Toon posts:

Unreal Tournament traag en lelijk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een pentium 4 en een geforce2 met 64mB ram, daar zou Unreal toch heel goed op kunnen draaien lijkt me. Maar al bij de start gaat het fout. De muis gaat echt traag en ik krijg een lelijke pixelvorming en een resolutie van 640*480, en als ik video device detecteer dan vind die de videokaart wel maar schijnbaar doet ie er niks mee.
Help, want ik heb juist Unreal geinstalleerd om te oefenen voor UT2. Ik heb het altijd een kutspel gevonden totdat ik de screens van UT2 zag :P

Verwijderd

Heb je zelf al de opties voor Videokaart geprobeert intestellen?

• lawtshjj
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-10 09:11
Jah misschien helpt et als je ff in de preferences je resolutie op 1600x1200 zet, 32 bit kleuren, texture detail op high en skin detail ook. Mouse speed kan je daa rook ergens instellen.

• Tcq
  • Laatst online: 23:18

Tcq

Hebbie 'm niet per ongeluk op software mode gezet?
Probeer eens OpenGL, software mode draait hier nl net zoals het bij jou draait.

Row row row your boat, quickly down the stream, see a croc and shit yourself, don't forget to scream!

• Tcq

Tcq

Jah misschien helpt et als je ff in de preferences je resolutie op 1600x1200 zet, 32 bit kleuren, texture detail op high en skin detail ook. Mouse speed kan je daa rook ergens instellen.
:P

Row row row your boat, quickly down the stream, see a croc and shit yourself, don't forget to scream!

Verwijderd

je kan de opties voor de videokaart ook instellen voordat je het spel start toch? Er komt als het goed is een venster waarmee je dat kan als je de cd erin stopt

Verwijderd

Topicstarter
Veel humor hier, en ondertussen kan ik niet Unreallen.
Geforce en openGL?? Geforce is toch een direct3d kaart.
Ik heb van alles geprobeerd niks helpt, ook de nieuwste drivers niet.

• Tcq

Tcq

Mijn Geforce2MX/MX400® Is ook een direct3d kaart, toch?
Maar dat betekent nog niet dat je ut niet in OpenGL kan draaien, doe ik ook en is veel sneller dan direct3d.

Verwijderd

Topicstarter
Thanks, dat heb ik dus net uitgeprobeerd, maar ik begrijp nog steeds niet waarom het zo lelijk is?
Het is nu niet meer traag als openGL.

• sMb.Blade
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-05-2024
uhm dit heb ik ookes gehad ;)

1.Install directX8.1 (heb je die al gewoon noges doen)
2.Reinstall UT
3.Start ut, als het goed is vindtie dan je kaart wel, en zo niets dan installeer je detonator xp/98 enz
4.Dan noges UT starten dan moetie het zien (en anders handmatig op Direct3d zetten)
5.Fraggen maar :)

OpenGL kan op alle Geforce kaarten, is vet stabieler maar minder instelbaar en is vet donkerder vandaar UT gewoon op direct 3d

Meest beste instellingen zijn :

800*600
alles high
16 bit
fov 110
Decals uit
Dynamic Lighting on
en ShinySurfaces uit
en NoFractal Animations op TRUE

heb ik ook zo, speelt het lekkerste :) Ongeacht welke kaart je hebt ;))

Verwijderd

Een GeForce doet 3D3 en OpenGL hoor.

Hoe wou je anders Quake spelen bijvoorbeeld? Of Serious Sam. Of RTCW.

Verwijderd

Je hebt het hier over Unreal. Bedoel je daarmee de gewone Unreal mee of Unreal Tournament. Als je de gewone bedoelt snap ik waarom je die problemen hebt, daarvoor heb je de nieuwste patch nodig voor direct3d support (ook openGL is included maar niet aan te raden). Als het UT is dan zou ik ook zeggen download de nieuwste patch die ondersteund nu namelijk veel beter Gforce kaarten. Direct3d is de beste en snelste mode daarvoor. Zorg ook ff dat je de nieuwste NVIDIA drivers hebt.

• Saekerhett
  • Laatst online: 17:06
Op vrijdag 18 januari 2002 01:02 schreef ctrl-alt-delete het volgende:
Je hebt het hier over Unreal. Bedoel je daarmee de gewone Unreal mee of Unreal Tournament. Als je de gewone bedoelt snap ik waarom je die problemen hebt, daarvoor heb je de nieuwste patch nodig voor direct3d support (ook openGL is included maar niet aan te raden). Als het UT is dan zou ik ook zeggen download de nieuwste patch die ondersteund nu namelijk veel beter Gforce kaarten. Direct3d is de beste en snelste mode daarvoor. Zorg ook ff dat je de nieuwste NVIDIA drivers hebt.
Check topic-titel :z :)

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:02

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Op vrijdag 18 januari 2002 00:35 schreef sMb.Blade het volgende:
Meest beste instellingen zijn :

800*600
alles high
16 bit
fov 110
Decals uit
Dynamic Lighting on
en ShinySurfaces uit
en NoFractal Animations op TRUE

heb ik ook zo, speelt het lekkerste :) Ongeacht welke kaart je hebt ;))
Dus jij wilt zeggen dat dat beter speelt dan:

Open GL
1280x1024
alles high
32 bit
fov100
Detailed (cd2) textures ?

