PC uitschakelen wanneer CPU te warm wordt

Pagina: 1
Acties:

• CyberTijn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 16:00
Hoe kan ik mijn systeem zo instellen dat Windows automatisch afsluit wanneer de CPU te warm wordt ?
Ik laat namelijk vaak gewoon mijn computer aanstaan als ik weg ga voor langere tijd, maar ik zou het een beetje zonde vinden als ik een keer thuiskom en mijn CPU staat te smeulen.

Ik heb wel van mensen gehoord dat de computer opnieuw opstart wanneer de processor te heet wordt, maar ik wil graag dat het hele zaakje gewoon uit gaat. Voor het geval de koeler er een keertje mee kapt, kan dit toch schade aan m'n CPU besparen

alvast vriendelijk bedankt
(ik heb search gebruikt, maar kon niks nuttigs vinden)

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Dat kan o.a. doormiddel van MBM5... Daarin kun je instellen hoe warm je processor maximaal mag worden. Daarnaast kun je instellen wat te doen wanneer je processor inderdaad te warm wordt, waaronder de actie om je PC uit te schakelen...

MBM5: http://www.chello.nl/~a.vankaam/mbm/download/MBM5102.EXE

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Verwijderd

Beetje fabrikant moederbord doet dit automatisch, zo niet dan kun je het met behulp van (als het goed is) bijgeleverde software instellen. (bij Asus heet het geloof ik PC Probe) en bij MSI en Aopen en Abit weet ik dat ze het ook hebben.

• BlubberZwijn
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-08 15:51
Ik heb geen temp sensor...
Gaat mijne dan vrolijk bakken als ik nix doe?

Verwijderd

Op donderdag 17 januari 2002 18:00 schreef BlubberZwijn het volgende:
Ik heb geen temp sensor...
Gaat mijne dan vrolijk bakken als ik nix doe?
Idd >:)

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Bij me server en deze pc kan je dat in de bios instellen

Verwijderd

Je kan een bouwpakket ineen bouwen met een temperatuur sensor erop aangesloten die dan een relais stuurt zodat die bij oververhitting gewoon de boel afsmijt
:9
Pagina: 1