Ik heb sinds kort een logitech cordless desktop iTouch en daar zit zo'n mooi knopje op met een halve maan... In Windows9x kreeg ik daarmee het keuze scherm of ik de pc stand by, uit of opnieuw wilde opstarten, in beeld... Maar in winxp krijg ik dit niet en gaat hij direct in de stand by mode... Is het mogelijk om ook in winxp eerst dat keuze scherm te krijgen, want in de software van logitech kan ik geen functies aan deze knop toewijzen..
In het configuratiescherm kan je instellen bij Energiebeheer wat er gebeurt als je een bepaalde ACPI knop indrukt. Ik heb SLEEP aan Hibernate gekoppeld onder W2K, werkt heel erg prettig
Verwijderd
Bedankt voor de tip maar dit werkt bij mij niet echt lekker......
En ik zou toch graag mijn pc echt uit willen laten gaan........
Iemand opties??? Misschien een registersleutel?
Ik draai XP Pro
En ik zou toch graag mijn pc echt uit willen laten gaan........
Iemand opties??? Misschien een registersleutel?
Ik draai XP Pro
Verwijderd
Control Panel->Power Options->Advanced->Power Buttons...
Heb je uberhaupt de tip van _JGC_ wel uitgeprobeerd
...
Heb je uberhaupt de tip van _JGC_ wel uitgeprobeerd
Verwijderd
jup........ anders had ik niet gepost dat dat niet echt lekker werkt......
Ik wil dus graag met met het sleep knopje op mijn logitech cordless desktop toetsenbord mijn pc uit zetten ipv in de sleep stand........
Ik wil dus graag met met het sleep knopje op mijn logitech cordless desktop toetsenbord mijn pc uit zetten ipv in de sleep stand........
Heb min of meer het zelfde probleem maar dan alleen met een Natural Multimedia Keyboard van Microsoft. Hierbij werkt het hele sleep knopje op mijn toetsenbord niet 
Iemand hier nog meer problemen mee ???
Iemand hier nog meer problemen mee ???
Verwijderd
Zelfde probleem hier, ik heb een desktop pro van logitech.
eerst kon ik aanvinken dat de pc uitgaat, ipv standby, maar nu heb ik alleen nog een selektie vak voor de knop op de kast, heb ook geprobeerd oudere drivers erop te zetten, dit echter zonder resultaat.
eerst kon ik aanvinken dat de pc uitgaat, ipv standby, maar nu heb ik alleen nog een selektie vak voor de knop op de kast, heb ook geprobeerd oudere drivers erop te zetten, dit echter zonder resultaat.
Je gaat naar het energiebeheer (via je configuratie scherm)
Je gaat naar de tab "Geavanceerd"
Daar kan je instellen wat er gebeurt als je de slaapknop van de pc indrukt:
-niks
-vragen wat er gebeuren moet
-standby
-slaapstand (hybernatûh)
-afsluiten
-niks
-standby
-slaapstand (hybernatûh)
-afsluiten
kun je hier niet regelen dat je pc locked? dat kan met mijn ms natural keyboard onder NT.. maar onder xp lukt het me niet meer
Verwijderd
Dit heb ik al geprobeert maar ik kan niet instellen wat er gebeurt als ik op de slaap knop druk. Alleen de power knop van de pc is bij mij in te stellen.Je gaat naar het energiebeheer (via je configuratie scherm)
-niks
-standby
-slaapstand (hybernatûh)
-afsluiten
Jongens, jongens. Waar zijn we nou helemaal mee bezig?
Die keyboards geven pas commando's af als je de juiste driver geladen hebt. Even naar www.logitech.com, drivertje uitzoeken, installeren, en vanaf dat moment werken alle bovenstaande tips vanzelf wel.
(Iedere toets geeft een scancode af. Je hebt een stukje software nodig om die scancode om te zetten in een commando voor je PC..)
