Toon posts:

Computer slaat alarm

Pagina: 1
Acties:
  • 117 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem, ik heb pas een AMD 1,2 gig met een asus moederbord A7V133.

Nu is het volgende probleem ontstaan, ik had mijn computer een paar uur ongebruikt aanstaan, hij begon tijdens deze periode door zijn pc speaker te piepen korte piepjes één hoog en dan één laag dit een loop (lijkt op een brandweer sirene) ik heb vervolgens mijn muis bewogen om mijn beeldscherm te laten aan springen. Beeldscherm sprong aan en computer liep direct vast. (bleef wel door gaan met bovengenoemde piep signaal). Vervolgens heb ik de computer gereset en nu doet ie helemaal niks meer, totaal geen beeld ook niet de bios aanduidingen e.d. , alleen het bovengenoemde piep signaal wordt uitgezonden.

Ik heb alle kaarten al uit de pc gehad, en het geheugen maar nog niks alleen maar piepen.

:? Help!!!!! wat is het probleem van deze computer. :?

• Packardhell
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:35
Lijkt me dat je proc. te heet wordt. :?

Powered by KPN

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-08 11:46
Controleer eens of je fan wel draaid..

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

wat is de temp van het systeem?

Verwijderd

idd de fan, had ik ook een keer toen ik mijn PC opstarte en mijn vinger op de fan hielt :9 . Toen ging ie ook zo loeien.

Verwijderd

Is je Hdd niet gewoon stuk
Of je voeding of je mobo dat ie aan het doorfikke was

Het kan ook zijn dat je videokaart stuk is of los zit

Lijkt me wel een raar verhaal

Verwijderd

Ik had het ook een keer toen ik aan de fan zat.

Verwijderd

BTW

volgens mij staat er in je BIOS een optie dat je fan aan/uit staat als je systeem in stand-by staat, misschien dat je ff kan checken waar die op staat. Misschien staat je fan uit als je sys in stand-by staat en gaat ie niet aan als ie eruit komt ---> gevolg: te warme proc ---> vastloper.
Is misschien best logisch.
Als dat idd het probleem is, dan ff een BIOS update doen

• Skinkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

ook niet de antivirus melding, dat er naar je bootsector wordt geschreven?

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

Verwijderd

Topicstarter
Klinkt allemaal niet zo best, de problemen die jullie beschrijven.
Helaas doet mijn pc helemaal niks meer op het piepen na dan, dus kan ik de temperatuur ook niet bekijken van de verschillende onderdelen.

Verder rook het wel appart in de buurt van de computer.
Als je een voeding te zwaar belast, valt deze dan niet gewoon uit?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gekeken maar beide fan's draaien 1 op het mobo en een op de proc.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de pc nu helemaal uit elkaar gehaald, en ik zie één ontstoot spoel is los geschoten (soldeer tin is gesmolten) en een transistor o.i.d. is los gegaan en is schuin op het moederbord weer vast gesmolten.

Ik denk dat hier de oorzaak van het probleem in de buurt zit!!!

Verwijderd

Op donderdag 17 januari 2002 23:12 schreef twanvanhal het volgende:
Ik heb de pc nu helemaal uit elkaar gehaald, en ik zie één ontstoot spoel is los geschoten (soldeer tin is gesmolten) en een transistor o.i.d. is los gegaan en is schuin op het moederbord weer vast gesmolten.

Ik denk dat hier de oorzaak van het probleem in de buurt zit!!!
Oei, dat klinkt helemaal niet goed.
Dan is waarschijnlijk je mobo kapot en als je pech hebt ook je proc. Maar mag ik vragen waar die onderdelen zitten (spoel enzo), ik heb namelijk het zelfde moederbord, ook i.c.m. een athlon 1,2 en die meurde +/- 2 weken terug ook vreemd. Ik heb wel kunnen achterhalen dat die geur bij me MOBO weg kwam, maar ik kon niks vinden en me systeem deed het ook nog.

Wat betreft de voeding, als je die te veel belast dan zou je systeem volgens mij gewoon spontaan rebooten. Heb in ieder geval nog niets anders mee gemaakt.
Pagina: 1