Bier, Whiskey en Metal!!
Ten eerste, heb geduld! Niet zo schoppen ajb.
Ten tweede, welk level ben je?
Ten tweede, welk level ben je?
Music Addicted
Gesummonde creatures en gasten met veel hitpoints/magic resistance laat je de liches aanvallen. Ondertussen laat je je mages/sorcerors spreuken casten die zijn protections weg halen. (Dispel, etcetera.) Dan lukt het wel.
De Demi-lich is trouwens nog ff wat anders.
Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?
Op donderdag 17 januari 2002 20:22 schreef Lord Daemon het volgende:
Gesummonde creatures en gasten met veel hitpoints/magic resistance laat je de liches aanvallen. Ondertussen laat je je mages/sorcerors spreuken casten die zijn protections weg halen. (Dispel, etcetera.) Dan lukt het wel.
Ook, SUNRAY en ANTI-EVIL magic helpen heel erg goed
Oh ja, DEMI-LICHES, raad ik ook sunray aan
DEMI-LICHES 0wnen
Vooral de ToB demi-liches zijn matig, die zijn nog bijna intelligent ook!
Maar is wel makkelijk als je ff je level geeft, want als je te laag bent ga je het niet trekken. Het zijn er trouwens wel iets meer dan 2. Denk dat je meer in de richting van 10 moet denken. Met ToB nog wel meer denk ik.
Maar is wel makkelijk als je ff je level geeft, want als je te laag bent ga je het niet trekken. Het zijn er trouwens wel iets meer dan 2. Denk dat je meer in de richting van 10 moet denken. Met ToB nog wel meer denk ik.
Music Addicted
10?!?!?!?!?Op donderdag 17 januari 2002 20:26 schreef Boekster het volgende:
Vooral de ToB demi-liches zijn matig, die zijn nog bijna intelligent ook!
damn
ik d8 dat er maar 3 waren... die in de sewers zei dat er "iets" in 3 stukken was gebroken.
Bier, Whiskey en Metal!!
Dat is Gaxx, die in 3 stuken is gebroken..Op donderdag 17 januari 2002 20:42 schreef Lord_Mithril het volgende:
[..]
10?!?!?!?!?
damn
ik d8 dat er maar 3 waren... die in de sewers zei dat er "iets" in 3 stukken was gebroken.
benen/armen, torso en hoofd dacht ik..
I want to live forever, so far.. so good.
Kangaxx, om wat prciezer te zijn.
Entja, het is in het begin ff moeilijk, maar op een gegeven moment hak je er doorheen alsof het gibberlings zijn.
Maar nou weet ik ook nog steeds niet welk level je bent.
Entja, het is in het begin ff moeilijk, maar op een gegeven moment hak je er doorheen alsof het gibberlings zijn.
Maar nou weet ik ook nog steeds niet welk level je bent.
Music Addicted
Minsc L8
Valygar L7
Jaheira L8/11
Mithril (ikke) L9 archer
Nalia L11/4
Aerie L9/9
iedereen heeft minstens een +1 wapen bij zich en mn spellcasters zijn erg zwaar op offencive spells.
Valygar L7
Jaheira L8/11
Mithril (ikke) L9 archer
Nalia L11/4
Aerie L9/9
iedereen heeft minstens een +1 wapen bij zich en mn spellcasters zijn erg zwaar op offencive spells.
Bier, Whiskey en Metal!!
Dan ga je idd dood ja, aangezien je al +2 wapens nodig hebt om een lich te raken. Ook kun je z'n spell protections nog niet nullifiën, want daar heb je breach en pierce magic voor nodig. Raad je aan om te wachten tot je level 11 a 13 bent. Dan mag je het wel gaan proberen.
Music Addicted
aha dat verklaard waarom ik op level 8 al hard dood ging tegen die beesten.
btw tegen een beholder (zit nu in die quest) maak ik daar een beetje een kans... ik heb het al eens geprobeerd door meteen te gaan hakken bij die gasten bij de ingang.. dat liep niet goed af
btw tegen een beholder (zit nu in die quest) maak ik daar een beetje een kans... ik heb het al eens geprobeerd door meteen te gaan hakken bij die gasten bij de ingang.. dat liep niet goed af
Bier, Whiskey en Metal!!
Enneh, Kangaxx is imho de moeilijkste vijand uit BG2.
Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?
pssst!
Feel free to link to this page, but not directly to the FAQs..
btw ik wil juist geen walkthrough gebruiken... ik wil allen tips
Feel free to link to this page, but not directly to the FAQs..
btw ik wil juist geen walkthrough gebruiken... ik wil allen tips
Bier, Whiskey en Metal!!
Als de liches volgens het Monstrous Manual gemaakt zijn kan je ze al wel met +1 wapens raken dus dat is niet echt het probleem. Wat erger is zijn die verdomd irritante protection spells, dus daarvoor is idd Breach nodig, een level 5 wizard spell en tevens de belangrijkste spell uit het spel. Probleem is dat als je lich zich invisible maakt je hem het target van je spells kan maken, dus heb je ook zoiets als een True Seeing spell nodig en daarvoor is Keldorn heel geschikt want die kan dat een aantal keer per dagOp donderdag 17 januari 2002 21:06 schreef Boekster het volgende:
Dan ga je idd dood ja, aangezien je al +2 wapens nodig hebt om een lich te raken. Ook kun je z'n spell protections nog niet nullifiën, want daar heb je breach en pierce magic voor nodig. Raad je aan om te wachten tot je level 11 a 13 bent. Dan mag je het wel gaan proberen.
