Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..
Probleem zal dan ook zijn dat je kortsluiting hebt en je dit heel moeilijk weer verwijderd zult krijgen. Je komt met thinner zo veel mogelijk proberen alles weg te halen.
Het hoort alleen maar OP de chips te zitten en niet ernaast.
MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB
kortom aan te raden is de pc nog ff uit te laten en alles schoon te maken??Op donderdag 17 januari 2002 18:31 schreef Rick2001 het volgende:
Ja. Dit geleidt als de pest.
Probleem zal dan ook zijn dat je kortsluiting hebt en je dit heel moeilijk weer verwijderd zult krijgen. Je komt met thinner zo veel mogelijk proberen alles weg te halen.
Dat zou ik wel maar doen, voordat je de hele kaart defect hebt en misschien nog wel meer.Op donderdag 17 januari 2002 18:34 schreef ReseTTim het volgende:
[..]
kortom aan te raden is de pc nog ff uit te laten en alles schoon te maken??
MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB
ff snel me PCI vidkaart erbij pakken
[edit]
FOK tis een ISA denk ik
kan best maar me ABIT TH7-II RAID heeft geen ISA meerOp donderdag 17 januari 2002 18:46 schreef LeonM het volgende:
ISA? W000000t! die zijn sneeeeel!
Verwijderd
Verwijderd
Volgens mij zou het alleen onder hoge druk stroom geleiden.
GVD en dat zeg je nu pasOp donderdag 17 januari 2002 18:50 schreef real_raichu70 het volgende:
Lezen is weten , AS raadt je aan eerst rondom je chips vaseline ofzo te doen zodat daar geen paste op komt ...
OK maargoed me heatsinkies zitten nu vast...
hoe kan ik het slimst de kaart schoonmaken tegen dat AS2
[edit]
kheb dus een mengeling van AS2 + Arctic Silver Thermal Adhesive
Vanaf toen ben ik dus heel erg voorzichtig geworden en gebruik echt niet teveel meer.
tuurlijk en sekers wanneer het een ATi R8500 isOp donderdag 17 januari 2002 19:01 schreef Rick2001 het volgende:
Als er arctic silver op de pootjes terecht komt van de chipjes, dan heb je echt een probleem. Ik spreek uit ervaring. Toen ik pas dat spul had toen het net uit was, heb ik ook wat teveel op een chipje gedaan. Daarna krijg je echt gecrashed beeld en om het eraf te krijgen is echt een hele moeilijke bezigheid.
Vanaf toen ben ik dus heel erg voorzichtig geworden en gebruik echt niet teveel meer.(Van je fouten leer je natuurlijk.)
Verwijderd
nou t geleid niet echt als de pest, maar t geleid wel, ookal is dit minimaal (houd de multimeter er maar es tegen)Op donderdag 17 januari 2002 18:31 schreef Rick2001 het volgende:
Ja. Dit geleidt als de pest.
werd er niet op de site iets aangeraden om op de pinnen van de chips te smeren ??
geenID pas later doen ik het gedaan had kwam ik er ook pas achter dat ik het eerst maar ff moest vragen. want ik hoorde dat iemand met zijn ATi R8500 kortsluiting had veroorzaakt en dat wil ik natuurlijk voorkomen...Op donderdag 17 januari 2002 20:35 schreef Matty_ het volgende:
[..]
nou t geleid niet echt als de pest, maar t geleid wel, ookal is dit minimaal (houd de multimeter er maar es tegen)
werd er niet op de site iets aangeraden om op de pinnen van de chips te smeren ??
Verwijderd
Het heeft mij al 256mb crucial ddr gekost die zooi :(
Ik ga maar ff een busje artic aluminium halen.
Dan weet ik tenminste zeker dat de boel niet doorfikt
das kut voor je!!Op vrijdag 18 januari 2002 12:46 schreef Death996 het volgende:
AS2 geleid als de pest inderdaad.
Het heeft mij al 256mb crucial ddr gekost die zooi :(
Ik ga maar ff een busje artic aluminium halen.
Dan weet ik tenminste zeker dat de boel niet doorfikt
welk spul kan ik dan het beste gebruiken om het eraf te halen zonder dat ik de heatsinkz weer los hoef te halen?
wattestaafjes en wasbenzine.Op vrijdag 18 januari 2002 12:48 schreef ReseTTim het volgende:
[..]
das kut voor je!!
welk spul kan ik dan het beste gebruiken om het eraf te halen zonder dat ik de heatsinkz weer los hoef te halen?
dat is de enige methode, thinner lost niet genoeg op.
