Nieuwe PC, broertje-proof.

Pagina: 1
Acties:

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Topicstarter
Ik ben nu bezig met het installeren van een internet bakkie dat bij mijn broertje op zijn kamer komt te staan (ik zelf heb helaas geen plaats meer voor een extra PC, staat al vol hier).
Nu is het zo dat mijn broertje het vaak voor elkaar krijgt om het systeem om zeep te helpen, en ik heb geen zin om dat op te lossen.

Wie heeft er tips om hem broertje proof te maken?
Er zit al een bios wachtwoord op en ik ga al een image maken op een verborgen partitie.

Iemand anders nog haalbare tips (hardware of software matig?)
ik draai win98 SE erop

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
denk dat een image wel genoeg is.. win98 is niet zo goed te beveiligen..

• OProg
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-01-2022

OProg

Molletje

In zo'n geval denk ik aan 2 dingen:

Win 2000 + policies

• brid
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-07 16:21

brid

Onze excuses voor het ongemak

w2k erop kwakken en hem guest account geven. Kan hij als het mee zit nog net een programma starten en interneten >:).
En anders een poledit achtig programma installeren en hem zo heel veel van zijn rechten te beroven.

DIY NAS, Hoofd PC
Unchain your pc/laptop, buy a SSD!!!!!

Verwijderd

Ik zit te denken : MSI Smartkey ...

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Met 98 kun je nog wel leuke dingen doen met TweakUI... En groepsbeleid wat bij windows98 zit.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
Op donderdag 17 januari 2002 20:40 schreef Brid het volgende:
w2k erop kwakken en hem guest account geven. Kan hij als het mee zit nog net een programma starten en interneten >:).
En anders een poledit achtig programma installeren en hem zo heel veel van zijn rechten te beroven.
Hij mag van mij in principe alles doen, als het maar zo is dat als het systeem plat ligt ik het binnen 10min weer draaiend heb.
Verder wil ik ervoor zorgen dat hij niet teveel kan verknallen (want als ik per dag dat ding 3 keer moet installeren, dan blijft het vervelend)

• Cozm0
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-02 17:06

Cozm0

Unf!

ik werk op een school, daar gebruiken we reborn kaartjes, een klein kaartje dat je in een pci slot doet

al doet er iemand format c:, een keer rebooten en alles staat er weer op in originele staat :P
ik heb geen enkele manier gevonden om door die security heen te komen (kaartje dr uittrekken helpt niet want dan boot de pc niet)

| Specs! | IRC is just multiplayer notepad | }:O |

• GORby
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-08 11:16
hmm, maak hem gewoon duidelijk dat je de PC maar 1 keer per maand in orde brengt, en hou je daar ook aan.

Hij leert het wel af ;-)

• bart1234
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-11-2014
Op donderdag 17 januari 2002 20:54 schreef Cozm0 het volgende:
ik werk op een school, daar gebruiken we reborn kaartjes, een klein kaartje dat je in een pci slot doet

al doet er iemand format c:, een keer rebooten en alles staat er weer op in originele staat :P
ik heb geen enkele manier gevonden om door die security heen te komen (kaartje dr uittrekken helpt niet want dan boot de pc niet)
Kijk, dat noem ik nou backuppen :P Geile dingen zijn dat! Waar koop je die en wat kost zoiets??

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
Op donderdag 17 januari 2002 20:54 schreef Cozm0 het volgende:

Dat zou idd leuk zijn, maar kost weer extra geld.

* TERW_DAN heeft al weer meer uitgegeven omdat het mobo zonodig dood moest zijn wat hij kocht :(
iemand nog interesse in een kapot mobo? ZGAN

• Cozm0

Cozm0

Unf!

prijs weet ik zo niet, maar hier vind je meer info

http://www.reborn.nl/

ennuh, ja dit werkt echt :P

je kan die dingen zo instellen dat je broertje dr niets van kan zien, nix kan opslaan op c: (en niets verprutsen dus), maar wel op d:

• digifun
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

digifun

Een reborn kaart is echt de enige goede oplossing.

u can fool all people some time and fool some people alltime

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
Op donderdag 17 januari 2002 21:05 schreef Cozm0 het volgende:
prijs weet ik zo niet, maar hier vind je meer info

http://www.reborn.nl/

ennuh, ja dit werkt echt :P

je kan die dingen zo instellen dat je broertje dr niets van kan zien, nix kan opslaan op c: (en niets verprutsen dus), maar wel op d:
Maar C: is juist de partitie waar hij wel aan mag komen
D: is hidden (daar zet ik iig een image op en pr0n >:)

• Cozm0

Cozm0

Unf!

dan maak je meer partities :)

ennuh je wil je lame broertje in C: laten klooien :?

