Toon posts:

Netwerk met een misterieuze pc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een hele complexe vraag, hoop dat iemand dit
> spookgebeuren kan oplossen !
>
> Ik heb via het werk een 2e pc gekregen, een P1 met win 95.
> Thuis had ik al een p2 staan met win98 first edition erop. Je voelt hem al aankomen, ik wil op allebei internet. De p2 heeft al verbinding met i`net via chello. Dat moet die andere dus ook krijgen. Maar.......
> Die ene pc heeft altijd in een netwerk gezeten, de
> netwerkkaart zit er nog in. Dus ik denk, laat ik ff die kabel die van chello komt in die P1 zetten en kijken wat er
> gebeurt. Bij het opstarten moest ik me aanmelden bij het
> netwerk, dat moest ik altijd al maar dan drukte ik gewoon op annuleren. Nu deed ik dat ook maar dat weigerde die en hij zei dat ik niet het netwerk(en dus de verdere pc niet kon opstarten) op kon komen. Dus ik weer uitgzet, kabeltje eruit.
> En weer opgestart, maar hij bleef dezelfde fout geven.
> Annuleren of Ok maakte hem niks, hij bleef maar de
> foutmelding geven van "Kan geen verbinding maken met
> netwerk". Ik heb nu de netwerkkaart eruit gehaald en nu doet hij het gewoon weer maar ik zou niet weten hoe ik nu een netwerkkaart daar kan installeren. Ik kan ook niks in de
> netwerkinstellingen veranderen want dat heeft de
> systeembeheerder afgsloten....(zonder dat die er meer is).....
>
> Wie o wie mag ik bedanken voor het oplossen???

Verwijderd

Topicstarter
BTW: De uitvoerknop in start is weggehaald.

• joop3
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-01 16:52

joop3

windows knop en r misschien?

Verwijderd

Je policies zijn aangepast zodat je geen rechten hebt :)

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op donderdag 17 januari 2002 19:56 schreef qeap het volgende:
[een heel blabla verhaal]
1 ding begrijp ik niet.... die pc.... moet je die nog voor je werk gebruiken? Anders gesteld: moet die installatie op je pc blijven staan?

Zo niet: gewoon formatteren en een verse installatie erop zetten die aan jouw wensen en eisen voldoet :)

• brid
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-07 16:21

brid

Onze excuses voor het ongemak

effe ergens poledit vandaan halen. Moet je even alle beveiligingen uizetten. Want met poledit kun je dingen zoals de uitvoerknop en het verplichte van het aanlogen op het netwerk instellen. en anders effe op nieuw installeren

DIY NAS, Hoofd PC
Unchain your pc/laptop, buy a SSD!!!!!

Verwijderd

windhoos opnieuw installeren :7

maar dr zal vast wel iemand een methode weten om je rechten terug te "hacken". Suc6

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 17 januari 2002 20:15 schreef Brid het volgende:
effe ergens poledit vandaan halen. Moet je even alle beveiligingen uizetten. Want met poledit kun je dingen zoals de uitvoerknop en het verplichte van het aanlogen op het netwerk instellen. en anders effe op nieuw installeren
Waar haal ik poledit vandaan, msconfig is ook nergens te bekennen. Er zit geen cdrom speler anders had ik er wel een andere versie opgezet :(

Ik probeer nu een cdrom speler te instaleren maar dat ding zegt dat hij het operation system niet kan vinden als ik de cdrom heb aangesloten.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 17 januari 2002 20:05 schreef joop3 het volgende:
windows knop en r misschien?
Dit systeem heeft beperkingen, vraag de systeembeheerder..... :Z

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-07 20:54

Robinski

A.K.A. RHarmsen

mogenlijke oplossingen:

1. Vraag Systeembeheer
2. Probeer te booten met een diskette en kijk op CD werkt
3. indien bij 2 cd werkt windows opnieuwe installeren
4. indien bij 2 cd niet werkt, dan toch systeembeheer vragen

hopenlijk kom je er zo uit

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

• Flyduck
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-03-2025
Vanaf je andere pc ff poledit van de win98 cd op diskette zetten. Op andere pc opstarten en gewoon ff je register weer ff goed zetten.

Zijn er mensen die deze regel lezen? Graag terugkoppeling gewenst (onopvallend)

Verwijderd

Topicstarter
Ff offtopic: Cdrom is inmiddels gelukt, ik dus gelijk maar ff win98 instaleren maar hij zei: No valid parameters in this sytem. Het is zo`n packard bell master cd met win 98 erop. Iets met OEM misschien. :? Hij had het ook over win32......

Ik heb ook gezien dat er nog veel meer dingen niet zijn ingestalleerd op die pc, die stonden allemaal op het netwerk of zijn er af geknikkerd, verder gaan met win95 heeft niet zoveel zin, ik wil nu graag win98.

Sorry dus dat ik daar eerst omvroeg ;) Maar bedankt voor de hulp iig.

• Racemol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-08 16:30
Op een pentium 1 zou ik geen windows 98 zetten. Of het moet een pentium 1 200mhz zijn ofzo. Win95 werkt daarop gewoon veel lekkerder.

Een bedrijfspc die _niet_ meer voor het werk gebruikt wordt kan je gewoon formatteren, dit raad ik ook aan. Dus inderdaad eerst zeker weten of de cd-rom het doet dmv een opstart diskette met cd-rom ondersteuning. Daarmee boot je en kijkt of je cd werkt. Daarna kan je gaan beginnen met formatteren.

Je typt in dos: "format c:"

Daarna prop je de win95/98 cd erin en typt: "D:\setup"

Je volgt de setup en klaar is jij :7

Sorry als je dit al wist, maar het lijkt erop alsof je er nog weinig verstand van hebt.
Pagina: 1