ik draai al een tijdje de uw-imap server en gebruik Outlook Express als client. Dit is een hele tijd goed gegaan (ook al heeft Outlook Express nog wel eens de neiging om met een foutmelding te komen terwijl er 'niets' aan de hand is). Maar sinds een dag ofzo is het hele zaakje enorm traag. Hij doet gigantisch lang over het kontroleren op nieuwe mail. Weet iemand wat hier de oorzaak van kan zijn? Ik weet het, het is weinig info, maar misschien dat het iemand bekend in de oren klinkt.
Verwijderd
Als iets via het netwerk wel werkt maar traag heeft dat bijna altijd met dns te maken. Kan je server de hostname van je client wel resolven?
Wu-Imapd is trouwens altijd traag, zeker vergeleken met courier of cyrus-imapd.
Wu-Imapd is trouwens altijd traag, zeker vergeleken met courier of cyrus-imapd.
idd, staat je client nog wel /etc/hosts ?
En ik had ook zoiets met imap2d (oid), en heb toen maar eens qpopper geinstalleerd, en heb nu nergens last meer van. Misschien ligt het ook wel aan de configuratie van (x)initd?
En ik had ook zoiets met imap2d (oid), en heb toen maar eens qpopper geinstalleerd, en heb nu nergens last meer van. Misschien ligt het ook wel aan de configuratie van (x)initd?
nou, de DNS werkt wel (denk ik), maar ik krijg ook nergens een foutmelding. En hij heeft het altijd goed gedaan.
Trouwens, ik heb ook courier geprobeerd, maar die werkt met Mailbox? En als ik dan een folder aan wil maken in Outlook dat krijg ik een foutmelding. Moet ik nog wat extra's doen?
Trouwens, ik heb ook courier geprobeerd, maar die werkt met Mailbox? En als ik dan een folder aan wil maken in Outlook dat krijg ik een foutmelding. Moet ik nog wat extra's doen?