
Eh... je zou een ander sensor type in kunnen stellen....

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Verwijderd

[b]Op vrijdag 18 januari 2002 15:28 schreef
En heb jij ook CPUFSB @ 147MHz bus? Ikke ook, net als Prulleman. Scheelt wel wat :P]
OK ff offtopic maar hoe hebben jullie dat geflikt? Ik heb de PC ook maar met de BIOS die van de MSi site afkomt en die erin zat en alle andere die ik heb geprobeerd 9stuk of 6) heb ik geen mogelijkheid om de FSB te veranderen!

Ook SoftFSb werkt hier niet! Die aldi PC (P3667) heeft een clock generator die niet wordt ondersteunt!

Laat het me ff weten aub. (iemand met een overgeklokte Aldi PIII 667.

Verwijderd

nope, allemaal al geprobeerd, 1 voor 1, maar haalt nix uit!:(

• J0YR1D3R
  • Niet online
CPUFSB: ==>Hier<== Het is helaas wel een 30 dagen trial. En het moederbord is een MSI 6318, voor het geval je dat nog niet wist. En hij draait bij mij max FSB van 147, bij 152 hangt ie. Het is helaas niet mogelijk om het hardwarematig te doen volgens mij. En even voor de duidelijkheid: Ik weet niet of de standaard koeler het aankan, ik heb nu een Spire 5E31B3 erop zitten en die trekt het makkelijk, wilde zondag temps gaan meten. Cooler gaat to Athlon XP 1600+ :)

• PCR
  • Laatst online: 22-01 19:46

PCR

Op vrijdag 18 januari 2002 12:53 schreef PJanssen het volgende:
Is het niet veel vetter om het bl;auwe deel blauw te laten en de rest metallic zilver te spuiten ?
Jammer dat ik geen camera heb maar mijn case is ook combinatie van blauw en metallic zilver en das :9~

Codedivision | Freedom Internet

• AMDFreak
  • Laatst online: 10:36

AMDFreak

Intel is zo..

Wie houd je tegen? SPuit ze :p

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35

• Muse
  • Niet online
Met CPUFSB heb ik het gedaan, met de standaard koeler en hij loopt perfect. Als PLL moet je de cypress W211B A nemen, dan lukt het tot 147 MHz

J0YR1D3R>>Ik heb gewoon Powerstrip genomen en uitgeprobeerd, Bij deze snelheid loopt ie stabiel door alles heen, hij zou misschien nog een paar Mhz hoger kunnen maar niet veel, dan loopt ie vast als ik flink ga gamen. Ik heb er verder niets aan veranderd, alles is helemaal standaard :) In 3dMark2001 haal ik 1339, maar ik weet niet of dat de actuele is, ik geloof dat ik 'm daarna nog een tikje hoger heb gezet, maar veel zal het niet uitmaken.

Ik krijg trouwens ook absurde temp.metingen in MBM en ook in Sandra. Temps van 92 graden CPU, zelfs als ie helemaal standaard staat wordt ie ongeveer die temp. Als ik m'n kast openmaak en zo de temp voel is dat echt veel minder. Vervelende is dat ik geen gewone tempmeter heb, anders zou ik een preciese temp kunnen meten. Maar die metingen kloppen gewoon echt niet. Zit er in die van die CM ook een MS6318 mobo? (Oftewel Medion MD2000)

• J0YR1D3R
  • Niet online
Op vrijdag 18 januari 2002 16:36 schreef Muse een heel lang stuk.....
Muse=> in de pc van de topicstarter (CM) zit een ander moederbord. Dat is de Medion 3000 dacht ik zo. Maar dat jij hoger haalt met 3dMark kan ik niet hebben :( Mijn enige vraag is of je weet of de fan die op de TNT2 zit, of die draait? Volgens mij krijgt die van mij namelijk niet genoeg koeling. Hij heeft nog nooit gedraait, er zit een hele laag stof op. En is ie bij jou stabiel @165/190?

Edit: over die temps: volgens mij zit er geen temp sensor op en geeft ie daarom de verkeerde waarden aan, bij mij precies hetzelfde.

Verwijderd

Bedankt jongens, ik ga het zo gelijk proberen met CPUFSB.

Dat het een 6318 is wist ik idd (dankzij Sisoft Sandra) daar kun je oof biossen van MSi voor d/len. Mijn TNT2 fan draait wel! Heeft hij altijd gedaan, ik heb hem zelfs al eens vervangen omdat hij was versleten. Hij hangt op de kop namelijk en duwt zichzelf uit de lagers, en da's er niet goed voor.