Thinner verdunt de pasta die in as2 zit, echter met wasbenzine los je het op in de wasbenzine, wat vervolgens vervliegt.
let er wel op dat je alle "doffe" plekken GOED schoonmaakt, want een doffe plek =/= restje as2+wasbenzine, dus gelid nog steeds (iets minder, maar toch)
Sinlath | Opinions may contain latency
Verwijderd
videokaart deed echt helemaal niks meer
heb heel de avond lopen poetsen met wattenstokjes en nagellak remover van m'n zusje maar daarna deed hij het wel weer.... en dus ook een goed resultaat
dus tja Poetse dan maar hè
wasbenzine == nagellakremover
zo niet.. wat is dan het slimste??
ik zou wasbenzine gebruiken...Op vrijdag 18 januari 2002 16:20 schreef ReseTTim het volgende:
ik hoor hier wasbenzine en nagellak remover.
wasbenzine == nagellakremover
zo niet.. wat is dan het slimste??
9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35 | Kia EV3 GT-BusinessLine 83kWh
Verwijderd
wasbenzine drijft op water en zo spoel je ook de doffe plekken weg.
Oh ja kaartje daarna direct met een fohn droog blazen zodat het water niet je contacten kan aantasten
ennuh is het anderz ook goed mogelijk om het met nagellak te doen? of moet ik gewoon w88 tot morgen en dan maar een fles wasbenzine halen...
>edit< niet opzuipen he
| Specs! | IRC is just multiplayer notepad | }:O |
Verwijderd
maar je zegt dat je de heatsinks er niet af wilt halen, maar wat wil je nou, een kaart die blijft leven of je heatsink erop houden en een dooie kaart overhouden?
Je moet natuurlijk wel een beetje moeite doen
Gister kwam ik erachter dat ik veel te veel koelpasta op mijn cpu had gestopt (Silver Greese). En dit heb ik er gewoon met terpentine af gehaald, en voorzover ik weet heeft dit geen schadelijke effecten gehad. Dus volgens mij kan het gewoon ook met terpentine ipv wasbenzineOp dinsdag 22 januari 2002 21:42 schreef ReseTTim het volgende:
me vader komt net achter dat ie geen wasbenzine meer heeft maar wel terpetine en we hebben ook nagellak remover. nu is mijn vraag kan ik het ook doen met terpetine of raden jullie dat helemaal af.
ennuh is het anderz ook goed mogelijk om het met nagellak te doen? of moet ik gewoon w88 tot morgen en dan maar een fles wasbenzine halen...
mijn cpu zat dus helemaal onder met die rotzooi he, ook die bruggen (heet dat zo?) en ik heb er gewoon 2 dagen op gedraaid zonder problemen dus volgens mij geleid die arctic silver ook niet. Silver Grease bevatte trouwens 25% zilver.
kortom jij raad mij aan om heel dat spul eraf te halen!! en dan weer van voor af aan te beginnen!! en dan wel goed afplakken enzow..Op dinsdag 22 januari 2002 21:52 schreef Schum1 het volgende:
zeker geen nagellak remover, dat brand door je kaart heen bij het goed vwrijven![]()
maar je zegt dat je de heatsinks er niet af wilt halen, maar wat wil je nou, een kaart die blijft leven of je heatsink erop houden en een dooie kaart overhouden?
Je moet natuurlijk wel een beetje moeite doen
Volgens mij is dit de enige manier om zeker te weten of je al die troep er weer vanaf moet prutsen, of dat je het gewoon kan laten zitten omdat het toch geen kwaad kan.
Dus probeer het ff...
(als je een multimeter hebt)
Openbaar vervoer is iets wat je brengt van een plaats waar je niet bent, naar een plaats waar je niet naar toe moet, op een moment dat het je niet uitkomt | Supra specs
idd moet je wel een multi meter hebbuh, ff kijken kheb al een vriend gevondenOp dinsdag 22 januari 2002 22:12 schreef Se7enth_son het volgende:
Als je zeker wilt weten of ASII geleid, moet je er ff een multimeter bij houden. Desnoods doe je een klein strookje ASII op een stuk plastic en test je met je multimeter hoe hoog de weerstand is.
Volgens mij is dit de enige manier om zeker te weten of je al die troep er weer vanaf moet prutsen, of dat je het gewoon kan laten zitten omdat het toch geen kwaad kan.
