Toon posts:

IDE kabel verkeerd om maakt het wat uit?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn moederbord + geheugen heb ik net terug van Gistron. Omdat het niet werkte. Gistron heeft alleen het geheugen omgeruild.
Na alles weer te hebben ingebouwd wil mijn pc nog steeds niet werken. Dus ik heb mijn oude mobo weer teruggezet. Nu zag ik dat mijn mobo tijdens het opstarten aangaf dat er geen 80 aderige kabel was geinstalleerd. DIe zat dus verkeerd om . Toen ik het teruggekomen mobo had ingebouwd zat de kabel ook verkeerd om.
Zou dit kunnen verklaren dat mijn teruggekomen mobo niet werkte.
Met het oude mobo start mijn pc trouwens wel goed op met de kabel verkeerd om. Dus ik twijfel hieraan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Doorgaans kun je IDE kabels maar op één manier aansluiten.

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hunterxl
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-10 09:23
Je kabel kan inderdaad verkeerd zitten, ik heb het ook gehad dat hij een lagere mode aangaf omdat hij geen 80 aderige kabel zag

Kabel omgedraaid en hij gaf weer de goede mode aan :)

Procesprutser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-06 13:25

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

define omgekeerd....

1) De complete kabel omgekeerd? dus stekker 1 op HDD en stekker 3 op MOBO ipv stekker 1 op MOBO en stekker 3 op HDD?

2) Of bedoel je stekker 180 graden gedraaid (lees op de kop) aan je HDD prikken (of MOBO of CD-ROM etc.) Dan zit de ader met de rode streepjes (of rode ader of ader met rode streep) niet meer aan de power-connector-kant

1 maakt niet uit. 2 voor zover ik weet dus wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik bedoel dat ik niet de blauwe connector op het mobo had gedaan maar een zwarte. Die normaal aan de primary master moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-06 13:25

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op donderdag 17 januari 2002 18:49 schreef marcell het volgende:
Ik bedoel dat ik niet de blauwe connector op het mobo had gedaan maar een zwarte. Die normaal aan de primary master moet.
Dat zou m.i. dus niet uit moeten maken om de doodeenvoudige reden dat die stekkers/kabels gewoon 1-op-1 zijn. Maar het lijkt dus dat ik het niet goed heb.... Hij werkte dus wel terwijl je hem omgekeerd had en het had dus wel een ongewenst effect....

Mja... ik had evengoed niet verwacht dat die 80-aderige kabels verschil zouden maken met de 40-aderige kabels....
Wie weet hoe het kan dat de pc toch verschil ziet terwijl de stekker toch gewoon 40 aderig is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die dingen kunnen toch maar op één manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Flexe_Toki
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-07 21:18

De_Flexe_Toki

Opgeroegd staat noger!

Wat ben je aan het doen?
Dit is nogal vervelend en uit het verhaal dat je nu steeds weer herhaalt blijkt niet eens een duidelijke vraag!!! Wat wil je nou precies weten?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 17 januari 2002 18:57 schreef De_Flexe_Toki het volgende:
Wat ben je aan het doen?
Dit is nogal vervelend en uit het verhaal dat je nu steeds weer herhaald blijkt niet eens een duidelijke vraag!!! Wat wil je nou precies weten?
Was een foutje van mij. Lees het eerste verhaal nog een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:02

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
ja hoe wil je tegenwoordig die kabel 180 graden draaien?
er zit nu zo'n inkeping in
dus kan ga niet

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 17 januari 2002 18:56 schreef dev het volgende:
Die dingen kunnen toch maar op één manier?
Ja, maar ik had gewoon een andere connector op het mobo gedaan ipv. de kabel verkeerd om te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij is het moederbord gewoon niet goed, maar hebben ze dit bij Gistron niet getest. Nu kan ik GVD weer alles terugsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Flexe_Toki

De_Flexe_Toki

Opgeroegd staat noger!

Heb je al geprobeerd om je nieuwe mobo te proberen met de kabel in de goede positie? En wat Tweakdude hierboven zegt!!

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-01 14:27
... Als je nou weet dat die kabel met de blauwe connector in het moederbord moet, waarom DOE je dat dan niet gewoon ? Misschien is het ook wel nuttig om uit te leggen WAT er niet werkt, dan kan je tenminste uitsluiten of het aan je controller/kabel/HD ligt.

P.s. Dat kicken met die plusjes is echt zwaar LAME.

Concrete Loop Watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 17 januari 2002 19:02 schreef De_Flexe_Toki het volgende:
Heb je al geprobeerd om je nieuwe mobo te proberen met de kabel in de goede positie? En wat Tweakdude hierboven zegt!!
Dat ga ik morgen nog proberen. En ik weet dat de kabel maar op 1 manier kan. Maar ik had gewoon de laatste ipv de eerste connector in het mobo gedrukt en dat kan waarschijnlijk niet ofzo. (Maar hij start wel op :? )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Flexe_Toki

De_Flexe_Toki

Opgeroegd staat noger!

Nou succes ermee dan maar. Enne.... volgende keer eerst zelf wat dingetjes proberen want anders kan je net zo goed gewoon je adres posten en erbij vertellen dat je gratis taart en koffie uitdeelt aan degenen die je compu in elkaar willen klussen. Dan hoef je HELEMAAL niets zelf te doen.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 17 januari 2002 19:04 schreef FreeRider het volgende:
... Als je nou weet dat die kabel met de blauwe connector in het moederbord moet, waarom DOE je dat dan niet gewoon ? Misschien is het ook wel nuttig om uit te leggen WAT er niet werkt, dan kan je tenminste uitsluiten of het aan je controller/kabel/HD ligt.

P.s. Dat kicken met die plusjes is echt zwaar LAME.
Die plusjes was een fout van mij, dat waren geen kickjes.
Maar wat er niet werkt weet ik niet precies. Maar mijn computer wil niet opstarten, ik kom niet eens in de setup. Dan krijg ik al blauwe schermen.
Pagina: 1