[CM] Fan plaatsing.

Pagina: 1
Acties:

• RedruM
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-02 15:44
Ik heb nu 2x80 mm fans in de zijkant die op CPU en de kaarten blazen.. 2x intake dus.
Ik heb alleen 't idee dat er te weinig lucht wegkan.. (alleen via de voedingsfan). Is het nu slim om gewoon 1 fannetje aan de bovenkant te plaatsen voor outtake? Het is een miditower.
Dus als je van boven kijkt:
|-------|
| (x) |
|-------|
Of kan ik beter 1'tje aan de voorkant.. 1'tje boven en die van de zijkant gewoon eruit donderderen en er een raam van maken ofzo.. :)

• Thomaszki
  • Laatst online: 00:32
bovenop gewoon een dikke 12 fan plaatsen >:) of 2 als je genoeg ruimte hebt ;)

en dan die aan de zijkant eruit en er een mooi raam in maken, mooi lichtje erin..enz. enz. lijkt mij het mooist en het best :) want warme lucht stijgt en fans bovenin werkt dus wel goed..

• RedruM
  • Laatst online: 05-02 15:44
En dan helemaal geen intake?
100% outtake lijkt me ook niet echt goed.

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:01
je hebt nu 2x intake direct op de kaarten lijkt me niet slim. De warme lucht die daardoor wordt geproduceert blaas je nu immers tegen de 'muur' van de kast aan en ja volgens mij kan het dan niet goed weg.. lijkt me wijzer om die outtake te maken want dan zuig je de lucht daar weg.. of onderin plaatsen die fans en dan wel intake... dan kan de koude lucht omhoogstromen en neemt het als het goed is de warme lucht van je kaartjes mee..

Strava | AP | IP | AW

Verwijderd

je kan beter meer lucht uit de kast zuigen dan in de kast blazen, want anders krijg je overdruk en dat zorgt er weer voor dat de temperatuur stijgt