Toon posts:

Unreal tournament en radeon?

Pagina: 1
Acties:
  • 129 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan om een ati radeon tekopen
7500 of de 8500 mijn vraag is nu
kan ik de extra textures gebruiken in unreal tournament met een ati radeon door middel van OpenGL
heeft iemand hier al ervaring mee?

greetz 3Clips

Verwijderd

Doe het NIET ik heb die van mij ook al weg gedaan alleen maar gelazer met slecht beeld geen beeld strepen over beeld.

Koop dan liever gewoon een GF2 werkt veel beter.

UT :9~

Verwijderd

koop een GF2 of 3, die werken veel beter met dat soort spellen. (maarja das een mening)

Verwijderd

of een voodoo kaart nog beter heb nog wel een voodoo 5500 te koop :)

• yGiDoRp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 18:37

yGiDoRp

Sawasdee

Op donderdag 17 januari 2002 19:23 schreef TheOSMan het volgende:
koop een GF2 of 3, die werken veel beter met dat soort spellen. (maarja das een mening)
Precies, en geen feit. wat wel een feit is, is dat een Radeon een veel mooier beeld weergeeft. Mensen met een G-Force die mijn beeld zien zeggen altijd wow wat ziet het er bij jou mooi uit.

Maar het ideale kaartje voor UT is natuurlijk een 3Dfx Voodoo 5500. Glide !

Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT

Verwijderd

Glidekaarten zoals voodoo 5 zijn het best voor UT...Gf2's doen het ook heel goed, net als gf3's natuurlijk. Radeon weet ik niet, maar het is geen spel especially voor de Radeon!

Verwijderd

Ik heb Radeon8500 met XP1800+ en het draait gewoon lekker, 1280*1024, alles high (voor zover dat kan) en ik heb ergens ingesteld dat ik die textures gebruik (zie zelf geen verschil ofzo). Zodra het soepel loopt interesseert het toch niet meer of een oud spel op 60fps of 120fps loopt. Alleen bij nieuwere spellen is dat erg belangrijk (en bij die quake3 bug (toch?)) want die spiegelen een beetje de toekomst af.

• David
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-07 11:19
Met m'n Radeon 8500 en AthlonXP 1700+ schop ik het in 1600x1200 alles op z'n hoogst tot zo'n 80 fps

Het ziet er met Direct3D flex uit, dus waarom niet? Voor de andere spellen moet je die Radeon ook niet links laten liggen.

Voor UT heb je trouwens meer aan een snellere CPU

Dato DUO synth voor twee

• dribbel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06:08
Extra textures?

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:48

AMDFreak

Intel is zo..

Ga gewoon voor die Radeon 8500..
Moet je Computer totaal! van deze maand lezen (Februari) daarin staat dat de GF3 i200 slomer is dan de Radeon 8500 maar de GF3 i500 is weer sneller dan de Radeon 8500 (ach.. zou jij het verschil merken?)

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35 | Kia EV3 GT-BusinessLine 83kWh

• David
  • Laatst online: 05-07 11:19
Op donderdag 17 januari 2002 21:39 schreef InterFreak het volgende:
Moet je Computer totaal! van deze maand lezen (Februari) daarin staat dat de GF3 i200 slomer is dan de Radeon 8500 maar de GF3 i500 is weer sneller dan de Radeon 8500 (ach.. zou jij het verschil merken?)
Sorry, maar echte tweakers lezen de C!T niet. Pluk gewoon alles van Tweakers!

Die Radeon is soms zelfs sneller dan de GF3 Ti500, vooral met de nieuwste drivers.

:9~ 8273 3DMark2001's (specs: zie sig, Athlon1700+@1466)

Dato DUO synth voor twee

• Barreljan
  • Laatst online: 14-08 15:52

Barreljan

...Zoom-Zoom...

Op donderdag 17 januari 2002 20:12 schreef CB het volgende:
Glidekaarten zoals voodoo 5 zijn het best voor UT...
....
dat is helemaal correct! Voodooo en UT for Live!

Time Attacker met de Mazda 323F 2.5 V6 J-spec | PV output

• kNarf_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-09-2024
Ook al zou de Radeon minder presteren in UT, in UT2 dat er aan zit te komen doet ie het vast beter :o

Verwijderd

Op donderdag 17 januari 2002 21:59 schreef Frank128 het volgende:
Ook al zou de Radeon minder presteren in UT, in UT2 dat er aan zit te komen doet ie het vast beter :o
Mjah, als je zo denkt kan je beter wachten tot UT2 uit is en dan een videokaart kopen die daar het beste mee werkt :)

• geforce5_guy
  • Niet online
met mijn specs haal ik ook 80+ Frame A Sec.