Verder is het dan wel handig om een aantal gehaste fighters naast hem te hebben staan die zo snel mogelijk op hem in kunnen hakken als de protections weg zijn. Wat ook handig is is je party wat verspreid opstellen, zodat ze niet allemaal door spells als Meteor Shower en Symbol worden geraakt. Maar al met al is dus idd het advies van Boekster erg goed: wacht nog even tot je wat hoger level bent. En als je uiteindelijk Kangaxx gaat verslaan is een scroll Protection from Magic erg handig want anders gooit hij veel te veel Imprisonments...
Yeah well, that's just, ya know, like, your opinion, man.
thnx dan w8 ik nog wel ff ja 
btw ff een offtopic vraagje over BG2
hoe haal ik energydrains weg???
btw ff een offtopic vraagje over BG2
hoe haal ik energydrains weg???
Bier, Whiskey en Metal!!
You f00l! Kangaxx is echt gewoon veels te easy. Je laat Yoshimo 10 traps leggen, Kangaxx gaat dood en staat weer op en je laat je paladin met protection from magic scroll en Corsomyr dat geval afmaken.Op donderdag 17 januari 2002 21:10 schreef Lord Daemon het volgende:
Enneh, Kangaxx is imho de moeilijkste vijand uit BG2.
Het kost tijd maar je raakt geen hitpoint kwijt.
edit:
Restoration spells halen drains weg
lol yoshimo heb ik er niet meer bij.. de paladin heb ik net afgeslagen en die andere ben ik nog niet tegengekomenOp donderdag 17 januari 2002 21:31 schreef IceStorm het volgende:
[..]
You f00l! Kangaxx is echt gewoon veels te easy. Je laat Yoshimo 10 traps leggen, Kangaxx gaat dood en staat weer op en je laat je paladin met protection from magic scroll en Corsomyr dat geval afmaken.
edit:
maar ik ga toch weer ff yoshimo erbij halen ik heb een goede thief nodig... Nalia sucks at thieving
Bier, Whiskey en Metal!!
Jij wil Yoshimo niet in je team, eerder Jan (meer zeg ik niet ivm plot-attackOp donderdag 17 januari 2002 21:31 schreef IceStorm het volgende:
[..]
You f00l! Kangaxx is echt gewoon veels te easy. Je laat Yoshimo 10 traps leggen, Kangaxx gaat dood en staat weer op en je laat je paladin met protection from magic scroll en Corsomyr dat geval afmaken.
edit:
Jan is evil, ik hou niet van evil in BGOp donderdag 17 januari 2002 21:50 schreef Sephiroth het volgende:
Jij wil Yoshimo niet in je team, eerder Jan (meer zeg ik niet ivm plot-attack)
edit:
Psst, ik heb hem al lang uitgespeelt hoor
Jan is best wel een beetje neutralOp donderdag 17 januari 2002 21:51 schreef IceStorm het volgende:
[..]
Jan is evil, ik hou niet van evil in BG
edit:
Die protection wert idd wel bij Kangaxx, maar niet bij de 2e demi. Die naait je hele party als die erbij staat, en kan ook meleeën. Dan is ie ineens een stukje moeilijker.
Oh, dacht dat het +2 was. Nouja, my mistake. maar ik had voor invisibility altijd m'n fighter thief bij de hand, met detect illusion. Kon die ook gelijk weer gaan hakken met z'n celestial fury
Oh, dacht dat het +2 was. Nouja, my mistake. maar ik had voor invisibility altijd m'n fighter thief bij de hand, met detect illusion. Kon die ook gelijk weer gaan hakken met z'n celestial fury
Music Addicted
Die tweede demilich in ToB bedoel je? Die vond ik helemaal een eitje, gewoon keihard hakken, hij heeft maar 50 hit dus hij was dood en had maar 2 partymembers imprisoned... maar die heb je zo weer terug want je bent toch al zo'n hoog level dat je eenvoudig Freedom kan castenOp donderdag 17 januari 2002 22:18 schreef Boekster het volgende:
Die protection wert idd wel bij Kangaxx, maar niet bij de 2e demi. Die naait je hele party als die erbij staat, en kan ook meleeën. Dan is ie ineens een stukje moeilijker.
Yeah well, that's just, ya know, like, your opinion, man.
Liches in SoF waren nog best wel moeilijk (kangaxx was best makkelijk door keldorn met de Holy Avenger en zo'n immuun voor magic scroll te geven). Tegen imprisonment werkt overigens ook Spell Immunity [Abjuration] (lvl 6 mage dacht ik).
In ToB is het met een fighter gewoon op de lich aflopen en hard slaan (en een mage met breach bij je hebben voor het geval dat ze een protection from magical weapons doen). Dan zijn ze helemaal niet moeilijk meer.
In ToB is het met een fighter gewoon op de lich aflopen en hard slaan (en een mage met breach bij je hebben voor het geval dat ze een protection from magical weapons doen). Dan zijn ze helemaal niet moeilijk meer.
putStr $ map (x -> chr $ round $ 21/2 * x^3 - 92 * x^2 + 503/2 * x - 105) [1..4]
Pagina: 1