LOL, nee, goed idee moet je doen >:)

Verwijderd

waarom geen deepfreeze ?? dan kan je alles doen (softwarematig) zolang dat programma aanstaat. Hebben ze op school ook, krijg het niet uitgeschakeld zonder password :P
url: iets van www.deepfreeze-usa.com

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
Op donderdag 17 januari 2002 21:19 schreef Cozm0 het volgende:
dan maak je meer partities :)

ennuh je wil je lame broertje in C: laten klooien :?

LOL, nee, goed idee moet je doen >:)
meer partities maken is niet echt een optie ben net klaar met installeren, en ik begin niet opnieuw.

Ik hoop dattie niet zo slim is om via dos bestanden te gaan bekijken.
De D: heb ik weggehaald vanuit de verkenner, Windows en program files zijn hidden.
Op C: staat enkel mijn documenten (zichtbaar).

Verwijderd

Reborn kaarten bij www.update.nl

Verwijderd

Op donderdag 17 januari 2002 20:40 schreef real_raichu70 het volgende:
Ik zit te denken : MSI Smartkey ...
En dan druk je 2 keer op F7 en ben je er voorbij

Verwijderd

Een werkende config op CD-ROM zetten. Deze bootable maken en laten booten van CD-ROM.
Artikel heeft een keer in C!T gestaan, meen ik.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:29
Tja, 't is dat je hem al helemaal hebt ingericht, anders zou ik win2k of nog liever NT4 hebben gebruikt (NT4 is helaas voor hem geen spellen spelen >:))

Maar daar kun je wel mooi NTFS op zetten en dichtspijkeren voor bepaalde personen..
En een fat32 partitie maken voor je image (NT4 ondersteund geen NTFS, dus hij kan hem ook niet zien, maar een bootflop werkt wel).
Of win2k, en geen driveletter koppelen aan die partitie!

Daarmee zou je hem redelijk broertje-proof kunnen krijgen!

Verwijderd

Anders WinZap installen, kan je je files beveiligen met w8woord *D

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-08 21:25

tweakerbee

dus..?

Wil je broertje hem slopen, of gaat het 'per ongeluk'. Vind ie het leuk om dingen uit te proberen, of wil ie perse die computer om zeep helpen?

- expres slopen: win2k enige oplossing
- ongelukje: win98 met policy en image

You can't have everything. Where would you put it?

• mbvisiontt
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 05:11
Op donderdag 17 januari 2002 21:34 schreef roys het volgende:

[..]

En dan druk je 2 keer op F7 en ben je er voorbij
:?

.... Ik weet het ook niet

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-08 05:47

MRic3

Of praat ik weer poep?

Gewoon 1 goede basis windows 98 instalatie en daar dan een image van maken op een bootable CD zetten met een bat filetje erop dat ie een format c: en de hele cd naar C; kopieert...

Gaat het fout, zeg dan tegen je broertje stop de cd erin en bekijk het maar... suc6, anders leert ie het toch niet en hij kan kiezen of het steeds verkloten en elke keer alle geinstaleerde programma's kwijt en het ding weer instaleren of het gewoon netjes doen... jij hebt er iig geen last van...

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

• GambitRS
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

Ok, dus je broer krijgt een nieuwe pc, dan wordt het toch eindelijk maar eens tijd dat hij zelf leert hoe hij bijvoorbeeld een harde schijf wist met format, en hoe hij windows installeert. Als ie het dan verneukt dan kan ie het zelf weer in orde maken. Wil ie dat niet leren? Dan heeft ie pech als de pc kapot gaat. Dat is IMHO beter dan HDD ruimte te verspillen met een reborn kaartje, dat kost tijd en geld en het is overbodig. Al die rare oplossingen is heel leuk als de pc voor een mongooltje is bestemd die je niet kan leren omgaan met de pc, maar zelfs een klein broertje kan een windows cd erin doen en steeds op next blijven clicken tijdens de installatie.

MechWarrior || Monsters Game

Verwijderd

hoe oud is t broertje?

als,ie oud genoeg is een stoomcursus pc gebruik geven
trouwens hoe ben je zelf begonnen??? ik neem aan dat er toen ook heel wat mis ging dat iemand anders weer moest herstellen Als dat toevallig niet zo is en je het allemaal zelf hebt moeten uitvinden zou ik zeggen, gun je broertje ook die kans :)

Verwijderd

windows 2000 of XP installeren, guest of limited account aanmaken voor je broertje, kan ie alleen spellen opstarten en internetten...geen gekloot werkt fantastisch!
Pagina: 1