1600x1200-32-bit (dit was in win98, heb nu winXP)

Verwijderd

De keus welke kaart je wil moet je toch zelf bepalen.
In de meeste benchmarks verslaat de radeon de GF3Ti500 niet op alles door zijn wat slechtere drivers.
Maar zodra de drivers wat regelmatiger verschijnen en beter worden dan is het een echte gf3 killer.

ik had zelf een gf3ti200 maar 3d was kapot ik kon niet kiezen ze hadden niks anders meer dus heb ik de radeon8500 genomen en wat denk je scherp beeld mooi beeld en hele gafe weergave bij UT wat ik elke dag speel :)

Meeste kun je trouwens bij toms hardware test lezen daar is die getest vs een gf3 ti500 en hij wint :)

maar de keus ligt bij jezelf lees de reviews en bepaal daarna wat je wil :)

• salvador4
  • Laatst online: 16-08 15:17
1600*1300*32max in deck16 met 10 bots gemiddeld 120/130fps na 10 min spelen
en uitschieters tot 180fps in direct 3d

radeon 8500, snel en goedkoop.

• pt0x
  • Laatst online: 03-01-2025

pt0x

Why are we here..

hehe laat me niet lachen..
gister in grinder een war 4x4 liep ff tegen een muur aan had gelijk 404fps!!!! ja het klinkt als bullshit maar
ik zal vanavond ff een shot posten >:)

als ik gewoon loop in deck heb ik standaard al 200 fps gemiddeld

het laagste wat ik haal is 110 zo'n beetje

G-FORCE 2 POWER >:) >:) >:)
btw dit is in opengl met alles op high 32bit 1024x768

maarja jij hebt hem op 1600x1300 staan dat kan mijn monitor niet aan :(

• Boomrups
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-10-2025
Uhm.......Jeff_P?

Je zou kunnen overwegen om Vsync es aan te zetten. Dat zorgt er voor dat je framerate niet hoger komt dan de refreshrate van je monitor. Ik heb het ook bij een vriend van mij gemerkt dat alles dan toch wel wat smoother gaat, en dat je dan geen beeldvervorminkjes krijgt.
Raar maar waar, je merkt gewoon dat het wat lekkerder loopt.

• Le_Freak !
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-08 18:15
Op donderdag 17 januari 2002 21:39 schreef InterFreak het volgende:
Dit vindt ik een hele zinnige opmerking, ik kan hem zelfs nog aanvullen met het feit dat hij het verschil wel degelijk gaat merken,namelijk in de prijs ;)

oh ja, ik heb zelf ook de 8500 en speel echt alle spellen ermee.

Specs

Verwijderd

Topicstarter
"Glidekaarten zoals voodoo 5 zijn het best voor UT..."
voodoo 3 en 5 al gehad

heb nu een Geforce2ti van hercules onder opengl met s3tc aan
dat beeld is gewoon te bruut voor woorden

maar de radeon 8500 spreekt me aan vanwege dualhead functie
en de betere beeld kwaliteit (van hooren zeggen ten opzichte van een geforce)
"Voor UT heb je trouwens meer aan een snellere CPU"
een amd 1600xp lijkt me toch redelijk genoeg :9

daarbij aan 100 fps of 200 fps heb ik weinig want dat verschil zie je toch niet maar kwaliteit zie je wel .

in ieder geval bedankt ik koop wel een radeon 8500 om te kijken wat de prestaties en beeld kwaliteit zijn valt het tegen dan maar omruilen tegen een geforce 3 ti 500

• salvador4
Op vrijdag 18 januari 2002 08:16 schreef Jeff_P het volgende:
hehe laat me niet lachen..
gister in grinder een war 4x4 liep ff tegen een muur aan had gelijk 404fps!!!! ja het klinkt als bullshit maar
ik zal vanavond ff een shot posten >:)

als ik gewoon loop in deck heb ik standaard al 200 fps gemiddeld

het laagste wat ik haal is 110 zo'n beetje

G-FORCE 2 POWER >:) >:) >:)
btw dit is in opengl met alles op high 32bit 1024x768
tja 1027*768*32
slechts 404fps tegen een muur >:) ??
Afbeeldingslocatie: http://www.cybercomm.nl/~qual/got/ut2.gif

vliegen in deck?
Afbeeldingslocatie: http://www.cybercomm.nl/~qual/got/ut1.gif
(sorry voor de grootte)

Verwijderd

Op donderdag 17 januari 2002 19:25 schreef yGiDoRp het volgende:

[..]

