nieuwe SCSI systeemschijf hoe om te zetten??

Pagina: 1
Acties:

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01-2025
Morgen koop ik van een gast voor 150 euro een nieuwe IBM ultrastar 10.000 RPM, 18,3 GB. >:)
Ik ga deze aan mijn onboard SCSI controller hangen. Daar hang nu alleen een brander aan. Mijn vraag is hoe ik de C:(win 98) + d (win2000) Partitie hierop kan overzetten.... Ik wil natuurlijk van die nieuwe schijf de beide winnetjes kunnen draaien. -Heb alleen nog nooit systeemschijf op deze manier vervangen- Tevens wilde ik vragen of het nodig is deze schijf te koelen...

• under-world
iemand misschien een idee ???

Verwijderd

Schijf erin proppen, partities aanmaken en windows installen. Partities overzetten? Nadat je windows erop hebt je data van je ene HDD naar je nieuwe SCSI HDD verplaatsen. |:(

Leuke nick heb je trouwens.

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:14

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Sluit 'm eerst aan met de gebruikelijke voorzorgen voor SCSI (termination, ID) en zorg dat 'ie zowel in Win2K als Win9x zichtbaar & bruikbaar is. Omdat jouw CD al werkt in beide OS'sen zal dit waarschijnlijk geen problemen opleveren.
Als je dos-mode drivers bij de hand hebt, boot dan een Win9x diskette met die drivers en controleer of de disk d'r nog steeds is. Zo ja, pletter alles van jouw huidige C: met behulp van Ghost naar de nieuwe disk.
Verander nu de bootsequence in jouw Bios, zodat de SCSI de eerste bootable disk wordt en boot.

Specs ...ik doe er niets meer aan.

• gcb
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08-2023

gcb

Probeer dit eens, maar geen garantie, helaas.

http://come.to/ranish

• BN
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-10-2024

BN

Zou eens met Ghost de oude HD clonen op de nieuwe SCSI disk.
Is voor Win98 geen probleem, ben bang dat Win2k wel op zijn plaat gaat.....

"Grandma was slow, but she was old....!!"

Verwijderd

Op donderdag 17 januari 2002 21:28 schreef DeBolle het volgende:
Sluit 'm eerst aan met de gebruikelijke voorzorgen voor SCSI (termination, ID) en zorg dat 'ie zowel in Win2K als Win9x zichtbaar & bruikbaar is. Omdat jouw CD al werkt in beide OS'sen zal dit waarschijnlijk geen problemen opleveren.
Als je dos-mode drivers bij de hand hebt, boot dan een Win9x diskette met die drivers en controleer of de disk d'r nog steeds is. Zo ja, pletter alles van jouw huidige C: met behulp van Ghost naar de nieuwe disk.
Verander nu de bootsequence in jouw Bios, zodat de SCSI de eerste bootable disk wordt en boot.
Win2k pikt het niet als de systeempartitie veranderd is, dus Ghosten zou voor Win2k waarschijnlijk niet werken, Win98 misschien wel.

• JJJ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-04 20:11

JJJ

Nog over die koeling:

Ik zou een 10k rpm disk zeker koelen! 7200 rpm ide wordt al warm, kun je nagaan met 10k rpm scsi...

Verwijderd

Op donderdag 17 januari 2002 21:35 schreef JJJ het volgende:
Nog over die koeling:

Ik zou een 10k rpm disk zeker koelen! 7200 rpm ide wordt al warm, kun je nagaan met 10k rpm scsi...
Indeed. Maar een simpele 80mm fan is voldoende, je hoeft geen speciale -- en vaak lawaaïge -- HDD-cooler te kopen.

• Papillon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-03 15:17

Papillon

Spring 's in the Air...

Ik zou ook een wide (waarschijnlijk LVD) kabel in huis halen om optimaal van je schijf te profiteren. De HD met een converter op een 50 polige (narrow SCSI) kabel zetten is ongeveer zoiets als alleen de eerste 2 versnellingen van een reacebak te gebruiken.

F u cn rd ths, u mght hv a gd jb n cmptr prgmmng.

• Tubby
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04:49

Tubby

or not to be

Op vrijdag 18 januari 2002 09:27 schreef Papillon het volgende:
Ik zou ook een wide (waarschijnlijk LVD) kabel in huis halen om optimaal van je schijf te profiteren. De HD met een converter op een 50 polige (narrow SCSI) kabel zetten is ongeveer zoiets als alleen de eerste 2 versnellingen van een reacebak te gebruiken.
Ja, idd, LVD is zeker aan te raden anders laat je die 5e versnelling weer onbenut :P

tubby.nl - Artes Moriendi - q1 - bf1942 - WoT - pubg - LinkedIN

• under-world
Thx for replyS!!

LVD heb ik hier liggen. Als ik de meningen van verscheidene experts hoor is het dues onmogelijk om het OS win 2000 over te zetten naar een andere bootable disk. Wat nou als ik hierop ook een C en D part. aanmaak... HIj moet toch gewoon booten. Ik heb weinig zin om alles opnieuw te installen als achteraf blijkt dat het niet hoeft... (wat is dan de reden ??)
Misschien iemand anders nog suggesties ???
Pagina: 1