internet probleem

Pagina: 1
Acties:

• urf
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
De pc van mijn moeder is laatsts naar de kompjoeterboer geweest voor een (gratis! :)) nieuwe videokaart.

Nu is de pc weer terug en de videokaart werkt weer perfect. Nu heb ik alleen een ander probleem. Het internet werkt niet!

Op mijn pc zit een Mxstream ethernet modem en we hebben een basis abonnement bij Planet. Op mijn pc is Winroute Pro geinstaleerd en alles werkte. Op de pc van mijn vader en broertje werkt internet nu nog steeds. Maar bij mijn moeder niet! Alle instellingen zijn nog precies hetzelfde.

Het gaat dus via het netwerk, ze kan wel gewoon op andere pc's kijken en bijvoorbeeld mp3z afspelen. Iemand enig idee wat dit kan zijn?

Kan dit worden verholpen door een andere netwerkkaart of een ander slot te gebruiken? :?

bvd

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08 16:57

Predator

Suffers from split brain

Als je van die pc's naar andere pc's kunt pingen en op de geshared dirs van andere pc's komen werkt die netwerkkaart nog perfect...

Je zal wel nog ergens een instelling over het hoofd gezien hebben ;)

DNS goedgezet ?
default gateway ?
ip & netmask nog steeds zelfde ?

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• Elroyv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-01-2023

Elroyv

Novell Rulezzzz

Ping eens naar je modem ( planet is geloof ik 10.0.0.138).
Krijg je een reply dan is je nic oke.

Krijg je geen reply... dan is je nic defect of je hebt geen ipadres ingesteld op je pc.

Gaan we lopen rotzooien of gaan we met novell aan de slag?

• urf
  • Niet online
Op mijn pc werkt alles goed, ook mijn modem. Dat moet ook wel want anders zou ik zelf en mijn vader/broertje ook niet kunnen internetten. Ik heb alle instelling nagekeken bij internet-opties en bij de netwerk instellingen.

Welke instellingen kunnen nog meer de oorzaak zijn?

• Flyduck
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-03-2025
De compoeterboer heeft een proxyserver ingesteld in internet explorer zodat hij via de proxy server op de zaak een driver kon downloaden voor de gratis :) videokaart...

Dit is mijn theorie.

Greetz
Fly

Zijn er mensen die deze regel lezen? Graag terugkoppeling gewenst (onopvallend)

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

"Het internet werkt niet" is natuurluk een nogal onbenullige omschrijving van het probleem. Ten eerste omdat het internet best wel werkt, anders zou je hier niet kunnen posten. Dus vertel eens precies wat je probeert te doen op je mama's PC en wat er dan in het scherm komt te staan (en ga nou niet zeggen "niks", want er komt wel degelijk zinnige informatie te staan)

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• urf
  • Niet online
Op donderdag 17 januari 2002 21:34 schreef Brahiewahiewa het volgende:
"Het internet werkt niet" is natuurluk een nogal onbenullige omschrijving van het probleem. Ten eerste omdat het internet best wel werkt, anders zou je hier niet kunnen posten. Dus vertel eens precies wat je probeert te doen op je mama's PC en wat er dan in het scherm komt te staan (en ga nou niet zeggen "niks", want er komt wel degelijk zinnige informatie te staan)
Oke.

- Ik start mijn pc (server) op en maak via winroute verbinding met internet

- Ik start de pc van mijn moeder op

- Ik klik daar op internet explorer

- Dan 'zegt' hij dat hij geen verbinding heeft. Ik kan dan offline werken (lijkt me nutteloos) of opnieuw proberen.

- Ik klik op opnieuw proberen

- Ik krijg de browser te zien maar ik kan geen sites openen! :(

• Flyduck
Je kan natuurlijk ook gewoon ff de internet connection wizard nog een keer draaien.. Weet je zeker dat die settings ook allemaal goed staan zoals internet via lan en evt. proxy servers etc.

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Op donderdag 17 januari 2002 21:54 schreef Flyduck het volgende:
Je kan natuurlijk ook gewoon ff de internet connection wizard nog een keer draaien.. Weet je zeker dat die settings ook allemaal goed staan zoals internet via lan en evt. proxy servers etc.
Precies, of je doet effe Tools | Internet Options | Connections en dan "Never dial a connection" aanvinken.

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• urf
  • Niet online
Ik heb het op lan ingesteld. Ik heb verder geen verbinding ingesteld.

Ik heb al een paar keer 'nieuwe verbinding maken' gedaan en daar LAN opgegeven. Werkt ook niet. :(

• urf
  • Niet online
Op donderdag 17 januari 2002 22:02 schreef Brahiewahiewa het volgende:

[..]

Precies, of je doet effe Tools | Internet Options | Connections en dan "Never dial a connection" aanvinken.
Is ook al gebeurd

• Flyduck
naja als jouw moeder net zoveel verstand heeft van internet als mijn moeder dan zal ze het niet eens door hebben :)

• urf
  • Niet online
Op donderdag 17 januari 2002 22:17 schreef Flyduck het volgende:
naja als jouw moeder net zoveel verstand heeft van internet als mijn moeder dan zal ze het niet eens door hebben :)
Ze kan adressen intypen en klikken op links :)

En is nu met cursus bezig --> goed stimuleren, over een tijdje lost ze alles zelf op :)

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08 16:57

Predator

Suffers from split brain

Probeer eens vanop die pc een extern ip te pingen
bv 216.239.33.101 ( google )

en heb je al gekeken zoals flyduck zei naar de proxy instellingen ?

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• urf
  • Niet online
Op vrijdag 18 januari 2002 09:17 schreef Pr3d4t0r het volgende:
Probeer eens vanop die pc een extern ip te pingen
bv 216.239.33.101 ( google )

en heb je al gekeken zoals flyduck zei naar de proxy instellingen ?
Ook al gedaan :'(
Pagina: 1