Hi iedereen!
Op een site van mij hebben mensen de mogelijkheid een startpagina aan te maken. De startpagina bestaat uit 2 frames. De linkerframe wordt door ons verzorgd, de rechterframe is instelbaar (welke pagina geopend moet worden). echter, wanneer iemand daar een pagina instelt die zich automatisch "pop-upt" dmv een javascriptje (in het geval van dit voorbeeld heb ik Startpagina even als voorbeeld gebruikt, die hebben zo'n J-script), dan wordt onze hele startpagina weggevaagd, en heeft de gebruiker niet eens de mogelijkheid zijn startpagina te herstellen. (linkerframe, waar de opties ook inzitten, wordt ook niet meer zichtbaar..)
Daarom hebben we het onderstaande script bedacht wat prima werkt in Opera en Netscape. Een after-popupje wanneer de pagina zich unloadt in bepaalde tijd. Echter, het werkt niet in Internet Explorer! Wat is er fout aan het script?
grtx,
danny
Op een site van mij hebben mensen de mogelijkheid een startpagina aan te maken. De startpagina bestaat uit 2 frames. De linkerframe wordt door ons verzorgd, de rechterframe is instelbaar (welke pagina geopend moet worden). echter, wanneer iemand daar een pagina instelt die zich automatisch "pop-upt" dmv een javascriptje (in het geval van dit voorbeeld heb ik Startpagina even als voorbeeld gebruikt, die hebben zo'n J-script), dan wordt onze hele startpagina weggevaagd, en heeft de gebruiker niet eens de mogelijkheid zijn startpagina te herstellen. (linkerframe, waar de opties ook inzitten, wordt ook niet meer zichtbaar..)
Daarom hebben we het onderstaande script bedacht wat prima werkt in Opera en Netscape. Een after-popupje wanneer de pagina zich unloadt in bepaalde tijd. Echter, het werkt niet in Internet Explorer! Wat is er fout aan het script?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
| <html>
<head>
<title>Startpagina</title>
<script language='JavaScript'>
<!--
datum = Date();
timestamp = Date.parse(datum);
function checkUnFrame()
{
datum = Date();
timestamp2 = Date.parse(datum);
var delta = timestamp2-timestamp;
if (delta < 3000) {
window.open('reset.php3', 'reset', 'width=300,height=300');
}
};
//-->
</script>
</head>
<frameset cols='290,*' frameborder='no' border='0' framespacing='0' onUnload='checkUnFrame();'>
<frame name='userlinks' src='about:Hier%20komt%20onze%20linkerframe' scrolling='auto' frameborder='no' noresize>
<frame name='userrechts' src='http://www.startpagina.nl/' marginwidth='35' scrolling='auto' frameborder='no' noresize>
</frameset>
<noframes>
<body>
</body>
</noframes>
</html> |
grtx,
danny
[[ the key to all my answers, are her eyes ]]