Toon posts:

Nieuw ram geheugen wordt niet herkend

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zojuist mijn intern geheugen ge-upgrade van 128 naar 256 mb ram, na het inzetten van dit geheugen start ik mijn computer opnieuw op. Ik krijg totaal geen melding en als ik ga zoeken naar nieuwe hardware vindt hij ook niks.

Waar kan ik controleren of hij dit extra geheugen toch, of juist niet heeft gevonden. En als dit niet zo is, wat heb ik dan fout gedaan?

Bij voorbaat dank!

• Gamer
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-08 12:23

Gamer

Electrified

rechtermuis op deze computer, eigenschappen, zie je direct hoeveel mem je hebt.
ps, er hoeven geen drivers geinstalleerd te worden voor geheugen hoor :P

Homey Pro | 4600Wp Z - 4800Wp W- 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Zendure 2400AC + 5 AB3000X| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
check of die dimm het ook alleen doet.. zo, niet (pc start dus niet op) -> dimm dood.
Als ie het alleen wel doet kun je hem in een ander bankje proberen..

Ik had zelf een tijdje geleden het eerste geval, PC zag de dimm niet en als ik alleen de nieuwe dimm in mn pc deed startte die niet op.. dimm was dus gewoon kapot, ik haalde een nieuwe en die deed het wel gewoon.

Verwijderd

Topicstarter
hmmm...nog steeds 128 mb dus...

• Palomar
  • Niet online
Op donderdag 17 januari 2002 20:19 schreef gamertothemax het volgende:
rechtermuis op deze computer, eigenschappen, zie je direct hoeveel mem je hebt.
ps, er hoeven geen drivers geinstalleerd te worden voor geheugen hoor :P
hmja.. dat eerst ja.. maar ik neem aan dat ie dat wel gedaan heeft..... :o (en anders zie je het in het begin ook wel als de bios het geheugen telt)

Verwijderd

Topicstarter
ja pc start wel op, anders zou ik dit niet getypt hebben :? :D

• Palomar
  • Niet online
Op donderdag 17 januari 2002 20:21 schreef DaWasIkNie het volgende:
ja pc start wel op, anders zou ik dit niet getypt hebben :? :D
*zucht* lees ff goed.. probeer es ALLEEN de NIEUWE dimm in je pc te stoppen (de OUDE er dus uit). en controleer dan of je pc hem wel of niet ziet.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 17 januari 2002 20:22 schreef rick_h het volgende:

[..]

*zucht* lees ff goed.. probeer es ALLEEN de NIEUWE dimm in je pc te stoppen (de OUDE er dus uit). en controleer dan of je pc hem wel of niet ziet.
srry...maarre, als ie m heeft gevonden neem ik aan dat is ook wel een berichtje geeft, of niet?

• Palomar
  • Niet online
Op donderdag 17 januari 2002 20:23 schreef DaWasIkNie het volgende:

[..]

srry...maarre, als ie m heeft gevonden neem ik aan dat is ook wel een berichtje geeft, of niet?
niet direct.. je ziet in het begin dat het geheugen geteld wordt.. daaraan zie je of het nieuwe geheugen wel of niet gezien wordt.. windows geeft ook geen bericht..

- kijk nog es goed of je de dimm er goed in hebt gezet.
- probeer een andere bank
- probeer de dimm alleen (dus zonder de oude)

Verwijderd

nee, met geheugen geeft ie nooit nieuwe berichten

Verwijderd

het kan trouwens zo zijn dat je een verkeerd reepje hebt, had een vriend van mij ook, daar werd 256MB geheugen ook herkend als 128MB. Dat ligt trouwens aan je moederbord, die ondersteunt dat geheugen niet

edit: de 32x4 reepjes werken niet op de meeste intel moederborden, de 8x16 wel

Verwijderd

Topicstarter
mensen...
het is al verholpen :)

ik had eventjes door moeten drukken bij het inzetten ervan, sorry...sorry :P
Pagina: 1