Toon posts:

Kan de brandsnelheid niet aangeven.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Allemaal.

Nou zit met hetvolgende probleempje:

Heb een Plextor 24/10/40 gekocht, superding, brandt perfect, ik fikte , voor even te testen, met plextools, dus cd copy, perfect.

Maar nu installeer ik nero burning rom, hij vind hem, natuurlijk, maar ik kan de brandsnelheid niet aangeven, hij geeft dus de write speed niet weer.

Kan iemand mij helpen???

Verwijderd

Als "CD schrijven" (die knop met de vlammetjes) doet, krijg je het venster CD schrijven en daarin kun je je brandsnelheid aangeven.

Verwijderd

Bedoel je dat je het programma niet begrijpt waar je moet zoeken of dat het write-speed boxje disabled is?

Verwijderd

Topicstarter
Nee, ik werk al heel lang met nero, maar als ik dus een cd fik kan ik de write speed aangeven, 2x 8x 4x of wat dan ook, maar nu kan ik dus geen aangeven sinds ik die nieuwe heb.

Maar ik ben er denkelijk al uit, namelijk, volgens de site ondersteund nero deze plextor vanaf versie 5.5.?.?

? staat voor, ik weet het even niet meer.

Maar in iedergeval, ik ga dan maar even de nieuwe nero halen.

Toch bedankt, en ik laat even weten of het werkt.

Greetz.

Verwijderd

Mmmmmmmm Vreemd. Ik heb precies dezelfde plextor en ook nero geinstalleerd en ik kan de brandspeed wel aangeven. Het enige dat ik niet kan aangeven is 8 speed terwijl jawel mij cd-r 8 speed zijn. Maar 2, 4, 12, 16 en 24 speed kan ik dus wel aangeven.

Misschien opnieuw installeren. Het is maar een kreet.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik weet dat de versie die ik gebruikte voor mijn Sony (5.5.3.0 geloof ik) niet werkte met de Plextor.
de plextor nero geinstalleerd en toen werkte het wel

Verwijderd

Topicstarter
Yep, zoals ik al zei, het ligt aan de versie.
Heb nu de nieuwere versie die hem zou ondersteunen volgens plextor, en ja hoor, hij doet het.

Verwijderd

Ik heb de nieuwe Philips cd-brander CDD7052 en kan ook geen brandsnelheid instellen. In m'n andere PC is dat met een Lite-On brander nooit een probleem geweest.

Ik heb nu al 2 versies van Nero geprobeerd (5.5.9, 5.5.10), maar dat helpt niks.

Zou het ook aan de Verbatim cd-r's kunnen liggen?

Komt overigens nog bij dat de laatste 4x dat ik een data-cd wilde branden Nero wel aangaf dat'ie aan het branden was incl. de melding 'burn process completed succesfully', maar dan blijkt later dat de betreffende cd gewoon nog leeg is!
Pagina: 1