Dus probeer het ff...
uit MSN
Timmie zegt:
Oeloe heb jij een multimeter??
Oeloe zegt:
ja, uiteraard![]()
Timmie zegt:
mooi
Oeloe zegt:
hoeezo?
Timmie zegt:
jij mag morgen langs komen
Is natuurlijk moeilijk te geloven als sommige mensen je vertellen dat het WEL geleidend is. Maar goed.Op dinsdag 22 januari 2002 22:12 schreef Se7enth_son het volgende:
Als je zeker wilt weten of ASII geleid, moet je er ff een multimeter bij houden. Desnoods doe je een klein strookje ASII op een stuk plastic en test je met je multimeter hoe hoog de weerstand is.
Dus probeer het ff...
Verwijderd
En daarna doe je het alleen waar het moet, en niet al over the place
LOL
dankje dat je het zegt.. maargoed het is er al vanaf en morgen gaat ik de vidkaart schoonmaken de website en als jullie nog tips & tricks hebben hoor ik het graag!!Op dinsdag 22 januari 2002 22:27 schreef epsilon het volgende:
de mensen van ASII hebben geprobeerd om een product te ontwikkelen dat wel warmte maar geen (of matig) electriciteit geleid. Dit is ze erg goed gelukt. ASII geleid bijna geen stroom.
Verwijderd
Maar haal wel ff die troep van plekken waar het niet hoordt...
en dan bedoel ik niet uit je **rs
oeps, sorry...
Probeer het zelf maar uit.
Smeer maar wat AS op de pootjes van een ic. Voor 100% zeker dat je een probleem hebt, omdat het dus geleidt.
Hele brute heatsinkjes. Waar heb je ze vandaan? Die wil ik ook!Op donderdag 17 januari 2002 18:55 schreef ReseTTim het volgende:
[..]
GVD en dat zeg je nu pas![]()
![]()
ik d8 later ook pas dat ik eigenlijk het gedeeltelijk moest afplakken.
OK maargoed me heatsinkies zitten nu vast...
hoe kan ik het slimst de kaart schoonmaken tegen dat AS2
[afbeelding]
[afbeelding]
[edit]
Ik bevestig me heatsinkies altijd gewoon met secondelijm en koelprut. Gewoon 4 puntjes secondelijm in de hoeken en koelpasta ertussen (niet mengen met de lijm)
Werkt perfect!
Trouwens, Arctic Alumina geleidt geen stroom maar schijnt ook wel goed hitte te transporteren.
Dit snap ik niet. Waarom een mengeling? Als je adhesive gebruikt hoef je geen AS meer te gebruiken hoor.Op donderdag 17 januari 2002 18:55 schreef ReseTTim het volgende:
specs | Linux is like a Wigwam, no windows, no gates, only an apache inside!
Dan heb jij ofwel plastiek kaarten ofwel heeeeel straffe nagellak remover...Op dinsdag 22 januari 2002 21:52 schreef Schum1 het volgende:
zeker geen nagellak remover, dat brand door je kaart heen bij het goed vwrijven
dit is namelijk onmogelijk...
Verwijderd
Omdat je het ander 'nooit' meer los kunt krijgen, doordat hij het heeft vermengd met AS gaat het wat makkelijker los.Op woensdag 23 januari 2002 10:36 schreef obsidian het volgende:
[..]
Dit snap ik niet. Waarom een mengeling? Als je adhesive gebruikt hoef je geen AS meer te gebruiken hoor.
zoiets zei hij in ieder geval tegen mij...
Let us make sure history never forgets the name ... Enterprise.
Verwijderd
Nagellak remover (lost kunststof op)
Wasbenzine
Verwijderd
Gisteren heb ik ASII van de Geforce3 GPU core van m'n Ti200 gehaald met doodgewone CIF (voorheen JIF)!!! Was gewoon aan het experimenteren met de schoonmaakmiddelen van m'n vriendin.Op dinsdag 22 januari 2002 21:42 schreef ReseTTim het volgende:
me vader komt net achter dat ie geen wasbenzine meer heeft maar wel terpetine en we hebben ook nagellak remover. nu is mijn vraag kan ik het ook doen met terpetine of raden jullie dat helemaal af.
O ja, en je kunt CIF uiteraard ook gebruiken als mild schuurmiddel voor het polijsten van je CPU/GPU-core.
Dat zijn Alpha heatsinkjes van OC-Shop.Op woensdag 23 januari 2002 09:53 schreef DiMension het volgende:
[..]
