Toon posts:

alpha pal 6035-blazen of zuigen?-

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedenmiddag, mijn alpha pal 6035, moet hij nu zuigen of blazen?

Tijdens het verwijderen van mijn kap (compu stond nog aan) voor het uitwerken van een jullie tips (rubber tussen fan en sink, vanwege lawaai) voelde ik opeens een warme stoffige wind in mijn gezicht blazen....eureka, dat kreng blaast de andere kant op, die fanbladen leken mij al efficienter op blazen...of schiet ik nu compleet mis?

weet ook niet hoe ik op mijn a7v133 het voltage voor de fan moet aanpassen.

• Dirk J
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-07 22:22
Het ding is gemaakt om er een zuigende fan op te zetten maar in sommige gevallen werkt het beter als ie blaast. Probeer het gewoon eens uit... Je processor zal zeker niet té warm worden.

• -=MOL=-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-11-2019

-=MOL=-

R.I.P. TEC 172W 23-10-2002 :(

Ja, waarom probeer je zoiets niet gewoon........

Sorry als ik als een zeikerd overkom, maar door dit topic kom je zeg maar "dom" over.

Als je het nou zelf test en dan hier post dat je door het omdraaien 4 graden omlaag en 20 Mhz omhoog bent gegaan. Dan kom je net iets beter uit de bus. :)

[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]

Verwijderd

Topicstarter
..tja, dit gewoon typen kost minder arbeid en levert mij meerdere antwoorden op zonder enig risico, dit is dus selectieve luiheid (men noemt dat ook wel intelligentie), bedankt nog slimme jongen voor je advies (hoe the fok je het ook bedoelt)

kijk en nu kan ik het met absolute zekerheid uitproberen, de resultaten post ik later wel.

Verwijderd

Op donderdag 17 januari 2002 20:41 schreef Bramiozo het volgende:
..tja, dit gewoon typen kost minder arbeid en levert mij meerdere antwoorden op zonder enig risico, dit is dus selectieve luiheid (men noemt dat ook wel intelligentie), bedankt nog slimme jongen voor je advies (hoe the fok je het ook bedoelt)

kijk en nu kan ik het met absolute zekerheid uitproberen, de resultaten post ik later wel.
:r

• MGSNK
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-08 20:53
waar slaaat die laatste reactie op zeg, ga jij eens andere mensen pesten. newb :Z

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

Verwijderd

Overigens, zuigen werkt beter door het zgn. tegenstroom-principe. (Net als bij zo'n destilleerkolf van natuurkunde remember?) De koelste lucht komt zo op de warmste plek (vlak bij de processor), de al ietsjes door het koelblok opgewarmde lucht stroomt langs de koelere ribben, en dat geeft per saldo een betere warmte-overdracht dan andersom. De (aerodynamische) vorm van het koelblok kan daar overigens nog wel iets aan veranderen, vooral als de lucht veel gemakkelijker in één bepaalde richting stroomt dan in de tegenovergestelde richting.

Verwijderd

m.a.w. ZUIGEN duz...

Verwijderd

dit had iedere n00b kunnen vinden met de search..... maarja ik zeg nix......... bij mij was zuigend beter

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

Heeft dus heel erg met je airflow in je kast te maken wat beter werkt...

Ik heb die van mij nu zuigend staan (dus van de heat-sink af)
Scheelde dus zo'n 8 graden :D

Maar in mijn oude kast (met single cpu) was blazen een paar graden minder warm :?

