Toon posts:

Openen .exe en een html doc

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal ik zoek een manier om met een button zowel een exe file te starten als een nieuw html document te openen.Ik heb her en der wel wat scripjes gevonden maar ben er niet helemaal uitgekomen.

Frank

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Een batch bestandje maken?

copy con Bla.bat
iexplore.exe
echo. > bla.html

Of bedoel je het niet zo?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Ja sorry ik ben een beetje vaag geweest denk ik...

Ik wil vanaf een website met een button een Matlab exe file late runnen, tegelijkertijd moet er bij het drukken op die button een ander html document worden geopent (hierin staat een plaatje dat die exe genereert)... Zo wat duidelijker hoop ik???

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13-09 17:41
Lijkt het jou nou slim om de mogelijkheid te hebben vanaf een webpagina bestanden op je pc uit te voeren?
Mij niet, daarom zit die mogelijkheid er officieel ook niet in.

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Dan kom je weer op het standaardverhaaltje:

Maak een button die format c: + zooi execute.

• MikeN
Overigens is het indirect wel mogelijk. Als je nou een lege template hebt van Mathlab, die upload je ook en dan stel je bij mapopties>bestandstypen in dat ie die automatisch moet openen bij downloaden, dan lukt het.

Dan kun je die html pagina erbij krijgen door eerst de html pagina te laten openen en daarin een refresh te zetten naar de template van mathlab.

• chris
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-03-2022
Ik denk helaas voor de topicstarter niet dat dit mogelijk is, maar wat wil je nou eigenlijk precies? Vanaf een htmlpagina een exe op de pc v/d client laten runnen?

Verwijderd

Topicstarter
Ok nog duidelijker:

In Matlab zijn er een aantal functies geschreven die grondwaterstands fluctuaties kunnen voorspellen met bepaalde data!

Wij willen die voorspelling functionaliteit in een webbrowser inbouwen, zodat mensen online kunnen kijken naar een grafiekje naar hun keuze!!
Die grafiek wordt dat een van de matlab functies gengeneert en wordt in een dir gezet.

Dus wat wil: online die matlab functies aanroepen d.m.v van matlab executable en een html pagina oproepen met dat gemaakte grafiekje. Dat alles met een druk op een button!!

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 17 januari 2002 20:51 schreef dev-null het volgende:
Ik denk helaas voor de topicstarter niet dat dit mogelijk is, maar wat wil je nou eigenlijk precies? Vanaf een htmlpagina een exe op de pc v/d client laten runnen?
Nee vanaf een html pagina een exe op een server runnen natuurlijk

• MikeN
Op donderdag 17 januari 2002 21:18 schreef Charliee het volgende:

[..]

Nee vanaf een html pagina een exe op een server runnen natuurlijk
Is het een WinNT/2K/XP server met ASP ondersteuning, in dat geval moet het volgens mij wel mogelijk zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 17 januari 2002 21:19 schreef MikeN het volgende:

[..]

Is het een WinNT/2K/XP server met ASP ondersteuning, in dat geval moet het volgens mij wel mogelijk zijn.
Van dat soort zaken weet ik dus niet zoveel af, ik zoek een oplossing. Elke oplossing is welkom

• MisterData
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-09 20:23
Een exe starten op de server kun je toch gewoon doen met CGI :?

Of vanuit een PHP/ASP paginaatje iets runnen :)

Verwijderd

Kun je niet een button maken die linkt naar een html file en een onClick event handler heeft die die exe opent? Moet mogelijk zijn volgens mij, alleen weet ik nix van JavaScript...

• MikeN
Op donderdag 17 januari 2002 21:50 schreef Egrimm het volgende:
Kun je niet een button maken die linkt naar een html file en een onClick event handler heeft die die exe opent? Moet mogelijk zijn volgens mij, alleen weet ik nix van JavaScript...
Het gaat hier om starten op de server. En javascript kan geen bestanden uitvoeren op de client hoor, gelukkig niet.

Verwijderd

Als je normaalgesproken een link naar een .exe file aanklikt (of het nou op de server of de client is) vraagt 'ie toch of je 'm wilt runnen? Dan moet dat met een JavaScript eventhandler toch ook kunnen?

• MikeN
Op donderdag 17 januari 2002 21:53 schreef Egrimm het volgende:
Als je normaalgesproken een link naar een .exe file aanklikt (of het nou op de server of de client is) vraagt 'ie toch of je 'm wilt runnen? Dan moet dat met een JavaScript eventhandler toch ook kunnen?
Jah, maar 1: het bestand staat op de pc zelf.
2: de client moet klikken en de server moet runnen, ff wakker worden Egrimm....

Verwijderd

W00ps sorry :(

Dacht toch dat ik 't goed gelezen had, mijn fout.

Misschien kan het dan met een CGI script? *hoopt niet nog meer domme opmerkingen te maken*

Verwijderd

Topicstarter
Als iemand een pasklare oplossing heeft houdt ik mij aanbevolen

• MikeN
Op donderdag 17 januari 2002 22:00 schreef Charliee het volgende:
Als iemand een pasklare oplossing heeft houdt ik mij aanbevolen
Dan mag van mij nu dit topic dicht, wegens een scriptrequest.

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-08 13:53

chem

Reist de wereld rond

pasklaar schmassklaar
doe zelf eens wat.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.