De GPU wordt alleen wel vreselijk warm (gewoon de kast vashouden en ff de handjes op de achterkant(!) van de plank. Ik kan hem ook niet heel veel oc'en want dan krijg ik vastlopers!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Op vrijdag 18 januari 2002 16:46 schreef NioXX het volgende:

Mijn TNT2 fan draait wel! Heeft hij altijd gedaan, ik heb hem zelfs al eens vervangen omdat hij was versleten. Hij hangt op de kop namelijk en duwt zichzelf uit de lagers, en da's er niet goed voor.
No problemo, maar dat over die fan. Als ik dat zo lees kan die van mij ook wel eens versleten zijn. Hoe kan je dat snel zien? Hij zit wel goed aangesloten namelijk.

• Muse
  • Niet online
Mijn fan draait ook gewoon hoor! Hij draait op deze snelheid stabiel. Misschien zit er bij jou een stekkertje niet goed vast? Krijgt ie misschien geen stroom ofzow? Kweet niet hou dat zit bij de videokaart, heb er nooit problemen mee gehad, dus ook nog nooit echt aandachtig naar gekeken.

• J0YR1D3R
  • Niet online
Ik heb de stekker al een keer losgehad en echt goed vastgeduwd. Ik kan me herinneren dat er, net toen ik hem gekocht had, een fan aansloeg als ik veel 3d spellen achter elkaar speelde. 2 maandjes na aankoop was dat. Nu hoor ik dat nooit meer. Het kan dus zijn dat de fan nu inmiddels al kaput is. NioXX zei dit ook al, dat dat kon gebeuren. En even tegen NoixXX: wat voor fan heb je erop gezet? Dit voor als degene die er nu op zit daadwerkelijk stuk is.

Edit: gaan we nu niet erg offtopic? Moet ik een nieuw topic openen in OCM? [OC]Overklokken CPU en GPU P-III 667 Aldi?

• Muse
  • Niet online
Doe maar, voordat we dit topic nog verder om zeep helpen, misschien hebben anderen ook nog een ideetje :)

Verwijderd

Op vrijdag 18 januari 2002 17:21 schreef J0YR1D3R het volgende:
Ik heb de stekker al een keer losgehad en echt goed vastgeduwd. Ik kan me herinneren dat er, net toen ik hem gekocht had, een fan aansloeg als ik veel 3d spellen achter elkaar speelde. 2 maandjes na aankoop was dat. Nu hoor ik dat nooit meer. Het kan dus zijn dat de fan nu inmiddels al kaput is. NioXX zei dit ook al, dat dat kon gebeuren. En even tegen NoixXX: wat voor fan heb je erop gezet? Dit voor als degene die er nu op zit daadwerkelijk stuk is.

Edit: gaan we nu niet erg offtopic? Moet ik een nieuw topic openen in OCM? [OC]Overklokken CPU en GPU P-III 667 Aldi?
Hallo, hoe heb jij die pentium 667mhz van de aldi overgeclocked, mij is dat nooit gelukt.

• J0YR1D3R
  • Niet online
alles mbt tot OC Aldi PC 667 Mhz:

[topic=384610/1/25]

Anders: :( modjes en alle posts weg

(aan de modjes: kunnen jullie de posts die hierop betrekking hebben overzetten naar het andere topic? En zo ja willen jullie dat doen? En zo nee, helaas laat ze dan maar staan.

• Go0s
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 02-10-2010
Een maat van mij heeft ook zo'n Aldi pc. Die voorkant moet je er d8 ik gewoon kei hard af trekken. Van die klips opzij douwen en rukken maar ;). Dan krijg je hem er wel af :).

Btw
De cdrom stations kunnen maar aan een kant los geschroef worden. Als je erop kijkt de linker kant. Boven en de rechterkant is een en die krijg je er nooit af. Zit vast met pop nagels d8 ik :(

• ImPrEzA

ImPrEzA

</breezah> Impreza

Topicstarter
Op vrijdag 18 januari 2002 16:17 schreef pc-reactive het volgende:

[..]

Jammer dat ik geen camera heb maar mijn case is ook combinatie van blauw en metallic zilver en das :9~
ok, dan probeer ik dat eens... in de FAQ staat dat de kast niet perse leeg hoeft, maar ik neem aan dat het beter is van wel?

Pagina: 1