Kweet niet hoor, maar op een of andere manier wil ik niet met je ruilen :P

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Verwijderd

Geen last van gehad met mijn Geforce 2 mx speelde altijd op 1024x786 met alles high etc... gewoon D3D en nu heb ik helemaal geen last van een traag of lelijk spel met me Geforce 3

Verwijderd

1600*1200
Direct 3D
2X AA

Loopt nog goed met 16 spelers >:)

Sie sig voor specs/

Verwijderd

Op vrijdag 18 januari 2002 09:05 schreef Shaggy16 het volgende:
1600*1200
Direct 3D
2X AA

Loopt nog goed met 16 spelers >:)

Sie sig voor specs/
heb je nooit ut zien spelen >:)

Verwijderd

Op vrijdag 18 januari 2002 09:06 schreef MaXxX het volgende:

[..]

heb je nooit ut zien spelen >:)
Je was al d00d voordat je me zag in UT vandaar......... >:)

Verwijderd

Op vrijdag 18 januari 2002 09:06 schreef Shaggy16 het volgende:

[..]

Je was al d00d voordat je me zag in UT vandaar......... >:)
Vanavond Vs mij ??? kijken wat je dan zegt :9

Verwijderd

Gegh, die van mij draait gewoon lekker op 1024*768 met 32 bits kleuren
Rendering=OpenGL.Renderdevice

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:02

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Draaien jullie ook cd2 textures?

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Verwijderd

Ik draai hem op 1600x1200x16 en details op high... loopt gewoon goed... Voodoo en UT is een magische combo >:)

• sMb.Blade
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-05-2024
Op vrijdag 18 januari 2002 09:03 schreef Meelobee het volgende:

[..]

Dus jij wilt zeggen dat dat beter speelt dan:

Open GL
1280x1024
alles high
32 bit
fov100
Detailed (cd2) textures ?

Kweet niet hoor, maar op een of andere manier wil ik niet met je ruilen :P
Uhm heb het niet over de kwaliteit/mooiheid...het gaat er om dat als je FFA (FreeForAll) of TDM bijvoorbeeld in Liandri met 12 man ofzo...dat je fps dan nog steeds NIET onder 100/80 of wat dan ook komt....altijd constante FPS is heel heel belangrijk voor je upload enzo feeling...

Namelijk met netspeed 10000 (ongeveer 10kb up) is je maximum van ik meen 170 FPS ofzo...want bij netspeed 3000 is je max fps 48-50...dat wordt vergrendeld...elke keer als een frame zeg maar gerenderd is...wordtie verstuurd...want als je maar 3kb up heb zeg maar (chello s'avonds) kanie niet zo veel versturen vandaar dat je maar zo weinig fps kan.

En daarom spelen alle goeie/top UTers het zo snel mogelijk maar dan wel met textures high want dat speelt gewoon relaxder.

Sowieso openGL is kut want het is vet vet donker....gewoon direct 3d rulez (3dfx is het beste met ut maar ok)
----------------------------------------------------------
Op vrijdag 18 januari 2002 09:43 schreef Headbanger het volgende:
Ik draai hem op 1600x1200x16 en details op high... loopt gewoon goed... Voodoo en UT is een magische combo >:)
idd 3dfx rulahhh ;)

• Maximize
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
ik draai op mijn systeempje 1024x768 alles high met deze opengl instellingen (gebruiken detail textures, dus wel ff installeren die dingen):
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
[OpenGLDrv.OpenGLRenderDevice]
RefreshRate=85
UseTrilinear=True
UseS3TC=True
UseTNT=False
LODBias=0.000000
UseMultiTexture=True
UsePalette=True
UseAlphaPalette=False
Coronas=False
HighDetailActors=True
MaxAnisotropy=0
AlwaysMipmap=False
UsePrecache=False
SupportsLazyTextures=False
Translucency=True
VolumetricLighting=True
ShinySurfaces=True
Coronas=False
DetailTextures=False
DescFlags=0
Description=NVIDIA GeForce2 MX/MX 400(of whatever natuurlijk)
GammaOffset=0.000000
MaxLogTextureSize=0
MinLogTextureSize=0
MaxLogVOverU=0
MaxLogUOverV=0
MaxTMUnits=0
DisableSpecialDT=False
UseFilterSGIS=False
Use4444Textures=False
UseVertexSpecular=False
ShareLists=False

dat zijn dé instellingen voor UT in openGL ..voor mij dan :)
je kunt ook bijv. coronas (lensflares) nog true zetten, maar dat is zo irritant als er online net iemand in een corona staat en je ziet em niet :P

dus gewoon ff dit stukje code in the unrealtournament.ini erover heen plakken en ff proberen :)

+ mijn Viper2 was ook wel aardig met UT :)
Pagina: 1