Die keyboards geven pas commando's af als je de juiste driver geladen hebt. Even naar www.logitech.com, drivertje uitzoeken, installeren, en vanaf dat moment werken alle bovenstaande tips vanzelf wel.
(Iedere toets geeft een scancode af. Je hebt een stukje software nodig om die scancode om te zetten in een commando voor je PC..)
I don't like facts. They have a liberal bias.
Verwijderd
ik heb de nieuwste drivers van logitech gedownd. hiermee kun je alle knoppen programmeren behalve de sleep toets........
iemand??
iemand??
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2003 13:08 ]
Ik schop dit topic even omhoog omdat ik met hetzelfde probleem zat. Inmiddels heb ik een oplossing gevonden en wou deze toch nog even delen.
Download het bestand: shutdown_usb.reg van
ftp://ftp.logitech.com/pub/techsupport/keyboards/itouch/
en voeg dit toe aan het register.
Voor de mensen die dit handmatig willen doen:
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\LCcfltr\Parameters]
"DisablePowerKeyHandling"="1"
Nu kun je de user button op het Cordless MX toetsenbord gebruiken als Power Off knop.
Download het bestand: shutdown_usb.reg van
ftp://ftp.logitech.com/pub/techsupport/keyboards/itouch/
en voeg dit toe aan het register.
Voor de mensen die dit handmatig willen doen:
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\LCcfltr\Parameters]
"DisablePowerKeyHandling"="1"
Nu kun je de user button op het Cordless MX toetsenbord gebruiken als Power Off knop.
Bedoel je dat je PC uit moet gaan maar toch in Stand-By modus? (dus dat je powerled blijft knipperen
)
Dat kan je namelijk instellen in je BIOS POS1 of POS 3 heet het geloof ik
Dat kan je namelijk instellen in je BIOS POS1 of POS 3 heet het geloof ik
Nee, de user toets (met halve maantje erop) stond bij mij onder XP standaard ingesteld als slaapstand toets. Ik wou deze toets graag gebruiken om de computer uit te schakelen, en dat kun je niet veranderen met bijgeleverde software (itouch). Vele knoppen kun je instellen, maar deze toets niet. Door register te veranderen is dit nu wel mogelijk.
[ Voor 4% gewijzigd door Knilessam op 29-09-2003 19:37 ]
Sommige knoppen .. email / www / halev maantje play stop enz. hebben al een vaste plek hoorBurne schreef op 03 January 2003 @ 16:03:
Jongens, jongens. Waar zijn we nou helemaal mee bezig?
als ik mijn noname keyboard ergens in prak en ik druk op het envelopje opend mooi outlook (oid)
(da's leuk bij een ouwe hp vectra die niet standaard een usb keyboard herkend, word nooit meer wakker als je op dat maantje druk. je moet echt de stekker er uittrekken)
Dat begrijp ik ook wel, maar dat is nog geen reden om het niet te veranderen. Iedereen heeft zo zijn eigen wensen.
En als ik dit toetsenbord in een andere PC druk, werkt de knop weer zoals hij "behoort" te werken, want op die pc is het register immers niet aangepast.
En als ik dit toetsenbord in een andere PC druk, werkt de knop weer zoals hij "behoort" te werken, want op die pc is het register immers niet aangepast.
[ Voor 4% gewijzigd door Knilessam op 29-09-2003 19:59 ]
de laatste tip met de registry key wijziging van logitech werkte perfect, totdat ze een nieuwe itouch versie uitbrachten.. Bij de 2.20 versie krijg ik een blauw scherm bij het afsluiten van xp als ik de key heb aangebracht, hebben anderen dit ook?
en inmiddels is er een itouch 2.22 en kan je nog steeds niet de user button instellen zoals dat eerst wel in energiebeheer kon.
Heeft iemand hier al een oplossing voor?
Heeft iemand hier al een oplossing voor?
Pagina: 1