HDD formateren.leeg.Win instal.Bestanden terug?

Pagina: 1
Acties:

• Capo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Hej,..

Het is me al vaker opgevallen maar vind het wel erg humor worden.

Ik heb eergisteren een harddisk van me geformateerd en ge'fdisk'ed en heb er ipv 98 w2k prof op gezet..

Wat schept mijn verbazing ? ik installeer van alles..open kladblok en zie een recent gebruikt bestand staan. Het is een brief die op die harddisk stond voordat ik hem heb geformatteerd en gepartioneerd.

Oftewel..de harddisk is leeg gegooid doormiddel van fdisk en format en toch komt dat bestand terug.

Is dat nou slechte format software, vage harde schijf ? of heb ik magische handen en kan ik bestanden restore'n ? :)

Ik werk sinds mijn 13e profesioneel met computers (netwerk installatie, assamblage, etc. etc.). Dat is nu dus 8 a 9 jaar geleden en zolang maak ik het al mee met diverse drive's.

Wie weet wat dit is ? ik ben nu toch wel benieuwd.

Verwijderd

??? Weet je dit wel heel zeker? Want dit is eigenlij niet heeeel waarschijnlijk. :? :?

OK formatteren is niet definitief dat weten we maar na het installen van nieuwe software lijkt het me duidelijk dat alles echt pleite is.

Is me echt nog nooit gebeurd.... vreemd verhaal hoor...

• Capo
  • Niet online
ja stom he ?

de hele harddisk was leeg..heb w2k geinstalleerd en als ik dan nu kladblok open krijg ik in Bestand onderaan te zien dat het een bestand is wat ik als laatste heb geopend..

maar dat bestand staat er niet meer op ? :)

sorry het was geen kladblok maar wordpad

Verwijderd

Ho wacht eens ff,

dat is toch logisch... ja bedoelt: je installeerd windows (mmakt niet uit welke versie) je maakt een nieuw bestand aan of opent iets wat op je HD staat. En als je dan in je wordpad kijkt bij laatst geopende files staat die helemaal bovenaan?

DUHHHHH.... dat is dan toch ook je laatst geopende file!! Je kijkt er toch naar!!! |:(

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://xxx.xxx.xxx/files/slot.jpg

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:16

Exirion

Gadgetfetisjist

Op donderdag 17 januari 2002 21:05 schreef masteralbert het volgende:
[afbeelding]
Officiele waarschuwing voor je geklier.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Sn3akz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-01 20:37
Op donderdag 17 januari 2002 21:04 schreef NioXX het volgende:

DUHHHHH.... dat is dan toch ook je laatst geopende file!! Je kijkt er toch naar!!! |:(
Goed lezen ventje... |:(

• Capo
  • Niet online
Zucht.. wat een pubers toch op GoT.. ach gut.. ik heb medelijden met jullie..

de harddisk is dus geformat..en toch komen er bestanden terug zonder dat ze op de hdd staan..

vaaaaaaaaag..

heb dit vooral veel gehad met win 95 toendertijd.. heel je windows kon er op vast lopen..

Verwijderd

Ik weet niet of het er iets mee te maken heeft, maar maakte het volgende mee:
In Windows 98 een harde reset gegeven,(zonder opnieuw op te starten)
Onmiddellijk daarna de C schijf geformatteerd.
Windows 98 er opnieuw opgezet.
Bij het opstarten van Windows kreeg ik gelijk een schijfcontrole omdat Windows niet correct afgesloten was.
Was ik zeer verbaasd over.

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:03

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Move HA->OM

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Verwijderd

Op donderdag 17 januari 2002 22:56 schreef exter het volgende:[...]
Ik hem net hetzelfde eens meegemaakt op mijn iMac.

Zou da iets te maken hemmen met de Cache van het systeem?

• Capo
  • Niet online
Ja maar wat als je systeem dan uit staat ?

of als je dat bestand al jaartje niet hebt gebruikt ?

Ik weet trouwens niet of dit wel een goeie move is naar opslag media want het betrefd, hardware, software, opslagmedia,..de fout moet nog opgezocht worden / uitgevonden..
Pagina: 1