Audigy Platinum -> DAT

Pagina: 1
Acties:

• bodiug
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:09
Hoi,

Ik raak een beetje in de war, en dit is vast een simpele vraag...

Welke kabel heb ik nodig vanuit me drivebay naar me DAT recorder voor digitaal opnemen? Is dit een speciale kabel of gewoon een tulp?

Thanks!

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

hangt dat niet af van de ingang van je DATje?

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• bodiug
Ik heb een DAT walkman... Een welbekende geloof ik...

Ik zie een LINE IN, kleine ronde ingang met rood eromheen... :-)

Verwijderd

Kan volgens mij gewoon met een tulp stekker je kan dan alleen niet digitaal opnemen. Dan moet je handmatig het volume en nummers instellen.

• bodiug
Zover was ik ook... Zo deed ik het al :)...

Maar met een DAT recorder moet je toch digitaal kunnen opnemen? Dat is wat ik juist wil, ik wil die digitale uitgangen van mijn platinum gebruiken :)..

• bodiug
En op me DAT is niet een tulp aansluiting maar zo'n kleine mic...

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-03 23:04
Dan moet je wel een digital in op je dat recorder hebben. Als je dat hebt moet je die verbinden met een (ik weet niet hoe dat heet) kabeltje van glasvezel d8 ik

suc6

• bodiug
Moet niet elke DAT recorder dit hebben?

• TripleM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11-2024
Begin eens met het posten van het merk (Sony?) en type van je DAT recorder.. Of zoek zelf de specs, lees de handleiding, kijk op het apparaat..

Doe hetzelfde voor je Audigy, er zit toch zeker een handleiding bij dat apparaat? Daar staat ook vast Digital Out bij, als je even kijkt wat voor kabel daarin past dan weet je het antwoord toch zo?

Verwijderd

Moet je ff kijken op de site van creative daar staat het vast wel op.

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-07 22:45
Digitaal out is vaak coax of optisch. Kijk in het boekje wat voor digitale ingang je DAT heeft, en koop vervolgens de bijbehorende kabel. Op je Audigy bay zit zowel coax als optisch, dat is het probleem dus niet. Ik weet van mijn MD dat de analoge ingang tevens een digitale optische ingang is, dat zou bij die DAT ook best eens zo kunnen zijn.

Concrete Loop Watercooling

• bodiug
Dat boekje heb ik niet... Dit is de eerste sony DAT recorder... een TCD-D3... Ik zie wel een "remote digital i/o" aansluiting... Dit is een soort stekkertje waar een 7 pins aansluiting op kan...

• FreeRider
Afbeeldingslocatie: http://www.american-digital.com/cms/images/largeimages/kls7io.jpg

Leuke opsteker, deze kabel kost maar $ 149,95 :D

gevonden met Google + "Sony TCD-D3 digital"

• bodiug
Ik heb zin om te schelden :(

• bodiug
Niet kwaad bedoeld trouwens hoor :)... Was even frustratie... Kan dus beter geld besteden voor een nieuw DAT of Minidisc recorder?

• FreeRider
heheh.. ligt er aan.. Ik zou graag een DAT hebben, maar het formaat is niet echt gangbaar buiten studio's. Als je digitaal wilt editen is een DAT natuurlijk wel ultiem. 't ligt er maar aan wat je het waard vindt, toch ?

• bodiug
Minidisc en DAT is digitaal? Waar zit het verschil dan?

Ik wil graag mijn DAT houden, maar die kabel is duur en mijn DAT best oud, dus voor iets meer heb ik nieuwe apparatuur voor digitaal opnemen.

Wat is dan een goede keuze?

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

een van de verschillen?

DAT = betere kwaliteit (ongecomprimeerd, toche?)

MiniDisc = gecomprimeerd (Atrac3 ofzo?), beetje vergelijkbaar met MP3 ...

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Pagina: 1