Precies, en geen feit. wat wel een feit is, is dat een Radeon een veel mooier beeld weergeeft. Mensen met een G-Force die mijn beeld zien zeggen altijd wow wat ziet het er bij jou mooi uit.

Maar het ideale kaartje voor UT is natuurlijk een 3Dfx Voodoo 5500. Glide !
Ik wil niet vervelend zijn hoor, maar de ATi radeon 8500 is veel sneller (hogere core en mem. snelheid) alleen de drivers zijn brak (in vergelijking met een Geforce 3 (of ti serie)

Verwijderd

gf3-ti200 lekker niet zo duur maar prachtig beeld, ik heb een hercules en die demo's zijn :9

Verwijderd

Als je 600 FPS hebt, zet dan ook alles aan, nu zie je die lelijke kartellijnen, antialiasing staat sowieso uit..
en je bent nog niet ready... scheelt weer textures voor spelers....

geforce tweak alles aanzetten, behalve vsync, en je zit weer op 100fps, wedden?! gezien je systeempje

• salvador4
Op vrijdag 18 januari 2002 13:52 schreef sbronsge het volgende:
Als je 600 FPS hebt, zet dan ook alles aan, nu zie je die lelijke kartellijnen, antialiasing staat sowieso uit..
en je bent nog niet ready... scheelt weer textures voor spelers....

geforce tweak alles aanzetten, behalve vsync, en je zit weer op 100fps, wedden?! gezien je systeempje
ik denk dat deze reactie op mijn screenies bedoelt zijn; zoals je een paar post hoger kan lezen draai ik ook nooit op deze resolutie en met lelijke kartel lijnen dit is alleen een vergelijking tegen die gast die zegt dat ie 400fps haalt tegen een muurtje..

enne, wat de hell moet ik met een geforce tweak met een radeon?? meer dan 100fps haal ik overigens makkelijk op 1600*1200..

Verwijderd

dat haal ik nog met m'n athlon 1300 (geen 1300+, gewoon ECHT 1333 mhz... :P ) en mn gf3ti500. dus jouw raddeon moet dat ook doen ja. en hop, t is bewezen :)

de radeon heeft alle hardware mee over de gf3. zodra de drivers goed worden (niet echt een sterk ATI punt maar we geven ze t voordeel van de twijfel) dan gaat ie mn gf3 voor lul zetten.

maar de vraga was dus of een radeon goed was voor UT.
ja. ik heb kennissen zat met radeons die gewoon UTen op hoge resoluties en blij zijn ermee.

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

edit:

Oeps... verkeerd gelezen.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Verwijderd

Wat een absurd hoge framerates hier man! Kheb hier een 1600+ @1710 met een GF2Pro @220/450. Alles max, 1280x1024 en ik haal 85 fps :( En dat met een fsb van 171. Shit man! Ik wil ook een GF3 :9

• connected
  • Laatst online: 04-02 22:07

connected

tja daarnet deed ie nog :P

ha ha die screenies zijn nep hij heeft timedemo gebruikt :)
handig he die bug >:)

zo haal ik 5000 fps op mijn voodoo5
kijk maar eens
1.start bijv. deck 16
2.open de console en typ slomo 0.1
3.zet de fps counter aan (alles is nog normaal)
3.herstart UT en start deck 16 weer
4.zet je fps counter weer aan en tadaaaa u heeft heeeeel veel fps.

• Barreljan
  • Laatst online: 14-08 15:52

Barreljan

...Zoom-Zoom...

Op zaterdag 19 januari 2002 14:11 schreef DETONATORX het volgende:
ha ha die screenies zijn nep hij heeft timedemo gebruikt :)
handig he die bug >:)

zo haal ik 5000 fps op mijn voodoo5
kijk maar eens
1.start bijv. deck 16
2.open de console en typ slomo 0.1
3.zet de fps counter aan (alles is nog normaal)
3.herstart UT en start deck 16 weer
4.zet je fps counter weer aan en tadaaaa u heeft heeeeel veel fps.
haha ja zo kan ik het ook. Op 800x600 4xFSAA en alles high toch nog 1500fps!
en dat op mijn bakkie!