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 14:14
Op donderdag 17 januari 2002 20:41 schreef Bramiozo het volgende:
..tja, dit gewoon typen kost minder arbeid en levert mij meerdere antwoorden op zonder enig risico,
Behalve dan het risico voor de rest van je GoT-carriere genegeerd te worden.
dit is dus selectieve luiheid (men noemt dat ook wel intelligentie)
Selectieve luiheid is in dit geval uitzuigerij; Dat je zelf niet het wiel opnieuw wilt uitvinden; Okee; Maar verwacht dan ook niet van anderen dat ze voor jou het wiel weer gaan uitvinden!
bedankt nog slimme jongen voor je advies (hoe the fok je het ook bedoelt)
...
Bespaar jezelf de moeite...
live's a bitch
Leer spellen. :)

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

• W1LL3M
  • Laatst online: 19-08 23:36

W1LL3M

⭐⭐⭐⭐⭐

Afbeeldingslocatie: http://httpd.chello.nl/~j.vangennip1/air.gif
zuigen dusss... met pvc-buis en een gat in de kast alle hitte meteen naar buiten :) werkt perfect hier 8-)

Verwijderd

Zuigen :P

• W1LL3M
  • Laatst online: 19-08 23:36

W1LL3M

⭐⭐⭐⭐⭐

Op vrijdag 18 januari 2002 04:15 schreef Zotty het volgende:
Zuigen :P
Lijkt me nu wel duidelijk dus. :P :Y)

heb zelf trouwens de pal8045, dus de 80mm versie, en daar past een 78mm pvc-koppelstuk perfect op. koppelstuk heeft namelijk een iets grotere binnenmaat dan de bijbehorende buis.

Verwijderd

Ik heb ook een 6035 en die van mij staat op zuigen (8> . Dit kwam voor mij beter euit om dat me processor half onder me voeding staat, en deze zuigt ook. Dus gaat al mijn warme lucht van mijn Alpha via mij voeding naar buiten.

• nickv
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-05 16:10
Hey, jongens het forum is er voor mensen om vragen te stellen hoor, ook als je het zelf een domme vraag vind.

Als het goed is zijn jullie ook begonnen zonder kennis

Leef in het heden en nooit in het verleden. Carpa diem

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 20:51

Jag

Is het misschien mogelijk iets liever te zijn voor de newbie?

• CoolHead621
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-08 16:51

CoolHead621

Enjoy every moment

Op vrijdag 18 januari 2002 00:48 schreef Mr_Atheist het volgende:

[..]

Behalve dan het risico voor de rest van je GoT-carriere genegeerd te worden.
[..]

Selectieve luiheid is in dit geval uitzuigerij; Dat je zelf niet het wiel opnieuw wilt uitvinden; Okee; Maar verwacht dan ook niet van anderen dat ze voor jou het wiel weer gaan uitvinden!
[..]

...
[..]

Bespaar jezelf de moeite...
[..]

Leer spellen. :)
Jongens ga effe zielig doen... Hij stelt een gewone vraag, en hij kan daar ook gewone antwoorden op krijgen van onze medetweakers...

Kan je dat niet.... Reageer dan niet!

:r :r :r

Apple iPhone 16 Pro MAX | Xiaomi 15 Ultra 512GB/16GB | Audi A6 e-tron sportback

• -=MOL=-
  • Laatst online: 27-11-2019

-=MOL=-

R.I.P. TEC 172W 23-10-2002 :(

Op vrijdag 18 januari 2002 08:32 schreef CoolHead het volgende:

[..]

Jongens ga effe zielig doen... Hij stelt een gewone vraag, en hij kan daar ook gewone antwoorden op krijgen van onze medetweakers...

Kan je dat niet.... Reageer dan niet!

:r :r :r
Geef dan antwoord op de vraag......... nu hou je alleen het topic maar hoog.

Oeps, nu doe ik het ook. :7

[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]

Verwijderd

waarom nemen jullie het allemaal voor hem op? ik heb niets tegen n00bs hoor... zo is iedereen begonnen. Maar ik heb wel wat tegen luie mensen, lees nou eens goed wat ie zegt?! Eigenlijk gewoon "Ik heb geen zin om zelf iets te proberen dus stel ik maar een nuttelose vraag zodat andere het maar even voor me gaan uitzoeken."

Toch?
Pagina: 1