Ongeveer een maand geleden had onze afzuiging in de keuken het begeven. De reparateur kwam er bij en constateerde dat het hele zootje vervangen moest worden. Toen ik dit hoorde dacht ik meteen: Leuke FAN?
(niet voor altijd, maar meer als experiment). Gister kwam de fabrikant eindelijk een nieuwe installeren en kon ik de oude krijgen. Het probleem zat waarschijnlijk op de printplaat van de afzuiging, aangezien daar nogal wat brandplekken op zitten. Nadat ik al het stof eraf had gekregen en onnodige onderdelen eraf had gesloopt, heb ik Hielko (T.net Crew) gevraagd of ie ff wat fotos kon maken
. THX Hielko! Omdat @home er gisteren helemaal uit lag (hier in de straat) kon ik dit niet uppen en had hij genoeg tijd om ff langs te komen
.
Shot fan vd ene kant:

Shot fan vd andere kant:

Voordat ik de fan op 230V zet wil ik graag eerst ff wat advies over de onderdelen die er nu nog van over zijn. Ik bedoel, wat het zijn en of ze ook nodig zijn. De draden van de fan heb ik bij het maken van de fotos niet vast zitten aan de rest.
Overzichtje van wat er over is aan draden enz:

Van de volgende onderdelen zou ik eigenlijk wel willen weten of het nodig is dat die er nog aan blijven zitten. Van de condensator lijkt het me wel slim, maar ik wel zekerheid hebben.
Zekering of zo? (aangesloten op de zwarte stekker):

Condensator:

??? is het nodig? (aangesloten op de zwarte stekker):

De printplaat:

Vage weerstand van 110 Ohm (aangesloten op de zwarte stekker):

Voor de rest van de fotos kun je hier kijken:
Ff voor de duidelijkheid. De dikke zwarte kabel ging naar de printplaat waar de snelheid van de fan geregeld werd. De dikke witte kabel gaat gewoon naar het stopcontact (230V~50Hz). Aan de fan zelf zitten drie draadjes. Een zwarte, blauwe en een bruine. De bruine is op de condensator aangesloten. De bruine draad van het stopcontact is op de andere kant van de condensator aangesloten. De zwarte draad van de fan is direct aangesloten op de bruine draad van het stopcontact. De blauwe draad van de fan gaat naar de stekker van de printplaat. Die is waarschijnlijk dus voor de rpm van de fan.
Dit zijn dus mijn vragen:
-Zijn al die onderdelen nodig?
-Hoe kan ik de fan rpm regelen?
-Kan de fan gewoon op 230V aangesloten worden?
-Iemand tips?
Shot fan vd ene kant:

Shot fan vd andere kant:

Voordat ik de fan op 230V zet wil ik graag eerst ff wat advies over de onderdelen die er nu nog van over zijn. Ik bedoel, wat het zijn en of ze ook nodig zijn. De draden van de fan heb ik bij het maken van de fotos niet vast zitten aan de rest.
Overzichtje van wat er over is aan draden enz:

Van de volgende onderdelen zou ik eigenlijk wel willen weten of het nodig is dat die er nog aan blijven zitten. Van de condensator lijkt het me wel slim, maar ik wel zekerheid hebben.
Zekering of zo? (aangesloten op de zwarte stekker):

Condensator:

??? is het nodig? (aangesloten op de zwarte stekker):

De printplaat:

Vage weerstand van 110 Ohm (aangesloten op de zwarte stekker):

Voor de rest van de fotos kun je hier kijken:
Ff voor de duidelijkheid. De dikke zwarte kabel ging naar de printplaat waar de snelheid van de fan geregeld werd. De dikke witte kabel gaat gewoon naar het stopcontact (230V~50Hz). Aan de fan zelf zitten drie draadjes. Een zwarte, blauwe en een bruine. De bruine is op de condensator aangesloten. De bruine draad van het stopcontact is op de andere kant van de condensator aangesloten. De zwarte draad van de fan is direct aangesloten op de bruine draad van het stopcontact. De blauwe draad van de fan gaat naar de stekker van de printplaat. Die is waarschijnlijk dus voor de rpm van de fan.
Dit zijn dus mijn vragen:
-Zijn al die onderdelen nodig?
-Hoe kan ik de fan rpm regelen?
-Kan de fan gewoon op 230V aangesloten worden?
-Iemand tips?
Het is lastig om je specs up to date te houden