Time Attacker met de Mazda 323F 2.5 V6 J-spec | PV output

• Masterdam
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-08 20:02

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Een Videokaart koop je niet voor UT, tenzij je nu nog steeds een Glide kaartje wil kopen. Met een Radeon zul je UT gewoon mooi en vloeiend kunnen spelen en met een GF2/GF3 ook, een nieuwe videokaart koop je voor Unreal 2 :)
Als je je beeld in UT wilt verbeteren kan je een beetje kutten in UnrealTournament.ini en je videokaart settings en kijken wat het resultaat is(my way :P), of opzoeken welke settings je moet gebruiken.
Je moest volgens mij iets met compressed textures en OpenGL textures doen en mipmapping ook aanzetten voor grote afstand ofzoiets (ERG lang geleden dat ik ermee heb lopen kutten)

Specs

• FleshY
  • Laatst online: 09-01 17:53
Een radeon draait wel lekker (niet optimaal) maar om nu een nieuwe kaart alleen voor UT is niet echt rendabel. In mei komt U2 uit en een paar maand later waarscijnlijk UT2 dus ik zou kijken hoe zou die kaart daarin lopen ik denk dat de radeon en de gf3 dit wel goed moeten kunnen doen. En straks ook de gf4.

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-05 19:00
Op vrijdag 18 januari 2002 13:46 schreef JusticeFriends het volgende:

[..]

Ik wil niet vervelend zijn hoor, maar de ATi radeon 8500 is veel sneller (hogere core en mem. snelheid) alleen de drivers zijn brak (in vergelijking met een Geforce 3 (of ti serie)
Je kunt beta drivers halen bij http://www.rage3d.com/ voor de mensen die dit niet wisten.
Die beta's geven een boost van paar honderd punten in 3dmark2001 !

dikzak

Verwijderd

Ik vind het dom als je een videokaart alleen voor 1 ding koopt de Radeon 8500 is echt wel een vette Bikkel kaart en dat sommigge mensen klote kwaliteit op hun buisje hebben is Toch echt wel te danken aan hun zelf!!
Neem bijvoorbeeld altijd een van de nieuwste drivers enzo...

Maaaaar Geforce'jes zijn ook wel leuk!!

• EXCalibur_EeK
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:53

EXCalibur_EeK

[EXC]EeK

Ik heb ook een Radeon 8500 en had gewoon eens geprobeerd om in Unreal Tournament ipv OpenGl of Direct3D maar eens in GLIDE te runnen dat normaal bedoeld is voor 3Dfx kaarten. UT werkte daarmee gewoon. Ik kreeg 2 error messages dat ie de Glide drivers niet kon vinden (logisch) daarna kreeg ik dus UT in een window met GLIDE.
Heeft iemand anders dit ook geprobeerd?
(Het leek wel of het beeld een stuk beter was geworden)

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Dus krijg je gewoon software rendering in een window of zo?

Ik heb weleens compressed textures (staan op 2e cd van UT) geprobeerd met een Radeon SDR. Daarvoor moet je OpenGL als 3d standaard nemen en wat in je unrealtournament.ini file zetten. Eventueel heb je nog een andere opengl.dll nodig voor in de UT dir alleen.

De texturen waren :9~ maar de fps kelderde als een raket. 20 fps met enorme schokken, iets teveel gevraagd van de SDR dus. Een buddy met een Radeon 64mb DDR heeft 't echter allemaal in gang gezet zonder enige performanceverlies. Een full-blown Radeon zal waarschijnlijk prima die compressed textures op het scherm toveren.

Overigens werken compressed textures prima op de Radeon SDR bij andere spellen. Quake3 achtigen, waaronder Mohaa, lopen prima met deze texturen. In OpenGL krijg je daar ook nog eens werkelijkwaar briljante 128 bits anisotropic bij tegen inlevering van een paar fps. Texturen in de verte zien er superscherp uit, een echte aanrader. De GF3 heeft wat dat betreft wel wat ingehaald ten opzichte van de Radeon familie.

Als je alleen voor pure fps gaat, kan je wel meteen voor een GF2 gaan. Best bang for buck.
Pagina: 1