Hele brute heatsinkjes. Waar heb je ze vandaan? Die wil ik ook!
Verwijderd
Zeker weten. Ik ben dus geen electronicus, maar als je je gezond verstand gebruikt, ligt het er helemaal aan waar die rommel op terechtkomt. Als je over gevoelige VLSI-schakelingen praat, kan het doorverbinden van twee pootjes je chip om zeep helpen, zelfs als sprake is van een heel hoge weerstand! Misschien geleidt ASII niet zo goed als koper of aluminium, maar als je je chips op wil blazen, is dat ook niet nodig.Op dinsdag 22 januari 2002 22:33 schreef Rick2001 het volgende:
Niet of nauwelijks gaan niet echt samen vind ikzelf.
Probeer het zelf maar uit.
Smeer maar wat AS op de pootjes van een ic. Voor 100% zeker dat je een probleem hebt, omdat het dus geleidt.
* wasbenzine
* wattestaafjes
* kraan met water
* fohn
klpt dit??
btw wasbenzine kostte me een rib uit het lijf. kostte 2,52 euro
heatsinkz haal je bij oc-shop vandaan!!!Op woensdag 23 januari 2002 09:53 schreef DiMension het volgende:
[..]
Hele brute heatsinkjes. Waar heb je ze vandaan? Die wil ik ook!
Ik bevestig me heatsinkies altijd gewoon met secondelijm en koelprut. Gewoon 4 puntjes secondelijm in de hoeken en koelpasta ertussen (niet mengen met de lijm)
Werkt perfect!
Trouwens, Arctic Alumina geleidt geen stroom maar schijnt ook wel goed hitte te transporteren.
AS geleid dus heeeeeeeeeeeeeeeeel goed electriciteit.
Kijk uit waar je het op smeert dus!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
dat weet ik nu wel!!Op woensdag 23 januari 2002 19:45 schreef Nimrod het volgende:
Zilver is een van de beste materialen die electriciteit geleideg nog beter als koper. Dacht dat goud het beste was. Weet dit niet 100% zeker. Weet wel dat zilver vroeger gebruikt werdt in stroomkabels. Dit was echter te duur daarom gebruikt men koper iets slechter geleidend maar veel goedkoper.
AS geleid dus heeeeeeeeeeeeeeeeel goed electriciteit.
Kijk uit waar je het op smeert dus!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ik vroeg me alleen af of me checklist goed is!!
Hij is nu klaar en hij is deels tevree
Hij gaat nog ff verder !!!
alleen vraag ik me nogsteeds af waarom ze het niet in 10ml verkopen...
Het kan nog goedkoper: Hoogspanningkabels bestaan uit aluminium stroomgeleiders met staalkabels voor sterkte.. Aluminium pasta's geleiden dus ook als de beste..Op woensdag 23 januari 2002 19:45 schreef Nimrod het volgende:
Zilver is een van de beste materialen die electriciteit geleideg nog beter als koper. Dacht dat goud het beste was. Weet dit niet 100% zeker. Weet wel dat zilver vroeger gebruikt werdt in stroomkabels. Dit was echter te duur daarom gebruikt men koper iets slechter geleidend maar veel goedkoper.
2030Wp + 2520Wp PVoutput
Verwijderd
ALLEMAAL RARE TEKENS OVER HET SCHERM!!!
das balen
nog een keer extra schoonmaken en hopen dat ie 't danwel weer normaal doet...
pc zet ik aan, beeldscherm gaat aan ik denk mooi doet het. vervolgens geen piepjes oid. tot dat je dus opeens allemaal rare tekens ziet...
ff schoonmaken dus..
btw wie heeft hier ook last van gehad..
Verwijderd
Het ding deed het dag 1 wel zonder alle fraaie versierselen?
Zou het ding het ook goed gedaan hebben zonder al deze fraaie versierselen?
Mijn vraag echter: Waarom ook twee van die joekels van heatsinks aan de onderkant van je kaart? Was een enkele/dubbele heatsink met zuigfan aan de bovenkant niet makkelijker geweest?
hmmm.... mijn radeon is ook kapotOp zaterdag 26 januari 2002 00:48 schreef Oeloe het volgende:
We zetten net de Radeon 8500 van ReseTTim aan, en wat denk je....
ALLEMAAL RARE TEKENS OVER HET SCHERM!!!![]()
das balen
nog een keer extra schoonmaken en hopen dat ie 't danwel weer normaal doet...
Reality beats fiction by far!