Toon posts:

Macintosh Powerbook duo 230 werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Macintosh Powerbook Duo 230 (laptop). Wanneer ik deze aan doe, krijg in middenin het scherm een diskette icoontje met daarin een knipperent vraagteken. Tot nu toe heeft niemand mij kunnen helpen. Wie weet wat dit betekent, en wie weet hopelijk een oplossing.

Alvast bedankt,

Romke.

hoi.slipknot@12move.nl

• bart1234
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-11-2014
De AppleMac helpdesk bellen misschien? :?

• -=*skilla*=-
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:24
dat diskje met vraagteken geeft aan dat hij geen boot op de desbetreffende schijf heeft gevonden je kunt door crtl apple c via macos cd opstarten en nieuw installeren

all people are wise untill they speak

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geen cd of cd-rom in de laptop. Weet jij waar er software staat, zodat ik dat op schijfje kan zetten, en dat hij dat draait?

• RVW
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-08 13:10

RVW

Als er dat icoontje met een vraagteken verschijnt kan de Powerbook z'n systeemmap niet vinden, of doet de harde schijf het misschien niet.

Als je nog ergens opstartdiskette's heb liggen, dan moet je die in de floppydrive steken. Als het goed is start ie dan op. Beter is nog om de originele installatiedisks te hebben en daarmee een nieuwe systeemmap te installeren.

Als je geen systeemschijven meer hebt liggen waarmee je een nieuw systeem kunt installeren moet je een macdealer langs gaan en vragen of ze een volledige versie (dus geen upgrade) van MacOS 7.6.1. voor je hebben, dat is de laatste versie die nog werkt op je Duo.

Kan ook zijn dat de harde schijf kapot is...

Beste kun je dus even langs een macdealer met een TD gaan, zoals Machouse in Woerden (www.machouse.nl)

• RVW
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-08 13:10

RVW

Of als je toevallig een andere mac met een snelle internetverbinding hebt kun je hier gratis MacOS 7.5.3 downloaden:

ftp://ftp.apple.com/Apple_Support_Area/Apple_Software_Updates/English-North_American/Macintosh/System/Older_System/System_7.5_Version_7.5.3/

En dan hiermee upgraden naar 7.5.5:

ftp://ftp.apple.com/Apple_Support_Area/Apple_Software_Updates/English-North_American/Macintosh/System/System_7.5.5_Update/

Wel een werk om te downloaden, maar wel helemaal gratis.

• sjuk425
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

sjuk425

blah.

Waauw, een duo 230, wat moet je daar nu nog mee?
Ik heb er hier ook nog eentje liggen en ook nog een Duodock 2 en een klein SCSI dockje en een floppy+dockje.
Heb je interesse? mail me dan ff.

Verwijderd

Topicstarter
Hoe past dat dan op een diskette? CD-ROm heb ik niet hierop.

• sjuk425
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

sjuk425

blah.

Op donderdag 17 januari 2002 20:24 schreef romke19 het volgende:
Hoe past dat dan op een diskette? CD-ROm heb ik niet hierop.
Via een externe cd speler.
Maar dan moet je wel een Duodock of Minidock hebben om je duo in te prikken.
Of ff van een floppy booten en je duo in een netwerk hangen en alles erop zetten via appletalk.
Pagina: 1